بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
تدبیر24»کانادا کشوری چند فرهنگی است، و در نتیجه، فستیوال­های هیجان­انگیز و جاذبه ­های فرهنگی فراوانی دارد که در طول سال برگزار می­شوند.اگر شما به تازگی به کانادا یا یکی از استان­هایش نقل مکان کرده­اید، راه­های زیادی وجود دارد که دریابید تازه­ترین فعالیت­ها در کجا قرار است اتفاق بیفتند. برای اطلاعات به­روز، نگاهی به روزنامه­ی محلی­تان بیندازید، جستجوی آنلاین انجام دهید، و به رادیو گوش کنید. همسایه­ ها و مرکز اجتماعات محل­تان نیز می­توانند منبع خوبی از اطلاعات در این مورد باشند.

رویدادهای کانادا

کانادا رویدادها و فستیوال­های منحصربه­فرد و هیجان­ انگیز بسیاری دارد که اتفاقاتی مانند تغییر فصل­ها، تاریخ کشور و مردم و فرهنگ­های خاص زیادی که این کشور پر از گوناگونی را تشکیل داده­اند را جشن می­گیرند. در ادامه برخی از فستیوال های کانادا و رویدادها را معرفی می نماییم.

نمایشگاه ملی کانادا

هر ساله، 18 روز از ماه اوت، نمایشگاه ملی کانادا در انتاریو برگزار می­شود. سال 2020 دومین بار در تاریخ 142 ساله­ی این نمایشگاه است که این رویداد (به دلیل همه­گیری ویروس کرونا) برگزار نمی­شود. بار اولی که این نمایشگاه لغو شد، در طول جنگ جهانی دوم در سال­های 1942 تا 1946 بود. نمایشگاه ملی سال 2021 قرار است باشکوه­تر از همیشه برگزار شود: رژه­های سرگرم­کننده، کارناوال­ها، بازی­ها، دکه­های غذای خوشمزه، سرگرمی­ها و اجراهای زنده، نمایش­های مربوط به کشاورزی، رخدادهای ورزشی و برنامه­های مفرح دیگر.

فستیوال فیلم تورنتو

هر ساله در ماه سپتامبر، هزاران بازیگر، خبرنگار، کارگردان، و مردم عادی از سراسر کانادا و جهان برای برگزاری یکی از بزرگ­ترین فستیوال­ های فیلم دنیا به تورنتو می­آیند. در طول 11 روز، بهترین فیلم­های سینما برای اولین بار نمایش داده می­شوند، و این امر باعث شروع همهمه­های اسکار و جذب برخی از بزرگ­ترین نام­ها در صنعت فیلم می­گردد. این فستیوال برای افراد علاقمند به زیبایی و هنر فیلم بین­الملل مکانی عالی است.


فستیوال وینترلود اتاوا

در ابتدای هر سال، زمانی که سطح کانال ریدو یخ زده و برف روی شهر را پوشانده است، فستیوال وینترلود آغاز می­شود. این جشن زمستانی بازدیدکنندگانی از تمام سنین را به کانال می­کشاند؛ جایی که می­توانند اسکیت روی یخ انجام دهند و در بازی­های هاکی روی یخ شرکت کنند. دیدنی­ترین و شگفت­انگیزترین منظره در این فستیوال مجسمه­های یخی هستند. این کارهای هنری سالیانه بیش از 600000 بازدیدکننده دارند و افراد، حیوانات، و موجودات خیالی را به تصویر می­کشند.

جشن نهنگ‌های خاکستری اقیانوس آرام در کانادا

برای هر توریستی تماشای عده زیادی نهنگ خاکستری که از شبه‌جزیره‌ی باخا واقع‌شده در مکزیک به سمت سواحل غربی ونکوور در حال حرکت هستند جذابیت فراوانی دارد. می‌توانید برای مشاهده این صحنه فوق‌العاده در تورهای به‌خصوص آن مکان قرار بگیرید یا در صورت امکان از ایستگاه ویکانینیش که در پارک ملی پاسیفیک ریم قرار دارد استفاده کنید

جشن گل‌های لاله در کانادا

هرسال دوستداران گل و گیاه لحظه‌شماری می‌کنند تا در جشن گل‌های لاله که در اتاوای کانادا برگزار می‌شود شرکت کنند. زمان برگزاری این مراسم در ماه می هست هنگامی‌که 3 میلیون گل لاله در حال شکفتن هستند. آتش‌بازی و موزیک‌های متنوع از دیگر برنامه‌های این فستیوال است

رژه‌ی نور در تورنتو

در آخرین روزهای ماه اکتبر جشنی با عنوان رژه نور در شهر تورنتو برگزار می‌شود. نحوه اجرای این مراسم به این صورت است که بر روی یک درخت کریسمس تنومند تعداد زیادی چراغ گذاشته می‌شود و آن را در میدان ناتان فیلیپ قرار می‌دهند. در حوالی این مکان یکی از بزرگ‌ترین نورپردازی‌های کانادا نمایش داده می‌شود. مرکز اصلی این فستیوال میدان ناتان فیلیپ است که میزبان برنامه‌های متنوعی مانند آتش‌بازی و اسکی روی یخ هست

نمایشگاه کلگری استمپید

این رویداد یکی از بزرگ­ترین رویدادها در کشور است و لقب بزرگ­ترین نمایش در فضای باز روی زمین را به خود اختصاص داده است؛ و هر سال در ماه ژوییه بیش از یک میلیون نفر را جذب می­کند. در این رویداد 10 روزه سبک زندگی غربی جشن گرفته می­شود که بیش از 100 سال پیش راه خود را به استان کلگری باز کرد. بازدیدکنندگان شاهد نمایش­های سوارکاری، رژه، کنسرت­ها، رقابت­های کشاورزی، و رخدادهای تاریخی زیاد دیگری خواهند بود.

موزه­های کانادا

کانادا تاریخ فرهنگی غنی­ای دارد؛ و بهترین راه برای آشنایی با این تاریخ و لذت بردن از آن، بازدید از یکی از موزه­های این کشور است؛ در سراسر کانادا موزه­های بسیاری وجود دارند که در سطح بین­المللی مطرح هستند.

موزه­ی سلطنتی بریتیش کلمبیا

این موزه که در سال 1886 تاسیس شده، برخی از بزرگ­ترین و تاثیرگذارترین مصنوعات دست­ساز و اسنادی که در بریتیش کلمبیا و مناطق دیگر کانادا یافت شده را به نمایش می­گذارد. این موزه که دارای شهرت جهانی است، مجموعا با بیش از 19200 مصنوعات دست­ساز تاریخی، یکی از بزرگ­ترین کلکسیون­های باستان­شناسی در استان را دارد. این موزه همواره کلکسیون­ها و نمایشگاه­های جدیدی را برای نمایش ارائه می­دهد؛ هم­چنین فعالیت­های بسیاری برای کودکان در نظر گرفته شده تا این بازدیدها برای همه­ی اعضای خانواده جذاب و سرگرم­کننده باشند.


گالری­ های هنری

گالری ملی کانادا

یکی از بزرگ­ترین گالری­ها در کانادا گالری ملی است، که در مرکز استان اتاوا، شهر انتاریو، واقع شده است. در این گالری بسیاری از نقاشی­ها، عکس­ها، و مجسمه­های بین­المللی دیدنی و چشمگیر به نمایش گذاشته می­شود، ولی حیطه­ی تخصصی کار این گالری در نمایش کارهای هنرمندان کانادایی است. برخی از کارهای هنری این گالری که در سطح بین­المللی شناخته­شده هستند، متعلق به سالوادور دالی، اندی وارهول، و پابلو پیکاسو می­باشند.

برای اطلاعات بیش­تر در رابطه با فستیوال­ها، رویدادها و جذابیت­های فرهنگ کانادا ، می­توانید به وبسایت­های زیر سری بزنید:

گالری­های هنری: http://www.artcyclopedia.com/museums/art-museums-in-canada.html

 

برچسب ها: تدبیر24 ، کانادا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها