بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
زیر طی روزهای گذشته اسناد متعددی از تخلفات مازیار حسینی در شبکه های اجتماعی رسانه ای شده است با این حال همچنان قالیباف و حلقه نزدیک یارانش برای تصاحب بهشت در حال رایزنی هستند.
رایزنی هایی که عیان شدن تخلفات مدیریتی و محکومیت های قضایی مازیار حسینی نه تنها از شدت و حجم آن نکاسته است،اصراری که خود موید تکاپوی جمعی خاص برای تکرار تجربیات ناخوشایند دوره قبلی شهرداری تهران است . دورانی که سبب شکلگیری پرونده های کلان اقتصادی هلدینگ یاس ، عیسی شریفی و رساتجارت در دستگاه قضایی شد و حالا ذینفعان پنهان همان ایام سودای احیای جایگاه از دست رفته شان در شهرداری تهران را دارند.
در این میان سکوت قالیباف که نه تنها رایزنی هایش را در حمایت از این گزینه خاص تکذیب نمی کند که حتی خود را در قبال حجم گسترده ای از اخبار که نقش آفرینی او برای بازگشت نزدیکانش به بهشت را مطرح می کند ملزم به پاسخگویی نمی بییند،عجیب است و سبب طرح این سوال می شود که چرا بازگشت قالیباف و یارانش به شهرداری تهران آنچنان پر اهمیت و در دسترس شده که حتی نیازی به تکذیب لابی گری هایشان درحمایت از پرابهام ترین و پرحاشیه ترین  گزینه شهرداری تهران  نمی بینند ؟
چرا قالیباف از مازیار حسینی حمایت می کند؟  
قریب به 10 روز پیش محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با افتتاح یکی از پروژه های وزارت دفاع به همراه مازیار حسینی معاون فنی عمرانی اش در زمان حضور در شهرداری ، حمایتش از این گزینه شهرداری تهران را عیان کرد.
بعد از این حمایت بود که رسانه ها با سر تیترهایی همچون «خیز حلقه قدرت بهارستان به بهشت»، « سودای دوباره حلقه یاس برای تصاحب شهرداری تهران» و... انتقاد خود از بازگشت حلقه نزدیکان قالیباف به شهرداری تهران را نشان دادند.
حمایت قالیباف از فردی که فساد و ابهام اقتصادی زیادی در پرونده خود دارد، انتقاد چهره هایی از جریان اصولگرایی را به دنبال داشت. ناصر موسوی لارگانی یکی از این چهره ها است که در واکنش به دخالت قالیباف در انتخاب شهردار تهران، گفت: دخالت در انتخاب شهردار تهران؛ نشان دهنده سهم خواهی افراد است و به نوعی توهین به رای مردم است. دخالت دیگران در انتخاب شهردار تهران قطعا خلاف قانون است و برخی با این اقدام می خواهند بگویند شورا ضعیف است و توان انتخاب شهردار را ندارد.
حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس نیز در واکنش به حمایت قالیباف از مازیار حسینی، گفت: قالیباف در جایگاهی نیست که از یک گزینه شهرداری تهران حمایت کند. شهردار آینده تهران نباید تکنوکرات باشد.
تخلفات ریز و درشت مازیار حسینی در شهرداری تهران
مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران در دولت دوازدهم معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شد. اما شهریور ۹۸ از این سمت برکنار شد.
مازیار حسینی یک مدیر تکنوکرات است که سابقه حضور در دولت های مختلف را در کارنامه خود دارد. این مدیر تکنوکرات که می خواهد با فشار قالیباف بر اعضای شورای شهر سکان شهرداری تهران را بر عهده بگیرد تخلفات گسترده ای دارد.
به گزارش دیده بان ایران، حسینی جز ده مدیر متخلف املاک نجومی است که دادگاه تخلفشان را محرز دانسته است. در ماجرای املاک نجومی در زمان شهرداری محمد باقر قالیباف آپارتمان ۲۲۰ متری  پیشکش شده به مازیار حسینی با ۵۰درصد تخفیف واقع در  نیاوران که در زمان عقد قرارداد فقط ۱۱۰ متر از آپارتمان را تخفیف داده شده ،امروز ۲۰میلیارد ارزش آپارتمان ایشان است در دادسرای کارکنان دولت  ،شعبه ۱۵ با برگرداندن ۶۰۰ملیون از این مبلغ حکم برائت صادر شد. جالبتر اینکه این آپارتمان با پول شهرداری تهران نهصد میلیون تومان نوسازی شده است. البته خانه نیاوران مازیار حسینی تنها بهره او از این روند نبوده است .
بر اساس اسنادی که  منتشر شده، البته ملک خیابان کلاهدوز خیابان اختیاریه جنوبی کوچه مسعود کوچه پور عباس پلاک ۲۴متعلق به مازیار حسینی در زمانی که معاون عمرانی شهرداری بوده  است که عوارض ملک را از طریق شرکت" جهان آرود" و ‌با هولوگرامی از شرکت جهان آورد عوارض ملک را تسویه می نماید .
 در موردی دیگر مازیار حسینی که در کسوت معاون شهردار تهران و مجری و سازنده ملک به متراژ ۳۴۵ متر در بهترین منطقه منطقه ۳ مطابق اخطارها و الصاقی به دفعات و کرات قوانین و مقررات شهرسازی را رعایت ننموده و مواجه با اخطارهای شهرداری گردیده و در اجرای پروژه ضوابط و مقررات را مراعات ننموده است . ‌و علیرغم اخطارها ملک مذکور کماکان محل بروز تخلفات اداری و مالی بوده است .
چرا که  انجام پروژه شخصی با عهده دار بودن سمت در شهرداری تهران و‌ بهره برداری از پروانه نظام مهندسی به منظور انتفاع شخصی تداخلی مهمی و غیر قابل اغماض است.
آنچه مسلم است اینکه مازیار حسینی از حمایت خاص قالیباف برخوردار است و علیرغم پرونده فساد اقتصادی همچنان به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران مطرح است. تاکنون قالیباف پاسخی به انتقاداتی که به دنبال حمایت از مازیار حسینی در رسانه ها منتشر شده نداده است اما باید منتظر ماند و دید سکوت قالیباف، چه نتیجه ای به دنبال دارد.
برچسب ها: قالیباف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها