بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کلید واژه ای که خیلی زود، توسط جریان صدر نشینِ نظام سلامت ، پتکی شده بر سر کسانی که قرار است تا هفته های بعد زمام امور سلامت کشور را به دست گیرند؛
این منش در نعل وارونه زدن بر هر آنچه ناکامی و شکست، توسط یک جریان سیاسی در حوزه سلامت امری نو نیست؛ چه آنکه در سایر حوزه های حاکمیتی نیز ۴ دهه است که اگر در مسند‌اند، "نمی‌گذارند" و اگر در خارج از مسنداند "پاسخگویی" را در بالاترین ولتاژ به جامعه منتقل می‌کنند .

 شاید
توییت و نامه های اخیر دکتر ظفرقندی بهانه نوشتن این چند خط شد اما همه‌ ماجرا این نیست ،
اینکه وی به عنوان یکی از مسئولین ارشد #نظام_سلامت طی ۴۰ سال اخیر بر اساس کدام اصول اخلاقی و یا حرفه‌ای، خود را در جایگاه پرسش‌گر و مطالبه‌کننده در خصوص وضعیت اسف بار مدیریت کرونا در کشور قرار می‌دهد اتفاق جدیدی نیست؛
فقط این بار قدری کم حوصلگی کرده‌اند، هم ایشان و هم سایر اعضا این جریان سیاسی.
چنانکه ملامت بسیاری از طرفداران حزبی خود را نیز برانگیختند و این نشان می‌دهد مسئولان آینده دستگاه اجرایی از جمله در وزارت بهداشت که میراث‌دار نقص ها و کاستی های مزمن شده در سطوح مختلف هستند، راه بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت.

جناب استاد ظفرقندی
به عنوان کسی که دیانت فردی شما را از زبان بسیاری شنیده و دست شما را به حرمت حضورتان در دوران دفاع مقدس می‌بوسم عرض می‌کنم بیایید در پاسداشت عملی امر "پاسخگویی" که همواره از دیگران مطالبه کرده‌اید:

- در خصوص میزان پیگیری و تحقق مطالبات به حق اعضای سازمان نظام‌پزشکی در دوران فعلی ریاستتان بر آن سازمان.
- در خصوص نقش‌تان به عنوان مشاور وزیر فعلی و سابق بهداشت و رئیس بزرگ ترین سازمان غیر دولتی حوزه سلامت در کنترل بیماری کرونا.
- در خصوص میزان همراهی‌تان در ماه‌ها فرصت‌سوزی و سکوت مقابل تئوری هایی نظیر ایمنی گله‌ای به عنوان نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهور سابق.
- در خصوص اجرای ناموفق  طرح تحول نظام سلامت و خسارات مادی و معنوی آن در دولتی که با حمایت آشکار شما و جریان‌ متبوعتان پیروز شد.
- در خصوص آسیب شدید به وجهه اجتماعی جامعه پزشکی در سالهای اخیر
- در خصوص بیانیه های متعدد و پر هزینه سیاسی نظیر نامه به بشار اسد که خیلی زود بطلان آن توسط نخبگان سیاسی در دولت متبوع‌تان مورد اقرار قرار گرفت.
- در خصوص انجام وظایفتان در حفظ و حمایت های عملی از حقوق بیماران بویژه در دوران کرونا
- در خصوص بیانیه غیر علمی مجمع عمومی نظام پزشکی برای عدم ورود  واکسن کرونا و درخواست ممنوعیت ورود واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت به کشور (من جمله واکسن روسی و ...) و فشار شدید به دیگر سمن ها و نهادهای صنفی حوزه سلامت برای همراهی با این بیانیه

و ده‌ها سئوال جدی دیگر،
تا هنوز مناصب فعلی را ترک نکرده اید، با حضور در جمع اصحاب رسانه و فعالین حوزه سلامت پاسخگو باشید.

همه اینها را نوشتم اما می‌دانم کشور بیش از هر زمان نیازمند اتحاد و همدلی و انسجام همه نیروهای کارآمد است. این را مسئولین ما وقتی دولت قبل با بحران کرونا مواجه شد همواره به ما یادآوری می‌کردن.، در آن دوره هیچ کس دنبال گروکشی و قرار دادن‌تان در گوشه رینگ نبود،
وقتی هزاران نفر از بسیجیان در لایه های مختلف ماه‌ها پای کار  طرح شهید سلیمانی که به اذعان مسئولین وقت وزارت بهداشت یکی از مدون ترین طرح‌های علمی در مسیر مبارزه با کرونا بود، کسی به دنبال آن نبود که نتیجه این تلاشهای بی مزد و منت، کدام دولت‌مرد و وزیر و مدیری را از زیر بار پاسخگویی سبک خواهد کرد.
طعنه و تخطئه و توهین، دوای درد امروز ما نیست.

                    مجید احمدی

دبیر سابق قرارگاه طرح مبارزه‌ با کرونا                       (شهید سلیمانی)
                     ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
برچسب ها: پاسخگویی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها