بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به موافقت‌نامه‌های این معاونت با وزارت آموزش و پرورش، گفت: تصور می‌کنم این موافقت‌نامه‌ها در پیشبرد و شکل‌دهی دو محور اصلی این معاونت یعنی تحکیم خانواده و تحقق عدالت جنسیتی نقش خوبی داشته و توانسته این محورها را به جریانات اجتماعی مستمر تبدیل کند که امیدوارم دولت آینده در این حوزه‌ها دوربرگردان نداشته و از این تجربیات استفاده کند.
تدبیر24»معصومه ابتکار در مراسم امضا تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش  برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی دو محور اصلی مسئولیت‌های دولت در حوزه زنان و خانواده به "تحکیم خانواده" و "تحقق عدالت جنسیتی" معطوف می‌شود که تمامی این موضوعات برگرفته از مفاهیم انقلاب اسلامی، قرآن کریم و حتی تئوریزه شده توسط اساتیدی نظیر استاد شهید مرتضی مطهری است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اسناد بالادستی، سیاست‌های اختصاصی ابلاغی رئیس جمهوری، در ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ماده ۱۰۲ قانون برنامه این معاونت به تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده مکلف می‌شود. هر دو این موضوعات محور موافقت‌نامه‌های ما با وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و می توان گفت کارنامه قابل قبولی در اجرای آنها ارائه دادیم چراکه علیرغم کم و کاستی‌ها در اجرای کار که طبیعت کار است اما تا کنون هیچ کدام از تکالیف این موافقت نامه‌ها معطل نمانده است. 

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در راستای تحقق عدالت جنسیتی، در هر ۳۱ استان اسناد ارتقاء وضعیت زنان و خانواده به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استانها رسیده است و یکی از فصول آن تحت عنوان فصل "آموزشی"، محورهای مختلف شاخص‌های عدالت جنسیتی به صورت برنامه‌ای گنجانده شده که محور اصلی اجرای آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. 

وی همچنین معتقد است که با توجه به گزارشات میزان تحقق بخشی برنامه‌های یاد شده و میزان تحقق بهبود شاخص‌های عدالت جنسیتی که توسط روسای سازمان آموزش و پرورش استانها ارائه شده است؛ می‌توان نتایج این همکاری‌ها را رصد و پایش شاخص‌های عدالت جنسیتی مشاهده کرد.

ابتکار تصریح کرد: در سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده هر استان نیز محور "ارتقاء شاخص‌های خانواده" پیش بینی شده است که به آموزش قبل، حین و پس از ازدواج، تقویت مهارت‌های ارتباطی خانواده، گفتگوی ملی خانواده و گفتگوی بین نسلی می‌پردازد. همچنین این موضوعات مورد توجه خانواده‌ها و مطالبه آنها نیز بوده است ولو اینکه اکنون گفتگوی بین نسلی به همراه خود جریان سازی اجتماعی را دارا شد. همچنین در همین راستا تولید پادکست‌های "رادیو نسل" نیز از نظر نظری منبع قابل اتکایی شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به موافقت نامه این معاونت با وزارت آموزش و پرورش در راستای "دوره آموزشی مدیران" که با هدف ارتقاء مهارت‌های گفتگویی و ارتقاء مهارت‌های خوب زیستن برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در کنار دوره‌های  آموزشی علمی که از جمله افتخارات این سرزمین پیشرفت علمی دختران و پسران بوده و نیز همواره دغدغه ما عدم انعکاس صحیح آمار این پیشرفت‌ها در مجامع بین المللی بوده است؛ توجه به مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های فرزند پروری، مهارت‌های خوب زیستن و...  نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. امیدوارم این دوره با کیفیت بالایی اجرا شود چراکه اینها ابزار لازم فرزندانمان برای خوب زیستن‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت تداوم برنامه‌های اجرا شده دولت تدبیر و امید در دولت بعدی، تصریح کرد: امیدوارم دولت آینده از این تجربیات استفاده کند و دولت آینده دولتی پیشرو باشد تا چالشها  و مسائل امروزی نسل جوان را ببیند چراکه انقلاب اسلامی، انقلابی پیشرو است و ما باید به سمت آینده و افق گشایی که لازمه تمام جوامع است پیش رویم. 

ابتکار همچنین این را هم گفت که تصور می‌کنم این "افق گشایی" حتی در ایام پاندمی کووید ۱۹ که شکل نظام آموزش و پرورش تغییر کرد نیز استمرار داشت؛ نمونه آن شبکه شاد است که از جمله موفقیت‌های وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی کودکان اقدام مهمی بود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها