بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه آمپول های تقویتی چون نوروبیون هیچ اثری بر تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا ندارند، مطرح کرد: در بحث تقویت سیستم ایمنی سه مسأله مهم است اول استراحت و خواب کافی، دوم پرهیز از استرس و سوم تغذیه سالم.

تدبیر24»دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا اواخر اردیبهشت درگیر پیک چهارم کرونا هستیم گفت: بیمارانی که در دو هفته اخیر به ما مراجعه می کنند عمدتا در مراحل پیشرفته بیماری و دچار درگیری متعدد ریوی هستند.

دلیل بدحال تر شدن بیماران کرونایی در پیک چهارم

وی اضافه کرد: دلیل بدحال تر شدن وضعیت بیماران کرونایی خوددرمانی است زیرا به دلیل عدم دسترسی به بیمارستان ها و تخت آی سی یو، در خانه ها و درمانگاه ها درمان را دنبال کرده اند و در مراحل آخر بیماری به ما مراجعه می کنند و همین منجر به بالا رفتن آمار مرگ و میر ما شده است.

این متخصص عفونی اظهار داشت: اگر بیمار دچار علائمی چون تب، لرز، عرق و بدن درد شد ولی علائم خطر نداشته و در گروه های در معرض خطر هم نباشد، ایرادی ندارد که خود را در خانه قرنطینه کند و در خانه استراحت کند.

بیمارانی که نباید در خانه بمانند و باید سریعا به پزشک مراجعه کنند

عضو کمیته علمی ستاد کرونا افزود: اما اگر فرد بیمار دچار علائم مذکور شد و در گروه های در معرض خطر مانند بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی ، سن بالای 65 سال، چاق و باردار قرارگرفت حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی گفت: افرادی هم که علائم خطر دارند مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، سرفه مکرر و به درمان های معمول جواب نمی دهند و تب بیش از 4 روز دارند حتی اگر در هیچ گروه معرض خطر هم نباشند باید سریعا به پزشک برای پیگیری درمان های جدی تر مراجعه کنند.

فصل سرماخوردگی نیست؛ علائم سرماخوردگی مساوی با کروناست

مردانی با تأکید بر اینکه اکثر قریب به اتفاق بیماران ما دچار ویروس انگلیسی کرونا شده اند، خاطرنشان کرد: ویروس انگلیسی گونه غالب در تمام کشور است و  چون الان فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزا هم نیست بنابراین مردم با داشتن علائم سرماخوردگی خفیف هم باید آن را کرونا تلقی کنند مگر اینکه خلافش ثابت شود.

این متخصص عفونی در خصوص شرایط روزه داری بیماران مبتلا به کرونا و بهیودیافتگان هم اشاره کرد: فردی که درگیر بیماری کرونا است حق روزه داری ندارد اما فردی که قبلا کرونا گرفته و 4 هفته از بیماری اش گذشته مانند فرد معمولی می تواند روزه داری داشته باشد. فقط اینکه این افراد در افطار و سحر باید مایعات فراوان استفاده کنند.

نوروبیون بر پیشگیری از کرونا اثرگذار نیست

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد فکر می کنند تزریق برخی آمپول های تقویتی می تواند از ابتلا به کرونا پیشگیری کند و به همین دلیل آمپول های تقویتی چون نوروبیون چند برابر قیمت معمول در بازارهای آزاد خرید و فروش می شود. در حالیکه این آمپول ها هیچ تأثیری در پیشگیری از کرونا ندارند.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا به بهداشت نیوز گفت: مردم فراموش نکنند که هیچ چیزی جای تغذیه سالم، خوردن میوه و سبزی، آبمیوه های طبیعی و غذاهای ساده را نمی گیرد. همچنین در بحث تقویت سیستم ایمنی سه مسأله مهم است اول استراحت و خواب کافی، دوم پرهیز از استرس و سوم تغذیه سالم.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها