بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

یک شرکت خودروسازی که ماهیت آن چینی است و شعبه اصلی آن در شهر شانگهای قرار دارد و در سال 1962 تاسیس شد. در سال 2010 با تولید 2 میلیون خودرو توانست به رتبه چهارم در تولید خودرو در چین برسد. این شرکت از نظر فروش محصولات خود در رتبه اول در چین قرار دارد طوری که محصولات خود را حتی در کشور آمریکا نیز به فروش می­رساند.

اولین سری محصولات این شرکت در سال 1393 وارد ایران شد که پس از گذشت چند سال این خودرو ها در خط تولید سایپا مونتاژ شد. تعداد مدل های کمی از خودرو های چانگان وارد ایران شده است.

این خودرو از رقیبان جدی جک و mvm می­باشد. چانگان در طراحی خودروهای خود از سبک ایتالیایی بهره برده است. این برند سعی کرده تا خودروهایش منحصر به فرد باشد و شبیه به برند دیگری نباشد.

در داخل این خودروها، طراحی زیبایی صورت گرفته است که شباهت اندکی به خودرو های فورد دارد. به صورت کلی این برند بسیار بر روی طراحی خودرو های خود وقت گذاشته است و سعی کرده تا از همه نظر نظر مشتریان را به سمت خود جذب کند.

همچنین بسیار سعی شده تا ایمنی سرنشینان تامین شود برای همین برای تمام سرنشینان کیسه هوا تعبیه شده است. همچنین از سیستم ضد قفل در آن استفاده شده و کمربند های ایمنی مخصوص کودکان در آن قرار داده شده است.

مصرف سوخت نیز طوری طراحی شده تا در هر 100 کیلومتر بیشتر از 7 لیتر بنزین نسوزاند.

لوازم یدکی چانگان

برخی از لوازم خودرو باید طی مسافت های مشخص تعویض شوند، زیرا دیگر کارکرد قبل را ندارند و در صورتی که تعویض نشوند آسیب جدی به ماشین شما خواهند زد. قطعاتی مانند: فیلتر روغن، فیلتر تصفیه هوا، لنت ترمز، دیسک و... نیازمند تعویض هستند.

اما برخی قطعات ممکن است در هنگام تصادفات رانندگی نیاز داشه باشید تا آن ها را تعویض کنید. برای مثال سپر ماشین یا چراغ ها ممکن است دچار خرابی شوند.

لوازم یدگی خودرو چانگان مدل CS35

این مدل از خودروهای چانگان جزو اولین شاسی بلندهای این شرکت می­باشد که در سال 2012 وارد بازار شد. همچنین این مدل در سال 1394 توسط شرکت سایپا مونتاژ شد و همکاری خود را با چانگان آغاز کرد. در نسخه های مونتاژی از 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده شده که نیروی آن حدود 112 اسب بخار است که البته نیروی موتور نمونه وارداتی کمی بیشتر است. چانگان این مدل را در دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی تولید کرده است. به دلیل فروش زیاد این مدل، لوازم یدکی آن نیز به راحتی در بازار پیدا می­شود و می­توانید هر نوع قطعه ای که نیاز دارید را خریداری کنید. توجه داشته باشید که به دلیل گرانی قطعات در چند سال اخیر، قطعات تقلبی در بازار زیاد شدند و فروشندگان زیادی لوازم تقلبی را به جای لوازم اصل به فروش می­رسانند.

لوازم یدکی خودرو چانگان مدل ایدو

یک خودرو از شرکت چانگان که هم در زمینه طراحی و فنی موفق بوده است اما نتوانست فروش قابل توجهی را داشته باشد. این مدل در سال 2010 تولید شد و در سال 2012 روانه بازار شد. هچنین در سال 1394 وارد بازار ایران شد اما نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. یکی از دلایل آن وجود رقیبانی مانند خودرو های جک که توانستند فروش خوبی در بازار داشته باشند. قطعات این مدل به راحتی گیر نمی­آید و به سختی می­توانید آن ها را پیدا کنید. توجه داشته باشید که از لوازم تقلبی دوری کنید، چرا که به خوبی نمی­توانند همانند قطعات اورجینال کار کنند و حتی باعث می­شوند مشکلات بیشتری برای خودروی شما به وجود بیاید.

تهیه لوازم یدکی چانگان

شما از چند روش می­توانید اقدام به خرید لوازم یدکی چانگان کنید.

با رفتن به مراکز خرید می­توانید قطعه مورد نظر را خریداری کنید، البته حتما به فروشگاهی بروید که قطعات اورجینال و اصل بفروشند.

دیگر روش اینکه می­توانید به صورت تلفنی یا اینترنتی قطعه خود را سفارش دهید و در هر جایی که بخواهید آن ها را تحویل بگیرید.

انواع قطعات یدکی خودرو چانگان

-لوازم یدکی جلوبندی

از قطعات جلوبندی خودرو چانگان می­توان به کمک های جلو، پلوس، دیسک های چرخ جلو، سگدست، جعبه فرمان و... اشاره کرد که ممکن است در مرور زمان نیازمند تعمیر یا تعویض شوند.

-لوازم موتوری خودرو چانگان

قسمت موتوری ماشین از قطعات زیادی تشکیل شده است که برخی از آن ها تسمه تایم، شمع خودرو، دسته موتور، واشر، سر سیلندر، میل لنگ، فیلتر روغن و هوا، دینام، سوپاپ ها و کوئل برخی از قطعات قسمت موتور خودرو می­باشد.

-قطعات بدنه خودرو چانگان

در صورتی که دچار تصادف رانندگی شوید ممکن است با خرابی قطعاتی مانند درب های ماشین، گلگیرهای جلو و عقب، سپرهای جلو و عقب، شلگیر های جلو یا عقب، چراغ های روشنایی، آینه های بغل یا حتی ترکیدن تایرها و... رو به رو شوید.

برچسب ها: چانگان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها