عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود عباس عبدي

عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود

پس از انتشار خبر اظهارات دادستان محترم تهران درباره رييس كل سابق بانك مركزي و ايراد اتهام به او مبني بر تضييع 30 ميليارد دلار و 60 تن طلا، دولت نيز بيانيه‌اي در نقد اين رفتار و گزارش منتشر كرد كه در جاي خود قابل توجه بود، به ‌ويژه آنجا كه به زمان اعلام آن اشاره كرده است. بدون در نظر گرفتن اعتبار نكات ذكر شده عليه او، به نظر مي‌رسد كه پاسخ به چند نكته ضروري است.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲۰ آرشیو
تحلیلی پیرامون تنش آذربايجان و ارمنستان و پیامدهای داخلی آن حمید یزدانیان

تحلیلی پیرامون تنش آذربايجان و ارمنستان و پیامدهای داخلی آن

در بین ایرانیان چنان سخن از پیوندهای باستانی قوم یهود و ایرانی و عظمت شاهان هخامنشی میزند و مردم ایران را به باستان گرایی سوق می دهد که...
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۴
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 01
کد خبر: ۱۲۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: تشنگی در ماه رمضان امری طبیعی است، اما با مصرف برخی مواد غذایی می‌توان تا حدی آن را کنترل کرد.
تدبیر24»نرگس جوزانی در خصوص مواد غذایی که باید در ماه رمضان در وعده سحر و افطار مصرف شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد در ماه رمضان با آن مواجه می‌شوند تشنگی و گرسنگی است که این امر کاملا طبیعی خواهد بود، اما با رعایت برخی موارد و داشتن یک برنامه غذایی مناسب در این ایام می‌توان از بروز گرسنگی و تشنگی بیش از حد تا حدودی جلوگیری کرد.
 
او افزود: بسیاری از افراد در ایام روزه‌داری به دلیل عادت نداشتن به مصرف غذا در وعده سحر این وعده را حذف کرده و یا وعده شام را جایگزین آن می‌کنند و در نهایت بدون سحری روزه می‌گیرند که خود این امر مهم‌ترین عامل برای افت و کاهش انرژی در طول روز خواهد بود.
 
جوزدانی بیان کرد: در روزهای اول ماه رمضان ممکن است افراد بعد از وعده سحر دچار معده درد شوند که برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است قبل از شروع ماه رمضان وعده‌ای را به عنوان وعده سحری قرار دهند.
 
او گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در ایام ماه رمضان باید به آن توجه داشت میزان مصرف غذا در وعده‌های سحر و افطار است، زیرا پرخوری در هریک از این وعده‌ها مشکلاتی از قبیل معده درد را به همراه داشته باشد.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: باید وعده افطار را مانند وعده صبحانه دانست و معمولا از مواد خوراکی سبک استفاده کرد. همچنین شام را یک ساعت بعد از مصرف افطار میل کرد، زیرا مصرف همزمان شام و افطار سبب بروز بیماری‌های گوارشی خواهد شد.
 
او گفت: بهترین حالت این است که در وعده سحر یک وعده غذایی کم چرب و تا حد امکان سرخ نکردنی استفاده شود. منظور از مصرف غذاهای کم چرب به این نیست که افراد به هیچ عنوان از روغن و چربی استفاده نکنند، زیرا استفاده از غذاهای رژیمی که برای پخت آن‌ها از روغن استفاده نمی‌شود در وعده سحر منجر به گرسنگی در طول روز خواهد شد؛ بنابراین غذاهای مصرفی باید تا حد معقولی روغن داشته باشند.
 
جوزدانی در خصوص موادی که مصرف آن‌ها از تشنگی بیش از حد در طول روز جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: سبزیجات یکی از مهم‌ترین عوامل نگه دارنده آب در بدن هستند که مصرف آن‌ها به صورت پخته شده و یا سالاد سبزیجات در وعده سحر به شدت توصیه می‌شود. همچنین باتوجه به این که مصرف میوه در این ایام تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد سبزیجات جایگزین خوبی برای آن‌ها خواهند بود. استفاده از آش و سوپ در وعده افطار نیز توصیه می‌شود.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مصرف غلات سبوس دار در ایام روزه‌داری توصیه می‌شود، زیرا یکی از منابع غذایی هستند که می‌توانند فرد را تا طولانی مدت سیر نگه دارند. در کنار مصرف غلات دریافت پروتئین به ویژه از طریق حبوبات، گوشت و لبنیات به دلیل اینکه خاصیت سیری کنندگی دارند در وعده‌های افطار و سحر منجر به بازتوانی بدنی خواهد شد.
 
او در خصوص مصرف زولبیا و بامیه به عنوان شیرینی محبوب ماه رمضان، بیان کرد: زولبیا و بامیه تنها شیرینی سرخ شده همراه با شهد غلیظ است که هنگام مصرف آن احساس سیری نکرده و در مصرف آن‌ها زیاده رویی می‌کنید به همین دلیل این شیرینی‌ها نه تنها خاصیت تغذیه‌ای ندارند بلکه زیاده روی در مصرف آن‌ها بسیار مضر است.
برچسب ها: تدبیر24 ، روزه داری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها