بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کارنامه وزیر کار در استفاده از جوانان،زنان و اقوام چگونه است؟
یکی از وعده‌های انتخاباتی محمد شریعتمداری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 که هم در بیانیه‌اش به آن اشاره شده بود و هم در جلسه جبهه اصلاحات بر آن تاکید کرده بود، موضوع استفاده از زنان،جوانان و اقوام در سمت‌های مدیریتی در صورت پیروزی بود اما بد نیست که برای واقعیت سنجی این وعده انتخاباتی نگاهی به کارنامه شریعتمداری در دوره سه ساله حضورش در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر داشته باشیم تا مشخص شود که این وعده چقدر با مکانیزم‌های مدیریتی او تطابق دارد؟
تدبیر24»اولین مرتبه در جلسه رای اعتماد مجلس بود که شریعتمداری اولین وعده در مورد استفاده از جوانان را داد. او در این جلسه گفته بود :«در مسائل عمومی اصل شایسته سالاری و به کارگیری مدیران شایسته را در وزارت کار انجام خواهم داد تا جوانان دانشمند و فرهیخته کشور در پشت میزهای مدیریتی حاضر شوند و تعهد می‌کنم که بین زنان و مردان برای انتصاب مدیران تفاون قائل نشوم». کارنامه سه ساله حضور شریعتمداری در وزارت کار هم نشان می‌دهد که افراد منصوب شده در این وزارت‌خانه از متولدین سال 1355 به بعد در رده‌های شغلی معاون مدیرکل،مدیرکل،معاون وزیر،رییس سازمان،عضو هیات مدیره،مدیرعامل و معاون شرکت‌های بزرگ حدود 683 نفر بوده‌اند که از این تعداد انتصاب 44نفر اهل سنت و 126 نفر نیز از زنان بوده‌اند. همین انتصاب‌ها هم باعث شده است که میانگین سنی مدیران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیش از ده سال و در هیات مدیره شرکت‌های تخصصی نیز 12 سال کاهش داشته باشد.
پس تا اینجای کار شریعتمداری در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی توانسته است جوانان،زنان و اهل سنت را در پست‌های مدیریتی بکار گیرد و باید دید که وعده انتخاب یک سوم وزرای دولت احتمالی‌اش از میان جوانان چقدر عملیاتی می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها