بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۱۰ الی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده با اعطاء وام ۹۰ میلیون تومانی در سال جاری خبر داد و گفت: روز شنبه -۲۵ اردیبهشت- دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران افتتاح خواهد شد.
تدبیر24»سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران با تأکید براینکه خط ۱۰ مترو تهران یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو تهران است، افزود: روز شنبه ایستگاه متروی اقدسیه در خط ۳ و مرزداران در خط ۶ همزمان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۲ در حوزه حمل و نقل مشکلات بسیار جدی دارد و شرایط سختی را می‌گذارند، افزود: همچنین منطقه ۴ نیز در این حوزه ضعف‌های بسیاری دارد. ساخت خط ۱۰ متروی تهران می‌تواند نقاط شمالی شهر تهران به طول ۴۳ کیلومتر را بهم متصل کند و ۶ منطقه تهران را از مترو برخوردار کند.

هاشمی در ادامه گفت: همزمان که آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ در دستور کار است، عملیات اجرایی در خط ۶ به سمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) انجام می شود که در مدت سه ماه آینده اتمام تونل آن مسیر اتفاق می افتد. قطعه دیگری به جز ۱۴/۵ کیلومتر، در منطقه ۵ به سمت شرق در دستور کار خواهد بود. همچنین ادامه خط ۳ به سمت شمال تهران در دستور کار است که در شش ماه اول ۱۴۰۰ آغاز به کار می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اوراق مشارکت سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با حمایت‌های شهردار تهران و اعضای شورای شهر دریافت شد، افزود: علت تحرک مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل این دو منابع مالی بوده است. دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۹ است که اقدامات نهایی آن با بانک شهر درحال انجام است. همین روزها قرارداد نهایی خواهد شد. پیمانکاران نگران نباشند چرا که منابع مالی لازم برای این موضوعات ذکر شده، وجود دارد.

بهره برداری از ۹ ایستگاه تنها در یک سال

هاشمی درباره اقدامات حوزه حمل و نقل در دوره پنجم مدیریت شهری، توضیح داد: طی چهار سال گذشته، حدود ۴۰ کیلومتر از مسیرهای مترو بهره برداری شد و ۲۶ ایستگاه به بهره برداری رسید. سرعت کار در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بسیار بیشتر شده است. برای نخستین بار در سال گذشته، ۹ ایستگاه مترو به بهره برداری رسید که در طول تاریخ سابقه نداشته است. امسال نیز بهره برداری از ۱۴ ایستگاه در دستور کار قراردارد.

دو فراخوان خرید اتوبوس در هفته آینده منتشر خواهد شد

وی درباره اقدامات حوزه اتوبوسرانی، بیان کرد: هنوز مصوبه ستاد ملی کرونا منجر به تحویل اتوبوس نشده است. شاید در سال ۱۴۰۰، حدود هزار دستگاه به شهرداری تحویل داده شود که قابل تقدیر است اما شهرداری از محل منابع داخلی خود توانست ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس را در سال گذشته وارد چرخه بهره برداری کند. هفته آینده نیز دو قرارداد در حوزه اتوبوسرانی نهایی خواهد شد که بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دو مرحله شش ماهه اول سال به بهره برداری برسد. همچنین دو فراخوان خرید اتوبوس در هفته آینده منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت مترو و اتوبوسرانی در دوران کرونا بیشترین ضرر را در کشور متحمل شده‌اند، گفت: به طور متوسط در شرایط کرونایی ۱۰۰ میلیارد تومان درحال ضرردهی هستیم.

هاشمی در ادامه تأکید کرد: همزمان که در ساخت تونل کار می‌شود، اگر کسری‌های تأمین واگن جبران نشود، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند. درحال حاضر برای متروی تهران هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد. امید است که دو قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن زودتر به نتیجه برسد.

واریز ۳۰ میلیارد تومان از دولت به حساب شهرداری برای اورهال واگن‌ها

معاون شهردار ضمن اعلام بازسازی ۲۱۰ دستگاه واگن، بیان کرد: تخصیص این کار از دولت دریافت شد و ۳۰ میلیارد تومان پیش پرداخت دولت به حساب شهرداری وصول شده است.

وی درباره نوسازی تاکسی‌های فرسوده، گفت: ۲۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت شده است تا نوسازی تاکسی‌های فرسوده از محل وجوه اداره شده، با اعطای وام ۹۰ میلیون تومانی انجام شود. تصور می‌شود که امسال ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود.

هاشمی یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری را ورود به حوزه اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه ذکر کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان توضیح داد: اقدام دیگری  پیرو دستور شهردار تهران برای دوربین‌های شهری درحال پیگیری است. دو فراخوان برای کارت بلیت الکترونیک و دوربین‌های شهر تهران از طریق شرکت کنترل ترافیک دنبال می‌شود. طی سه ماه آینده فراخوان این دو عملیاتی خواهد شد. این پروژه حدود هزار میلیارد تومان برای نوسازی دوربین‌های شهر تهران هزینه دارد که از محل ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها