بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
یک مدرس دانشگاه برنامه عبدالناصر همتی را بیش از سایر نامزدها، نزدیک به شعارهای تبلیغاتی در حوزه زنان دانست و افزود: همسر ایشان، خانم سپیده شبستری هم پای کار هستند و می‌توانند صدای زنان و دختران باشند.
تدبیر24»فرحناز مینایی‌پور، مدرس دانشگاه توانایی زنان را در جامعه بسیار بالا توصیف و در عین حال به مغفول ماندن نقش آنان در مدیریت‌های کلان کشور انتقاد کرد.

وی معتقد است کشور برای رشد و توسعه از توانمندی‌های زنان بی بهره بوده است و لذا درخواست کرد دولت آینده حوزه زنان را بهتر بنگرد و از ظرفیت زنان بیشتر بهره ببرد.

مینایی‌پور برنامه همتی را بیش از سایر نامزدها، نزدیک به شعارهای تبلیغاتی در حوزه زنان دانست و افزود: همسر ایشان هم پای کار هستند و می‌توانند صدای زنان و دختران باشند.

مینایی پور گفت: مشکل اصلی زنان، بحث اشتغال است و دیگری، برخی مسائل حقوقی و نیز امنیت زنان است.

وی به مدیریت زنان در مراکز تصمیم سازی اشاره کرد که معمولا از سوی زنان درخواست می‌شود.

مینایی‌پور تاکید کرد: یک رئیس جمهور باید به خواسته‌های همه آحاد پاسخ دهد و این مسئله به جناح و گروه بستگی ندارد و این فرد، رئیس جمهور تمام مردم ایران است.

به گفته وی، میزان اشتغال زنان بسیار پایین‌تر از مردان است و عملا فرصت‌های شغلی برای مردان فعل است.

مینایی‌پور این مسئله را در دوران کرونا بسیار حادتر توصیف کرد و افزود: در دوران کرونا که بر مسئولیت بسیاری بر دوش زنان ما بوده است، آن‌ها فرصت شغلی خود را از دست داده‌اند و لذا علاوه بر کارهای منزل، بار آموزش فرزندان نیز عملا بر دوش زنان گذاشته شده است.

وی پرستاری از اعضای خانواده را نیز از دیگر معضلات زنان در دوران کرونا عنوان کرد و این روند را موجب ایجاد هجمه علیه زنان دانست.

مینایی‌پور گفت: بسیاری مردان که شغل خود را از دست داده‌اند، باز هم بار را بر دوش زن خانواده فرود آوردند تا مسائل را مدیریت کنند!

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، در رابطه با اینکه امروز مسئله حضانت فرزند بعد از طلاق همچنان برای برخی زنان جامعه حل نشده باقی مانده است، افزود: خروج از کشور نیز از جمله مسائل حقوقی و از دغدغه‌های زنان ماست.
پایان پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها