بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک شهروند ایرانی را به دلیل آن چه نقض قانون ممنوعیت تجارت با ایران عنوان شده، محکوم کرده است.
تدبیر24»وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد که یک هیئت منصفه فدرال یک شهروند ایرانی ساکن امارات متحده عربی و آلمان را به دلیل آن چه تلاش برای تهیه تجهیزات نظامی حساس برای تهران خوانده شده به نقض قانون تجارت با ایران محکوم کرده است.

بنابر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این تجهیزات دارای کاربرد دوگانه در اهداف نظامی و غیرنظامی هستند که می توانند در سیستم‌هایی همچون تسلیحات هسته‌ای، هدایت و توسعه موشکی، ارتباطات رادیویی تاکتیکی ایمن، جنگ الکترونیکی تهاجمی، اقدامات متقابل الکترونیکی نظامی (مسدود کردن رادیو) و سیستم های هشدار و نظارت راداری مورد استفاده قرار گیرند.

طبق اسناد و شواهد ادعایی ارائه شده به دادگاه، مهرداد انصاری ۳۹ ساله تلاش کرده است در بازه زمانی اکتبر ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۱۱ از طریق یک شهروند تایوانی و یک فرد ایرانی دیگر محموله ای را که از آمریکا خریداری شده بود با استفاده از شرکت انصاری (Gulf Gate Sea Cargo LLC) مستقر در دبی حمل و نقل کند.

همچنین در این اسناد آمده است که این افراد در طول این سال ها برای بیش از یک هزار و ۲۵۰ معامله برای اکتساب بیش از ۱۰۵ هزار قطعه به ارزش دو میلیون و ۶۳۰ هزارو ۸۰۰ دلار تلاش کرده‌اند. متهمان پرونده ۵۹۹ تراکنش را نیز از طریق ۶۳ شرکت آمریکایی مختلف انجام داده اند و هرگز مقصد تجهیزات خریداری شده مشخص نبوده است.

بنابر این گزارش، حکم آقای انصاری قرار است روز اول سپتامبر صادر شود. همچنین دیگر متهم این پرونده که یک شهروند تایوانی است در سال ۲۰۱۲ به تحمل دو سال حبس محکوم شده بود. متهم ایرانی دیگر نیز هنوز دستگیر نشده است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها