بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

لنیاردهای ایمنی، سیم یا طناب هایی هستند که برای ایمن سازی ابزار کار شخصی و سایر تجهیزات سبک با بدن کاربر برای جلوگیری از گم شدن و افتادن تصادفی مورد استفاده قرار می­گیرند، به ویژه هنگام کار در ارتفاعات یا بر روی یک منطقه که زیر آن دریا قرار دارد. لنیار ها معمولاً در گردن، شانه ها، کمر و مچ دست کاربر پوشیده می­شوند. همچنین می­توان آن ها را به طور موقت در اتصالات برج، نردبان، دکل، تیر، نرده و سقف و غیره محکم کرد.

لنیاردهای ایمنی از دسته ای طناب ساخته می­شوند که عمدتا از الیاف مصنوعی بافته شده مانند نایلون، چرم یا سیم و ساخته شدند. تسمه های ایمنی قبلاً توسط پرسنل نیروی دریایی و غواصانی که در دریا کار می­کردند استفاده می­شد. افسران و سربازان نیز از تسمه های چسبان استفاده می­کردند تا سلاح های شخصی خود را به بدن محکم کنند تا ترس از دست دادن آنها در میدان جنگ کاهش یابد. در روزهای مدرن، این وسایل به طور گسترده ای توسط کارگرانی که در ارتفاع بالای زمین کار می­کنند مورد استفاده قرار می­گیرد.

خطرات سقوط فراوان و متنوع هستند، بنابراین محافظت در برابر آنها دشوار است. هر موقعیتی متفاوت است و کارفرمایان باید کارکنان خود را از لحاظ ایمنی تجهیز کنند.

نکات خرید لنیارد

اگر به نوعی با گرما سر و کار دارید، برای مثال جوشکاری، برش مشعل، باید از مدلی استفاده کنید که در برابر گرما مقاوم باشد.

آیا شرایطی پیش می آید که شما نیاز به تغییر از یک نقطه لنگر به نقطه دیگر داشته باشید؟ در این صورت، ممکن است لازم باشد از یک بند دو پا استفاده کنید تا هنگام انتقال، خود را در معرض سقوط قرار ندهید.

انواع لنیارد

به طور کلی لنیاردها به دو دسته عمودی و افقی تقسیم می­شوند.

· لنیارد عمودی: در این نوع شما می­توانید از سیم های بکسل یا طناب های استاتیک استفاده کنید.

· لنیارد افقی: از طناب های سه رشته، استاتیک و تسمه ای می­توان در این مدل استفاده کرد. البته در صورتی که نکات ایمنی را رعایت کنید.

-لنیارد شوک گیر

در هنگام سقوط ناگهانی برای جلوگیری پاره شدن طناب و آسیب دیدن استخوان ها و نواحی حساس، شوک گیر تعبیه شده است. اگر فرد سقوط کند و وزن او بیش از حد باشد، این شوک گیرها که نوعی ایربگ می­باشند فعال شده و نمی­گذارند که حادثه ناگوار رخ دهد.

-لنیارد دو شاخه

لنیاردهای دو شاخه یا Y از طناب های پروپیلن ساخته شدند و قطری حدود 14 میلی متر دارند. همچنین از کارابین بیضی شکل و ابزار ابسوربر تشکیل شدند. در صنعت هایی مانند ساختمان و اسکلت سازی، برق و مخابرات بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد.

-لنیارد دو شاخه کشی

این مدل دارای ایمنی بیشتری است و مناسب تکنسین هایی که عموما در معرض خطر هستند، کاربرد دارد.

در این مدل سعی شده تا از مزاحمت برای افراد جلوگیری شود و تسمه ها جمع شدند و به شکل کش می­باشند. از ضربه خوردن استخوان ها در صورت سقوط جلوگیری می­شود.

-لنیارد موقعیتی

این لنیارد کمترین میزان انعطاف پذیری را ارائه می­دهد. طول آن ها ثابت است و طوری طراحی شدند که شما را در جای خود نگه دارند، نه اینکه از سقوط جلوگیری کنند. هنگام مونتاژ میلگرد برای دیوارهای بتنی ریخته شده در محل، آن ها را در حال استفاده مکرر خواهید دید. برای برخی، این تنها تسمه هایی است که باید در بالابر بوم استفاده شود

حتی اگر تعیین کردید که از چه نوع بندی می­خواهید استفاده کنید، تصمیم شما به همین جا ختم نمی­شود. لنیاردها از مواد مختلف ساخته شدند. در حالی که بسیاری از لنیاردها تار نایلونی دارند، بقیه کولار یا طناب سیمی هستند. از دیگر نکات هنگام خرید، باید دقت کنید که استاندارد en و ce داشته باشند.

-لنیارد تک شاخه

تک شاخه ها یا همان لنیارد I که همانند دو شاخه از پروپیلن در قطر 14 میلی متر ساخته می­شوند. از کارابین و ابسوربر و طناب سه رشته نیز در آن ها استفاده می­شود.

این لنیارد به صورت معمول یک و نیم متر طول دارد و هنگامی که فشرده شود طول آن به 2 متر خواهد رسید و از دوام بالایی برخوردار هستند. کار کردن با آن ها بسیار راحت بوده و در هنگام صعود، مزاحمتی برای شما ایجاد نمی­کنند.

-لنیارد پی وی سی

در این لنیارد از دو سر طناب پی وی سی استفاده شده است که نوعی ابریشم می­باشد. مخصوص کار های تخصصی می­باشد و کارایی های متفاوتی دارد. همچنین در قطر 14 میلی متر تولید می­شوند.

-لنیارد وبینگ

یک لنیارد همه کاره که تک شاخه ای می­باشد و دارای شوک گیر است. از ابسوربر و کارابین تشکیل شده است که قسمت اتصال دهنده آن در قسمت تسمه است. از ویژگی های دیگر آن تسمه های 2 تا 3 سانتی متری با قابلیت ریگلاژی بودن است. تسمه ها را می­توانید تغییر سایز دهید و موقعیت آن ها را نیز جا به جا کنید.

-لنیاردهارو

یک لنیارد 150 سانتی متری که دو شاخه می­باشد و از شوک و ابسوربر تشکیل شده است. همچنین از کارابینی هم جنس آلومینیوم درست شده است.

-لنیارد دو بازو

یک لنیارد دو شاخه است که تا 150 سانتی متر قابلیت تنظیم دارد. از شوک گیر آلومینیومی درست شده که باعث می­شود نسبت به مدل های دیگر سبکتر باشد و کار کردن با آن راحت تر باشد.

-لنیارد قلاب بزرگ

این لنیارد را می­توان بر روی انواع داربست ها و تکیه گاه ها نصب کرد و به دلیل اینکه از فولاد سبک ساخته شدند کار کردن با آن ها سخت نمی­باشد.

برچسب ها: لنیارد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها