بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
یک مقام وزارت خارجه آمریکا:
یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تصریح کرد: پیشرفت های معناداری در مذاکرات وین حاصل شده اما اختلافات مهم هنوز پابرجاست که باید رفع شود.
تدبیر24»یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با این پایگاه خبری درباره روند مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام برای بازگشت به این توافق تاکید کرد که مذاکره‌کنندگان غربی در آخرین دور از این رایزنی‌ها به پیشرفت معناداری دست پیدا کرده‌اند.

این سخنگو که اشاره ای به نام او نشده است، افزود: دور جدید مذاکرات برجامی مثبت بود و ما شاهد پیشرفت معناداری بودیم اما اختلافات مهم هنوز به قوت خود باقی است که باید حل وفصل شود.

وی همچنین گفت: موضع آمریکا همیشه این بوده است که ما آماده‌ایم تا تحریم‌های ناسازگار با برجام را برداریم اما این، تنها در صورت بازگشت دوجانبه به پایبندی به توافق انجام خواهد شد.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا افزود: ماهیت دقیق گام‌های مرتبط با تحریم هایی که ایالات متحده باید برای رسیدن به این هدف بردارد، یکی از موضوعات این گفت‌وگوها است.

چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که با حضور ایران و سایر طرف های توافق، یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، و روسیه طبق روال قبل در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شده بود، روز چهارشنبه به پایان رسید و مذاکره کنندگان برای مشورت با پایتخت‌ها به کشورهای خود بازگشتند.

عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین، در این باره گفت: ما موفق شدیم در طول این دو هفته به مقدار زیادی کار را به پیش ببریم و  الان می‌توانیم بگوییم که  به چارچوب یک توافق رسیده‌ایم. به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه‌هایی که خواهد داشت مشخص شده است. البته مذاکرات در مورد متن  به پایان نرسیده و در مورد بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

عراقچی تصریح کرد: برخی از موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است و در مورد آن توافق حاصل نشده است به همین دلیل هیئت‌ها  تصمیم گرفتند که  چند روزی تنفس بدهند  و برای انجام مشورت‌های لازم به پایتخت‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: مواضع  قطعی ما کاملاً روشن است. بر روی مواضع‌مان ایستادگی کردیم و تاکنون تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است  و اختلاف جایی است که با منافع و مواضع ما تعارض پیدا می‌شود.

این دیپلمات کشورمان همچنین در یک مصاحبه تاکید کرد: اکنون زمان آن است که آمریکا تصمیمات سخت خود را درخصوص بازگشت به برجام و ازسرگیری اجرای کامل تعهداتش بگیرد و تمام تحریم ها را لغو کند.

جمهوری اسلامی ایران خواهان این است که آمریکا به عنوان طرفی که از برجام را ترک کرده و تعهداتش را زیر پا گذاشته است ابتدا می بایست گام اول را در بازگشت به توافق بردارد و تمام تحریم های وضع شده علیه کشورمان را به صورت یکجا رفع کند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها