بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
داشتن شکم صاف جزء مهم‌ترین اصول تناسب اندام است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند با انجام تمرینات مختلف ورزشی یا رژیم‌ غذایی به این هدف برسند. اما گاه تورم شکم ناشی از تغذیه نامناسب است که زمینه‌ساز نفخ و اختلال عملکرد روده ها می‌شود.
تدبیر24»از همین‌رو، توجه به 5 توصیه ساده اما کاربردی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته ‌باشد که به ترتیب عبارتند از:

 
1. مصرف سبزیجات بیشتر به‌جای گوشت ها

بشقاب ایده‌آل غذا شامل 2/1 سبزیجات، 4/1 غلات و 4/1 پروتئین است. ماهی و تخم‌مرغ به‌عنوان منابع پروتئینی ارجحیت دارند و مصرف گوشت قرمز باید به 2 وعده در هفته کاهش پیدا کند.

 
2. کاهش کربوهیدرات‌ها

مصرف کربوهیدرات‌ها از جمله شیرینی‌جات در رژیم غذایی باید کاهش پیدا کند زیرا تخمیر باکتری‌های روده را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، مصرف میوه‌ها به‌عنوان دسر نیز توصیه نمی‌شود زیرا قند میوه‌ها در این زمان موجب اختلال در گوارش می‌شود.

 
3. گنجاندن فیبر در رژیم غذایی

فیبرها به تقویت مخاط روده‌ای کمک می‌کنند. سبزیجات برگ سبز، میوه‌ها، غلات سبوس‌دار و مغزها بهترین منابع فیبرها هستند. البته بهتر است سبزیجات معطر و ادویه‌ها نیز به تمام غذاها افزوده و تنوع غذایی رعایت شود.

 
4. مصرف خوراکی‌های تخمیری

این خوراکی‌ها مانع از عدم‌تعادل باکتری‌های روده می‌شوند. کفیر، دوغ و ماست حاوی پروبیوتیک‌ها هستند که در تعادل فلور روده نقش دارند. سبزیجاتی که مدتی در سرکه یا آب و نمک فرآوری می‌شوند نیز حالت تخمیری دارند و در این زمینه مفید هستند. البته به‌خاطر مقدار نمک نباید در مصرف آنها افراط کرد.

 
5. کاهش مصرف منابع غذایی گلوتن و لاکتوز

کاهش مصرف خوراکی‌های حاوی گلوتن و لاکتوز در کاهش نفخ موثر هستند و در نتیجه به حفظ شکمی صاف کمک می‌کند. برنج، کینوا و گندم سیاه جایگزین‌های بهتری به جای خمیرهای حاوی گلوتن هستند. در مورد کاهش لاکتوز نیز می‌توان به‌جای لبنیات از انواع شیرهای گیاهی و فرآورده‌های آن استفاده کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها