بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
«حرف نامربوط و غیر حرفه‌ای هیچ کجای جهان خریدار ندارد. دقیقا همین فرازهای دنیای فوتبال است که باید برای ما درس باشد. حتی اگر یورگن کلوپ تاریخ‌ساز به شمار بیایی و حسرت قهرمانی لیورپول در انگلستان را به پایان رسانده باشی، باز حق غرولند نداری و رسانه‌ها حسابت را می‌رسند. به اروپا نگاه کنید و ببینید که بهانه‌جویی حتی برای یورگن کلوپ هم «قفل» است؛ پس کاش کمی حرفه‌ای‌تر رفتار کنید.»
تدبیر24»روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا لیورپول با نتیجه ۳ بر یک برابر رئال مادرید شکست خورد تا در آستانه حذف از این تورنمنت قرار بگیرد. بعد از این مسابقه یورگن کلوپ حرفی زد که در سراسر جهان سوژه شد. سرمربی لیورپول به زمین تیم حریف گیر داد و گفت ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو بیشتر شبیه یک زمین تمرینی است که استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقه به این بزرگی را نداشته است.

از زمان شیوع کرونا و با توجه به بدون تماشاگر شدن بازی‌ها، مدیران رئال مسابقات‌شان را به این ورزشگاه کوچک منتقل کرده‌اند تا استادیوم سانتیاگو برنابئو هم بازسازی شود. با این حال باورنکردنی بود که سرمربی لیورپول چنین مساله‌ای را علت شکست تیمش بخواند. لیورپول مصدوم زیاد دارد و شرایطش خوب نیست اما انتظار می‌رود وقتی در مسابقه‌ای نتیجه لازم را به دست نمی‌آورد، کادر فنی شجاعانه قبول مسئولیت کند. به همین دلیل هم بعد از مصاحبه کلوپ کلی سر و صدا به پا شد و رسانه‌ها لیست بلندبالایی از دیگر بهانه‌جویی‌های او را در این فصل ردیف کردند. ببینید ‌آش چقدر شور شد که حتی رونالد کومان، سرمربی بارسلونا هم به دفاع از دشمن دیرینه پرداخت و پیش از بازی ال‌کلاسیکو در ورزشگاه دی‌استفانو گفت: «حرف کلوپ را قبول ندارم. او با این سخنان به باشگاه بزرگ رئال مادرید بی‌احترامی کرد. این زمین، چمن خوبی دارد و باقی مسائل هم به ما مربوط نیست.»

نکته اینجاست که حرف نامربوط و غیر حرفه‌ای هیچ کجای جهان خریدار ندارد. دقیقا همین فرازهای دنیای فوتبال است که باید برای ما درس باشد. حتی اگر یورگن کلوپ تاریخ‌ساز به شمار بیایی و حسرت قهرمانی لیورپول در انگلستان را به پایان رسانده باشی، باز حق غرولند نداری و رسانه‌ها حسابت را می‌رسند. این در حالی است که متاسفانه در فوتبال ایران هم از این داستان‌ها خیلی زیاد داریم. نساجی ۲ بر صفر به پرسپولیس باخته و بدون اغراق خوش‌اقبال بوده که پنج یا شش گل نخورده است؛ بعد سرمربی این تیم جمعه‌شب روی آنتن تلویزیون یک ربع در مورد «بازی برابر» دو تیم حرف می‌زند. در خود پرسپولیس محال است شما یحیی گل‌محمدی را بعد از یک ناکامی، در حال پذیرفتن تقصیر ببینید. نقطه اوجش شکست پرسپولیس برابر استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته بود که یحیی در کمال شگفتی توپ را در زمین سازمان لیگ انداخت و گفت آنها دنبال قهرمان کردن استقلال هستند. بعد هم که نوبت مهدی رسول‌پناه و هیات‌مدیره رسید. پرسپولیس طی چند هفته گذشته تنها دو مسابقه را نبرده؛ یکی برابر صنعت نفت آبادان که گل‌محمدی به وزش باد در ورزشگاه پیله کرد و دیگری در مشهد برابر پدیده که «چمن بلند» مقصر شناخته شد!

اگر قرار به برشمردن دیگر نمونه‌های متاخر و دم دست باشد، حتما باید به محمود فکری هم اشاره کنیم که در استقلال ناکام ماند اما هنوز حاضر نیست هیچکدام از اشتباهاتش را بپذیرد. او اخیرا بعد از انتخاب به‌عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان، از توطئه و کودتای استقلالی‌ها علیه خودش حرف زده؛ بی‌آن‌که یک سر سوزن به تساهل و تسامح بیش از حدش با بی‌انضباط‌ها یا برخی تصمیمات غلط فنی اشاره کند. به اروپا نگاه کنید و ببینید که بهانه‌جویی حتی برای یورگن کلوپ هم «قفل» است؛ پس کاش کمی حرفه‌ای‌تر رفتار کنید.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها