بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
جهت افزایش قسمتی از فک که استخوان آن از بین رفته است و به تقویت بیشتری احتیاج دارد پیوند استخوان انجام می شود.


برای این منظور روش های مختلفی انجام می شود که دندانپزشک و یا جراح برشی در فک ایجاد می کند و با پیوند زدن مواد استخوانی به فک باعث میشود فک تقویت می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر مجید صالح متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی مراجعه کنید.

دلایل پیوند استخوان فک:

وجود دندان ها در جایگاه درست خود نشان دهنده این است که استخوان فک شما سالم است.

گاهی اوقات بنا بر دلایل مختلفی می تواند استخوان فک شما تحلیل برود که باعث لق شدن دندان می شود زیرا پشتیبان خود را از دست داده است.

به همین منظور پیوند استخوان فک میتواند سلامتی دهان و دندان شما را تضمین کند به شرطی که در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید.

چه دلایلی وجود داد که نشان می دهد استخوان فک شما تحلیل رفته است؟

· عفونت یا تحلیل لثه

· از دست دادن یک یا چند دندان

· پوکی استخوان

· پیشرفت پوسیدگی های دندان

· استفاده از بریج دندانی و دندان مصنوعی

· هم سطح و تراز نبودن دندان ها

· تومور

استخوان فک ممکن است از قسمت دیگری از بدن فرد گرفته شود با جراحی به استخوان فک متصل گردد.

اگر فرد به بیماری لثه مبتلا شده باشد در این صورت باید عمل پیوند استخوان فک را انجام دهد.

منبع جهت پیوند استخوان :

1. اتوگرافت‌ها:

این پیوند به طریقی صورت می گیرد که از استخوان خود فرد معمولا مفصل ران و فک فرد، استخوان برداشته می شود و عمل پیوند فک صورت می گیرد.

2. آلوگرافت‌ها:

در این نوع از پیوند معمولا از استخوان فرد دیگری معمولا از استخوان اجساد استفاده می شود.

3. زنوگرافت‌ها:

یکی دیگر از منابع برداشت استخوان از حیوانت مثل گاو و مرجان و خوک است.

مواد امیدوار کننده ای با استفاده از فاکتورهای رشد و با استفاده از سلول ها و دارو های اصلاح کننده ژن وجود دارند که برای پیوند استخوان در حال بررسی هستند.

آیا عملی به عنوان پیوند استخوان لثه انجام می پذیرد؟

یکی از اصطلاحاتی که زیاد از مراجعه کنندگان میشنویم عمل پیوند لثه است.

باید گفته شود که عملی تحت عنوان پیوند لثه وجود ندارد و منظور از آن درمان ضایعات ناشی از بیماری لثه است که بعد از کشیدن دندان فرد ممکن است برای او به وجود بیاید.

به هنگام کشیدن دندان داخل حفره دندان از دست رفته را با پودر استخوان پر میکنیم و بعد از گذشت دو ماه اقدام به کاشت ایمپلنت می نماییم .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پودر استخوان و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان به سایت دکتر مجید صالح متخصص جراحی جراحی چانه (ژینو پلاستی) و جراحی بینی (راینو پلاستی) بروید.

این نوع از جراحی ها تاثیر به سزایی را در بهبود وضعیت فک و زیبایی ظاهری افراد می گذارد.

نحوه تزریق پودر استخوان در لثه

در واقع آنچه که به عنوان پیوند استخوان در دهان ما صورت می گیرد موادی است که با سرم فیزیولوژیکی مخلوط می شود و بعد از آنکه به حالت خمیری در آمد به روی محل مورد نظر گذاشته می شود.

گاهی برای پیچ کردن احتیاج به بلاک داریم و گاهی برای پوشاندن سطح پودر و جدا کردن آن از لثه از ممبران استفاده می کنیم.

در بعد افقی با ممبران و پودر استخوان این بازسازی صورت میگیرد.

باز سازی استخوان عمودی با بلوک های پیوند

این روش در مواقعی انجام می پذیرد که استخوان فک فرد به شدت تحلیل رفته و پزشک متخصص برای انجام عمل پیوند مجبور به بازسازی ارتفاع استخوان است.

سینوس چیست؟ یک حفره در فک بالا که به مجرای تنفسی بینی اتصال دارد و برای رفع تحلیل استخوان عمودی در دندان های آسیای فک بالا و جهت افزایش استخوان و تقویت فک بالا صورت می گیرد.

پوسیدگی و از دست دادن دندان های آسیا سبب می شود استخوان فک تحلیل رود.

تقویت استخوان فک لازمه انجام ایمپلنت دندان است.

روش های انجام پیوند استخوان

1. لیفت سینوس

2. ریج افزایی

جراحی سینوس لیفت

در واقع این جراحی جهت بالابردن دیواره و اطراف سینوس ها در فک بالا است که پزشک جراح بدون اسیب رساندن به اطراف سینوس ها ایمپلنتی با طول و قطر مناسب در محل مورد نظر قرار می دهد.

پیوند افزایش ریج :

در این روش به ارتفاع استخوان فک و پهنای آن اضافه می شود که باعث می شود ارتفاع و عرض استخوان توانایی لازم را جهت انجام ایمپلنت دندان داشته باشد. که معمولا از استخوان های اهدا کننده انسان در این پیوند استفاده می شود.

در اغلب مواقع کاشت ایمپلنت به همراه کشیدن دندان غیر ممکن است و میتواند دلایلی از قبیل اختلاف اندازه دندان و یا عفونت و وجود فضای خالی بعد از دندان از دست رفته باشد که هنگام مواجه شدن با این موضوع حفظ ریج آلوئول و یا ” پیوند ساکِت” بهترین گزینه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها