بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
این شرکت بزرگ که همیشه فعال و در صحنه است، در جنگ جهانی دوم نیز بیکار ننشست و در طول جنگ برای ارتش کشورش، ژاپن، کامیون ساخت.

تویوتا

این شرکت بزرگ که همیشه فعال و در صحنه است، در جنگ جهانی دوم نیز بیکار ننشست و در طول جنگ برای ارتش کشورش، ژاپن، کامیون ساخت. به دلیل کمبود شدید در ژاپن، کامیون‌های نظامی به ساده‌ترین صورت طراحی شدند. آنها فقط یک چراغ در مرکز کاپوت داشتند. جنگ اندکی قبل از بمب‌گذاری متفقین در کارخانه‌های تویوتا در آیچی، خاتمه یافت. پس از جنگ ژاپن مشکلات اقتصادی فراوانی پیدا کرد.

این شرکت نیز در سال ۱۹۴۹ در آستانه ورشکستگی بود. اما بالاخره تویوتا از یک کنسرسیوم از بانک‌ها وام گرفت. در سال ۱۹۵۰ در پی مشکلات فراوان کیشیرو تویودا مجبور به استعفا شد و تایزو ایشیدا جانشین وی شد و در جنگ کره با سفارش گرفتن ۵۰۰۰ دستگاه از ارتش آمریکا، این شرکت را احیا کرد.

رنو

پس از کاپیتولاسیون فرانسه در سال ۱۹۴۰، لوئیس رنو از تولید تانک برای نازی‌ها که کنترل کارخانه‌اش را به‌دست گرفته بودند، امتناع کرد. ۳ مارس ۱۹۴۲ نیروی هوایی انگلیس، کارخانه رنو و اطرافش را بمباران کرد. رنو تصمیم گرفت که کارخانه را هر چه زودتر بازسازی کند، اما سال بعدش آمریکا آنجا را بمباران کرد. در سال ۱۹۴۴ دولت موقت فرانسه، لوئیس رنو را به همکاری با آلمانی ها متهم کرد و وی را دستگیر و زندانی کرد. هیچ کس به او کمک نکرد و در تاریخ ۲۴ اکتبر همان سال در زندان درگذشت. دولت فرانسه شرکت رنو را مصادره و این شرکت را ملی اعلام کرد.

معرفی تویوتا کرولا ۲۰۱۴

تویوتا کرولا یک سدان خانوادگی جمع‌و‌جور است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ در ژاپن تولید می‌شد. عمر مفید این خودرو ۱۰ سال یا ۳۰۰ هزار مایل (معادل ۱.۶کیلومتر) است. طراحی داخل خودرو زیباتر از مدل‌های قبلی خود است. طراحی ظاهری کرولا، تهاجمی تر و چراغ‌های جلو LED هستند. این سدان کم حجم تویوتا که بالاتر از هاچ‌بک یاریس و پایین‌تر از سدان کمری از لحاظ اندازه است.

با نازک‌تر شدن صندلی های جلو، فضای عقب بازتر و جادار تر شده است. امتیاز ۵ ستاره ایمنی از NHTSA دارد. بررسی ماشین‌های تویوتا دیوار بیانگر این حقیقت است که محصولات تویوتا در کشورمان بسیار پرطرفدار است.

معرفی رنو سفران ۲۰۱۶

رنو Safrane یک سدان اروپایی که توسط رنو فرانسه ساخته شده است. این خودرو هم مانند خودروهای سواری رنو زیبا است. این خودرو سیستم تهویه دارد و صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو در ۶ حالت دستی قابل تنظیم هستند.

صندلی‌های عقب قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و تاشو هستند. سقف پانوراما و سانروف دارد و دستگیره‌ها هم‌رنگ بدنه هستند.

مشخصات فنی تویوتا کرولا

تویوتا کرولا پیشرانه ۱.۸ لیتری با چهار سیلندر و گیربکس اتوماتیک چهار سرعته CVT دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حجم باکش ۵۵ لیتر است. فرمان تویوتا کرولا نیز نسبت به نسخه‌های قبلی به‌طور قابل توجهی بهتر شده است و سیستم فرمان برقی است.

سیستم ایمنی ترمز اضطراری و هفت کیسه هوا دارد. قدرت موتور این خودرو ۱۳۲ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. تویوتا کرولا مجهز به چراغ مه‌شکن عقب و جلو است و فرمان آن در ۴ حالت می‌تواند تنظیم شود.

مشخصات فنی رنو سفران

حجم موتور این سدان فرانسوی ۲ لیتر است. رنو سفران گیربکس اتوماتیک CVT با شش دنده و ۴ سیلندر دارد. قدرت موتور ۱۳۷ اسب بخار است و مصرف سوختی معادل ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. شتاب صفر تا رنو سفران ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۹ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حجم باک سفران ۷۰ لیتر است. این خودرو مجهز به کروز کنترل، سنسور عقب و جلو، سنسور باد تایر و باران است. ترمز ضد قفل و مه‌شکن جلو و عقب دارد. چراغ‌های جلویی آن هالوژن است و فرمان با روکش چرم قابلیت تنظیم ۲ حالته دارد که حساس به سرعت است. در بررسی انواع آگهی‌ ماشین سواری به نظر می‌رسد تویوتا کرولا بازار بهتری نسبت به رنو سفران دارد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها