بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر رشد خوش بینی به دورنمای تقاضا برای سوخت در فصل سفرهای تابستانی آمریکا از مرز ۷۰ دلار عبور کرد.
تدبیر24»بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت ۸۳ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه یک دلار و ۲۹ سنت معادل دو درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه افزایش یافت و به ۶۷ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. بازار آمریکا روز دوشنبه به دلیل تعطیلات عمومی در این کشور تعطیل بود.

تحلیلگران موسسه ING Economics در یادداشتی نوشتند: در حالی که نگرانیهایی نسبت به محدودیتهای کرونایی در قسمتهایی از آسیا وجود دارد، به نظر می رسد بازار روی موضوع مثبت تقاضا برای سوخت در آمریکا و نقاطی از اروپا متمرکز شده است. در آمریکا فصل رانندگی تابستانی رسما پس از تعطیلات روز یادبود آغاز شده و ما در حالی وارد این دوره شده ایم که ذخایر بنزین پایینتر رفته و فاصله چندانی با میانگین پنج ساله ندارد.

شرکت گازبادی اعلام کرد تقاضا برای بنزین در آمریکا روز یکشنبه ۹.۶ درصد نسبت به میانگین چهار یکشنبه گذشته افزایش یافت و بالاترین تقاضای یکشنبه از تابستان سال ۲۰۱۹ بود.

 با این حال رشد قیمت بنزین محدود شده زیرا انتظار می رود تولید بیشتری وارد بازار شود.

قیمت نفت همچنان از آماری که در چین منتشر شد و نشان داد فعالیت کارخانه ای این کشور در ماه مه سریعترین روند رشد را در سال جاری داشته است، پشتیبانی شد.

منابع آگاه اوپک پلاس اظهار کردند وزیران این گروه در نشست روز سه شنبه احتمالا با ادامه تسهیل تدریجی محدودیت عرضه موافقت می کنند زیرا انتظار دارند احیای تدریجی تقاضا در برابر افزایش تولید ایران موازنه ایجاد کند.

اوپک پلاس در آوریل افزایش تولید به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز از ماه مه تا ژوییه را تصویب کرد زیرا این گروه انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت با وجود افزایش آمار ابتلا در هند رشد کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران ING Economics اظهار کردند: بازار می تواند عرضه اضافی را جذب کند و بنابراین ما انتظار داریم این گروه تایید کند که تولیدش را همان طور که برنامه ریزی کرده بود در دو ماه آینده افزایش خواهد داد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها