بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
برای نخستین‌بار در تاریخ نزیک به ۲۳۰ ساله موزه لوور، یک زن ریاست این موزه بزرگ و پربازدید جهان را بر عهده خواهد گرفت.
تدبیر24»«لورنس دِکا» که پیش‌تر ریاست موزه معروف اورسی و موزه گالری اورنجری در شهر پاریس را بر عهده داشته از تاریخ اول سپتامبر به عنوان رئیس و مدیرعامل موزه لوور، بزرگ‌ترین موزه هنری جهان کار خود را آغاز خواهد کرد و جایگزین «ژان لوک مارتینز» خواهد شد که از سال ۲۰۱۳ این مسئولیت را در اختیار دارد. 

«دِکا» چهره‌ای غریبه با لوور نیست. او که خودش متولد حومه شهر پاریس است در ابتدا در مدرسه هنر لورر تحصیل کرد و در همان جا نیز به تدریس پرداخته است. دِکا که به عنوان مدیر علمی در آژانس موزه‌های فرانسه فعالیت می‌کند از چهره‌هایی است که به توسعه و ایجاد موزه لوور ابوظبی در سال ۲۰۱۷ کمک کرد. 

او در حالی به عنوان نخستین زن در راس بزرگ‌ترین موزه هنری جهان قرار گرفته که موزه‌ها در سراسر جهان طی ۱۵ ماه گذشته به سبب بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا با شرایط پرچالشی دست و پنجه نرم کرده‌اند. 

لورنس دِکا

لوور که پربازدیدترین موزه جهان است در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت. با توجه به بحران جهانی کرونا و تعطیلی چندماهه این موزه، مسئولان لوور در چند مدت اخیر  از این فرصت طلایی برای مرمت فضای موزه و آثار استفاده کرده‌اند و همچنین طی بزرگ‌ترین انتقال تاریخ موزه لوور طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۰۰ هزار اثر از گنجینه‌های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در ۱۲۰ کیلومتری پاریس منتقل شده‌اند. 

موزه لوور  دارای بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری در جهان است و از این میان تنها ۳۵ هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و ۳۵ هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه‌های فرانسه قرار دارد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها