بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
تولید محتوا برای سازمان‌‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تولید هوشمندانه محتوا می‌تواند سرعت و کیفیت کار را برای متخصصان روابط عمومی بسیار بالا ببرد.

فکر کنید اگر سیستمی وجود داشت که باعث می‌شد شما بیش از همیشه فقط برروی اصل محتوا تمرکز کنید و مواردی مانند تولید خلاصه خبر، پیشنهاد بهترین کلید واژه‌ها، لینک دادن به مطالب مرتبط، اصلاح نگارشی محتوا و آپلود بسیار راحت تصاویر و فایل‌های مرتبط با محتوا با قابلیت ویرایش و مناسب‌سازی از لحاظ ابعاد و بسیاری از این دست موارد را خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی به انجام می‌رساند.

ماژول تحریریه الکترونیک و تحریریه خبر که یکی از ماژول‌های اسپریت پورتال، اولین پورتال هوشمند سازمانی دانش بنیان در ایران می‌باشد، سامانه‌ای پیشرو است که در پی نیازسنجی از خبرگان حوزه روابط عمومی، با هدف تولید بهترین و پیشرفته ترین ابزار برای مکانیزاسیون فرایند تولید و ایجاد گردش کار از مرحله پیش نویس تا مرحله انتشار مطالب متنی و انواع محتوای چندرسانه‌ای توسعه یافته است. برخی از ویژگی‌های جذاب این پورتال به شرح زیر می‌باشد:

قابلیت تشخیص چهره در اخبار و تصاویر سایت

برای اولین بار فیس بوک این قابلیت را در شبکه اجتماعی خود اضافه نمود، تا به امروز هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی این ویژگی را ارائه نکردند. دلیل آن بار بالای فنی و مشکلات بسیاری است برای آن‌ها ایجاد می‌گردد. وقتی از اسپریت پورتال استفاده می‌کنید با مراجعه به بخش اخبار، عکس‌های موجود در اخبار سایت شما و عکس‌هایی که مد نظر شما می‌باشد دارای قابلیتی هستند که به طور خودکار چهره افراد در آن شناسایی می‌گردد، کاربر می‌تواند به صورت دستی اسامی افراد را برای اولین بار به سیستم معرفی کند، بعد از آن در هر خبری که عکس آن فرد در آن باشد سیستم به صورت خودکار آن را شناسایی کرده و در خروجی خبر برروی سایت با حرکت دادن موس برروی تصویر نام هر فرد مشخص می‌گردد. این قابلیت به جز جذابیت‌های بالایی که برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند و افراد می‌توانند به راحتی با افرادی که در یک عکس می‌بینند و آن‌ها را نمی-شناسند آشنا شوند یک نقش اساسی و بسیار مهم در بالابردن سئو سایت‌ دارد. به طور مثال وقتی افراد عکس شخص خاصی را در اینترنت جستجو می‌کنند اگر آن فرد در متن یک خبر یا با دقت در تگ گذاری‌های معمول برای یک عکس نامش قرار گرفته باشد در جستجو نمایش داده می‌شود و چه بسیار عکس‌هایی که افرادی در آن‌ها هستند اما در جستجوی گوگل وقتی اسم آن‌ها را جستجو می-کنیم نتایجی برای آن‌ها یافت نمی‌شود.

قابلیت تشخیص چهره در تصاویر مطالب تحریریه پورتال سازمانی هوشمند نیافام (اسپریت پورتال)، امکانی جذاب و کاربردی است که تاثیر بسزایی در ارتقای اعتبار وبسایت از لحاظ رعایت استاندارد WCAG و بهینه‌سازی مطالب برای موتور را جستجو دارد.

با استفاده از سیستم تشخیص چهره یا Face Recognition می‌توان تصاویر اشخاص درون فایل‌های تصویری را ردیابی و شناسایی نمود. با یک بار معرفی یک چهره جدید به سیستم، می‌توان به راحتی او را در تصاویر دیگر مورد شناسایی قرار داد و نام او را در تگ‌های خاصی در کنار تصویر به صورت خودکار، ثبت خواهد شد. این ویژگی هم در هنگام نمایش مطلب در وبسایت و هم در ارتقای کیفیت ایندکس شدن مطالب و ارتقای سئو(SEO: Search Engine Optimization) تأثیر خود را نشان می‌دهد.

یکی از سوالات مهم این است که عکس‌های قدیمی که در وب سایت‌ها قرار دارد چه می‌شود؟ سامانه‌ای به نام شناسایی خودکار و تگ گذاری عکس‌های پیشین اخبار در اسپریت پورتال وجود دارد که توسط این بخش تمامی عکس‌های قدیمی درون یک سامانه لیست می-شوند. در این بخش به راحتی تمامی چهره‌ها قابل شناسایی است و همچنین قابل تغییر دادن و تصحیح اسامی به صورت دستی. این سیستم با نمایش هر عکس خودش خودکار افرادی را که بشناسد تگ گذاری می‌نماید و کاربر تنها ناظر است و اگر در جایی خطایی بود یا نیاز به اضافه کردن فرد جدید بود آن را تصحیح می‌کند.

کاهش سریع و آسان حجم و سایز محتواهای تصویری

اسپریت پورتال به کاربر این قابلیت را می‌دهد که بتوانید محتوای تصویری و گرافیکی مد نظر خود برای بخش اخبار را به راحتی و با سرعت بسیار بالا کاهش حجم و سایز دهید. این کار ضمن بالابردن سرعت آپلود و مناسب سازی محتوا، حجم فضای ذخیره سازی را نیز مناسب سازی کرده و از پر شدن بی دلیل آن فضا با اطلاعات بسیار زیاد که دشواری‌های بسیاری در بحث ساخت فایل پشتیبان و... برای سازمان‌ها ایجاد خواهد کرد جلوگیری خواهد نمود.

قابلیت تبدیل تصویر به متن

فرض کنید فکسی به دست شما می‌رسد، تصمیم دارید آن را به عنوان یک خبر در سایت قرار دهید. یک راه این است که شروع کنید به تایپ آن که کار وقتگیری است، اما روش دیگر آن کمک گرفتن از هوش مصنوعی است. یک بخشی در ویرایشگر بخش تحریریه اسپریت پورتال وجود دارد به نام خواندن متن از تصویر یا همان OCR فارسی، این سیستم با دریافت تصویر و بعد از چند ثانیه، محتوای متنی تصویر با کیفیت بسیار بالا خوانده و در ویرایشگر نمایش داده می‌شود. این سیستم در موارد تایپی بالای 98 درصد صحت داشته است. در مورد متون دست نویس این مورد بستگی بسیاری به کیفیت و دست خط افراد دارد.

بخش تولید خلاصه خبر

با یک کلیک و با استفاده از هوش مصنوعی خلاصه خبر ساخته می-شود. با کمک هوش مصنوعی ابتدا کل محتوا مورد بررسی قرار می گیرد و با بررسی کلماتی که بیشتر در نظر گرفته شده با ترکیب بخش‌های مختلف سریعا خلاصه خبر از متن اصلی خبر تولید می‌شود.

تشخیص حس عاطفی نظرات بازدیدکنندگان نسبت به اخبار منتشر شده توسط هوش مصنوعی

بخش نظر‌ها برای هر سازمان بسیار پر اهمیت است، سازمان‌ها با این بخش بسیار درگیر هستند و گاهی مجبور می‌شوند این بخش را مسدود نمایند در صورتی که این بخش می‌تواند یکی از قسمت‌های جذاب و مفید برای کاربران و کارشناسان باشد. اسپریت پورتال بخشی را دارد که نظرات را از لحاظ حس عاطفی و حس متنی می-تواند با کمک هوش مصنوعی تحلیل نماید. این سیستم بررسی می کند که این متن حس مثبت دارد یا منفی بعد از آن حس عاطفی فرد نویسنده مورد بررسی قرار می‌گیرد. با ترکیب این اطلاعات می‌توان به گزارش‌ها و تحلیل‌های بسیار مهمی رسید. همچنین به کمک این قابلیت امکان مرتب کردن کامنت‌ها بر اساس حس عاطفی محتوا امکان پذیر است.

تبدیل متن به گفتار TTS

وقتی یک خبر را در سایت قرار می‌دهیم می‌توانیم بخشی را به عنوان قابلیت فعال سازی صوت برای خبر فعال کنیم. اگر بعد از آن به خروجی خبر در وبسایت مراجعه کنیم، این پورتال توسط هوش مصنوعی و تکنولوژی TTS متن خبر را تبدیل به یک فایل صوتی بسیار با کیفیت خواهد کرد که خبر را با بهترین لحن می‌خواند. این صوت تولید شده قابلیت دانلود کردن هم دارد و از این لحاظ برای بسیاری از مخاطبان دانلود و شیر کردن آن و شنیدن آن در مواردی که امکان خواندن ندارند بسیار جذاب است.

استاندارد WCAG

استاندارد و دستور العمل‌های دسترس پذیری محتویات وب برای افراد کم توان و ناتوان است، یکی از موارد مهم در این استاندارد دارا بودن قابلیت TTS برای بخش اخبار و محتویات متنی سایت است که افرادی که به طور مثال کم بینا هستند بتوانند به جای خواندن خبر را بشنوند، یکی از عوامل مهم برای بررسی کیفی و ثبت امتیاز برای سایت‌ها در جشنواره‌ها این است که دارای استاندارد WCAG باشند. از موارد دیگری که سایت‌ها باید پشتیبانی نمایند در این استاندارد قابلیتی برای افرادی است که به طور مثال دارای مشکل کوررنگی هستند. با استفاده از این بخش به راحتی پارامترهای رنگی سایت تغییر کرده و مناسب سازی می‌شود تا افراد با سطوح مختلف کوررنگی به راحتی بتوانند سایت را ببینند. یکی از خلاقیت‌های نوین نیافام در رعایت پروتکل‌های مرتبط با این استاندارد در سایت‌ها و پورتال‌هایی که تحت اسپریت پورتال فعالیت می‌کنند قابلیت جستجوی صوتی در سایت است. فرض کنید که فردی نابینا، کم بینا و... با استفاده از این قابلیت می‌تواند به راحتی به جستجو در بخش‌های مختلف یک سایت بپردازد و از آن استفاده نماید.

محتوانگار

شرکت دانش بنیان نیافام قابلیتی ویژه را نیز توسعه داده و برای کمک به نگارش محتوای فارسی در اسپریت‌پورتال به این ویرایشگر افزوده است. بواسطه این قابلیت، محتوانگار می‌تواند پس از نگارش محتوا، با یک کلیک، قواعد نگارش فارسی همانند بکار بردن گیومه «» بجای کوتیشن"" و استفاده از نیم‌فاصله (Ctrl+Shift+2) بجای فاصله (Space) در نقاط مناسب اعمال نماید.

انتشار مطلب در پیام‌رسان‌ها و تولید خبرنامه

کاربر بواسطه این قابلیت می‌تواند مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بصورت یک پست منتشر نماید. این ماژول، ابزاری برای تهیه "خبرنامه" از مطالب منتخب تهیه‌شده در ماژول "تحریریه مطلب" است.

با این ماژول می‌توانید ...

o از مطالب تهیه شده خبرنامه تولید کنید.

o افرادی را عضو گروه خبرنامه یا "سرویس خبری" پورتال کنید.

o خبرنامه‌ها را به اعضای خبرنامه و کاربران سایت ارسال کنید.

ماژول تحریریه مجموعه ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد انواع محتوا را در اختیار کاربر پورتال قرار می‌دهد. علاوه بر ایجاد محتوا، مدیران پورتال سازمانی می‌توانند با استفاده از امکانات ماژول تحریریه در طبقه‌بندی دسترسی کاربران، جریان انتقال محتوا و پیام را که در یک تحریریه واقعی موجود است، در قالب یک تحریریه الکترونیک و آنلاین، مدیریت و سازماندهی نمایند. با این ماژول می‌توانید برای وب‌سایت خود مطالبی در انواع مختلف محتوایی(متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی) ایجاد نمایید. مطالب تولید شده را قبل از انتشار در یک جریان تایید و ویرایش قرار دهید و یا از آنها پیش‌نویس تهیه کنید. مدل یک تحریریه خبری را برای خبرگزاری‌ها و روابط‌عمومی‌ها پیاده‌سازی و انتشار و پاسخگویی به نظرات ثبت شده برای مطالب منتشر شده را مدیریت کنید. کلیدواژه‌های پیشنهادی اسپریت‌پورتال را به محتوای خود اضافه کنید. به سادگی مطالب را در شبکه‌های اجتماعی مطرح به اشتراک بگذارید. مطالب مرتبط به محتوای منتشر شده را شناسایی و در صفحه به نمایش بگذارید. تنظیمات بهینه‌سازی مطالب برای موتور جستجو (SEO) را براحتی هرچه تمام‌تر به هر مطلب اعمال نمایید و بسیاری قابلیت‌های دیگر که برای هر مجموعه که نیازمند تولید محتوا است از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از طرف دیگر برای سردبیران، دبیران و تولید کنندگان محتوا، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بسیار مهم است که اموری مانند ایجاد جریان خبری، سهولت در ورود محتوا، تشخیص خودکار چهره افراد در تصاویر محتوایی و خبری، ایجاد گردش خبر بین خبرنگاران، دبیران و سردبیران، ایجاد خروجی خبر به همراه مایکرو داده‌ها برای موتورهای جستجو و بسیار از این دست موارد که افراد حرفه‌ای می‌دانند به یاد ماندن آن‌ها تقریبا غیر ممکن است و نیاز به چک لیست‌های بسیار دقیق دارد، به صورت خودکار، دقیق و منظم انجام شود، این موارد از اهمیت بسیار بالایی در فرایند تولید محتوا برخوردار است. در عصر هوش مصنوعی ابزاری قدرتمندی وجود دارد که فراتر از تصورات تولید کنندگان محتوا به آن‌ها خدمت خواهد کرد و جریان تولید محتوا و بالا رفتن جایگاه سئو سایت‌ها را دگرگون خواهد ساخت.

با ماژول تحریریه خبر می‌توانید امور زیر را به انجام رسانید:

o تولید و نمایش انواع محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی در قالب‌های متفاوت مشاهده ویدئو

o قابلیت تشخیص چهره و هویت شخصیت‌های حاضر در تصاویر اخبار جهت غنی‌سازی محتوای تولیدشده و تگ شدن نام شخصیت‌ها بر روی تصاویر در سایت مشاهده ویدئو

o سامانه خودکار تشخیص چهره و تگ گذاری کلیه تصاویر پیشین اخبار متنی و تصویری مشاهده ویدئو

o قابلیت تبدیل تصویر به متن مشاهده ویدئو

o ذخیره خودکار محتوا در زمان ثبت فیلدهای خبر مشاهده ویدئو

o امکان پیش نمایش و تاریخجه خبر مشاهده ویدئو

o بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO) با تولید اسکیمای اخبار

o استفاده از هوش مصنوعی اسپریت پورتال جهت انتخاب تولید خلاصۀ مطلب، انتخاب مناسب ترین کلیدواژه‌های و پیشنهاد مطالب مرتبط به مطلب تولیدشده مشاهده ویدئو

o خبر خوان (تولید فایل صوتی از مطالب به صورت خودکار با کمک هوش مصنوعی) مشاهده ویدئو

o داشبورد پایش پایگاه‌های خبری بر اساس کلیدواژه‌های انتخابی اپراتور، با قابلیت تولید بولتن خبری به همراه اپلیکیشن اختصاصی موبایل مشاهده ویدئو

o قابلیت تشخیص افراد حاضر در ویدئو و امکان تدوین و تولید خودکار ویدئو جدید با انتخاب شخصیت مورد نظر مشاهده ویدئو

o ارسال اخبار به شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و پیام رسان‌ها مشاهده ویدئو

o ارسال خبر از یک سایت به سایت دیگر مشاهده ویدئو

o نمایش دسکتاپ نوتیفیکیشن در زمان ورود خبر جدید به کارتابل شخصی مشاهده ویدئو

o ارسال خبرنامه

o مدیریت نظرات ثبت‌شده برای هر مطلب بصورت مستقل از هم

o مدیریت جریان تولید تا انتشار محتوا میان کاربران مختلف و ایجاد یک تحریریه الکترونیک

o رابط کاربری مدرن و کاملاً واکنشگرا که امکان ثبت و مدیریت اخبار را توسط موبایل ، تبلت و ... را دارد

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها