بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۲۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان در صورت درخشش مهرعلیزاده یا همتی حاضر به حمایت از آنان هستند یا خیر، گفت: من برای هر دو چهره احترام قائل هستم ولی به نظرم هیچ کدام از این دو نفر توانایی درخشش در مناظرات را ندارند، ضمن این که فضا به گونه‌ای طراحی شده که این دو نفر فارغ از توانایی‌ها فرصت درخشش نخواهند داشت چون در برابر هر اظهار نظر این دوستان در طرف مقابل پنج نفر حضور دارند.
تدبیر24» مازیار بالایی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به پیام‌های رد صلاحیت‌های اخیر به سلام نو گفت: واقعیت این است که پیام این رد صلاحیت پیامی به اصلاح‌طلبان است و ظاهرا دوستان خواستند بگویند که این اجماع اصلاح‌طلبان را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: این که دو نفر اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرایی که تایید صلاحیت شدند خارج از لیست اجماعی اصلاح‌طلبان هستند پیام روشنی داد که نمی‌شود آن را انکار کرد یا نادیده گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به موانع حمایت از عبدالنصار همتی گفت: آقای همتی با دو مشکل جدی برای حمایت اصلاح‌طلبان مواجه است؛ نخست اینکه ایشان حتی در داخل جریان اصلاحات هم چندان شناخته شده نیست و دیگر آن که عملکرد ایشان به گونه‌ای نبوده که توانایی رقم زدن اتفاق جدیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه درباره تایید صلاحیت آقای همتی این است که ایشان در حالی تایید صلاحیت شدند که یکی از دلایل فشار و رد صلاحیت چهره‌هایی مثل اسحاق جهانگیری و حتی علی لاریجانی این بود که از مسببین وضع موجود هستند. اگر اتهام جهانگیری دلار ۴۲۰۰ است، اتهام همتی هم می‌توانست دلار ۳۲ هزار تومانی باشد.بالایی با اشاره به دیگر نامزد حاضر در صحنه یعنی محسن مهرعلیزاده گفت: آقای مهرعلیزاده هم هیچ وقت از نیروهای سطح یک یا دو اصلاحات شناخته نمی‌شد.

وی با اشاره به پیام تایید صلاحیت مهرعلیزاده در برابر دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب گفت: به باور من تایید صلاحیت آقای مهرعلیزاده شبیه تایید صلاحیت آقای غرضی در سال ۹۲ است. در سال ۹۲ آقای هاشمی رد صلاحیت شد ولی آقای غرضی که یکی از چهره‌های کم‌تر شناخته شده دولت آقای هاشمی بود تایید صلاحیت شد تا به نوعی پیغامی به آقای هاشمی داده شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان در صورت درخشش مهرعلیزاده یا همتی حاضر به حمایت از آنان هستند یا خیر، گفت: من برای هر دو چهره احترام قائل هستم ولی به نظرم هیچ کدام از این دو نفر توانایی درخشش در مناظرات را ندارند، ضمن این که فضا به گونه‌ای طراحی شده که این دو نفر فارغ از توانایی‌ها فرصت درخشش نخواهند داشت چون در برابر هر اظهار نظر این دوستان در طرف مقابل ۵ نفر حضور دارند.

انتظار چنین برخوردی از شورای نگهبان را نداشتیم

بالایی تاکید کرد که اصلاح‌طلبان انتظار چنین برخوردی را با نامزدهای خود نداشتند و افزود: در این مدت تمام اصلاح‌طلبان رفتاری به شدت معتدل و در چهارچوب داشتند. اتحاد ملت از آقای جهانگیری پشتیبانی کرد که یک تکنوکرات صنعتی است و تا قبل از دولت فعلی بیشتر به عنوان یک مدیر اصلاح‌طلب شناخته می‌شد نه یک اصلاح‌طلب سیاسی.

وی ادامه داد: ما در حزب اعتماد ملی از نامزدهای خود دست کشیدیم و از آقای پزشکیانی حمایت کردیم که به هیچ شکلی انتظار رد صلاحیتش نمی‌رفت. ایشان نه فساد داشت، نه فرزندش خارج از کشور بود و نه مسبب و شریک وضع موجود بود. از طرف دیگر برای مجلس تایید صلاحیت شده بود و سابقه مدیریت در سطح وزارت داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نهایت به رد صلاحیت علی لاریجانی اشاره کرد و افزود: گل سر سبد رد صلاحیت‌ها هم رد صلاحیت آقای لاریجانی بود که مشاور عالی رهبری و راهبر قرارداد ایران و چین هستند و نظام برای ایشان اعتماد و احترام زیادی قائل است.

وی با اشاره به دلیل این رد صلاحیت‌ها گفت: واقعیت این است که ظاهرا بخش‌هایی از حاکمیت از روز نخست انقلاب با بحث تحزب موافقت نداشت و با این تایید صلاحیت‌ها نشان داد که مشکل همچنان پابرجا است.

بهترین فرصت برای بازسازی تشکیلاتی و گفتمانی اصلاح‌طلبان است

بالایی باب سیاست را در این شرایط هم بسته شده ندید و گفت: امید همیشه وجود دارد و باب سیاست هیچ‌گاه بسته نمی‌شود. به نظر من فضای امروز کشور بسیار شبیه سال ۷۰ و انتخابات مجلس آن دوره است که چهره‌هایی مثل بهزاد نبوی برای ورود به مجلس رد صلاحیت شدند. بعد از آن رفتار جریان خط امام آن دوره در یک محاقی رفتند و چند سال بیرون گود بودند تا سال ۷۵ رسید و بحث نامزدی آقای خاتمی مطرح شده و جامعه از آن استقبال کرد.

وی ادامه داد: امروز بهترین زمان است که ما شاهد بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی جریان اصلاحات باشیم. از منظر تشکیلاتی ضروری است برخی از بزرگان جریان اصلاحات به این واسطه اعلام بازنشستگی کنند و اجازه دهند نسل‌های جدید بیایند و نقش‌های جدیدی رقم بزنند. از منظر گفتمانی هم به نظر می‌رسد گفتمان اصلاحات با جامعه فاصله گرفته و باید در آن تامل جدی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکل اصلی کشور گفت: بحران امروز کشور بحرانِ سیاسی اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی نیست، بحران ما امروز بحران کارآمدی است و با احترام به هر هفت عزیزی که تایید صلاحیت شدند من بعید می‌دانم هیچ کدام از این هفت نفر شخصیت‌های کارآمدی برای حل بحران فعلی کشور باشند، مگر این که در این دوران انتخابات چیزی از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: با این همه ما واقعا امیدواریم که دوستان به گونه‌ای کشور را اداره کنند که چهار سال دیگر خود ما هم به آن‌ها رای بدهیم و بگویم ما هم تداوم همین مسیر را می‌خواهیم.

منبع: سلام نو

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
دیدید که همتی در مناظره اول درخشید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها