بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
غریب‌آبادی خبر داد
نماینده کشورمان در وین در صفحه توییترش اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان را به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در نامه ای به دنبال انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران مطرح شده است، منتشر کرد.
تدبیر24»کاظم غریب آبادی نماینده کشورمان در نزد سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش به اظهارات مطرح شده از سوی علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی نوشت: در نامه دکتر صالحی به رافائل گروسی آمده است: نظر به این که تاریخ تفاهم نامه فنی در 24 مه به پایان رسید، ایران تصمیم گرفت آن را تمدید نکند، در ضمن ما تصمیم گرفتیم به ثبت یک ماهه [اطلاعات] ادامه بدهیم تا فرصت دیگری برای به نتیجه رساندن مذاکرات فنی با آژانس فراهم شود. 
غریب آبادی به نقل از صالحی ادامه داد: در زمینه مسائل پادمانی، ایران تا کنون بیشترین تلاشش را برای همکاری واقعی با آژانس انجام داده و شفاف سازی ها و پاسخ های لازم را ارائه کرده است. از آمادگی آژانس برای مشارکت در تلاشی کنش‌گرایانه  و متمرکز برای حل و فصل بدون تاخیر مسائل استقبال می کنیم. 

نماینده کشورمان در وین همچنین به نقل از صالحی نوشت: ما مانند قبل به همکاری سازنده با آژانس ادامه می دهیم. تا حد زیادی انتظار داریم که این عزم دوجانبه به حصول نتیجه ای ملموس و عمل گرایانه در اسرع وقت منجر شود. 
نامه ی صالحی در پی این مطرح می شود که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش فصلی خود به کشورهای عضو برجام اعلام کرده است که ایران نتوانسته است در خصوص ذرات اورانیوم یافت شده در چندین سایت اعلام نشده توضیحی ارائه دهد.

در این گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که رویترز آن را رصد کرده ، آمده است: پس از چندین ماه، ایران نتوانسته توضیحات لازم را درخصوص ذرات هسته‌ای در سه سایتی که آژانس از آن‌ها بازرسی انجام داده، ارائه دهد.

گروسی همچنین نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات پیش از جلسه هفته آینده شورای حکام ابراز امیدواری کرد.

همچنین خبرگزاری ای اف پی در توییتی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران ۱۶ برابر سقف تعیین شده در برجام می‌باشد.

آسوشیتدپرس هم در توییتی نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سند محرمانه خود اعلام کرده است که از اواخر ماه فوریه به داده‌های مهم برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران دسترسی نداشته است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها