بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

یکی از نکات مهم در خرید لوستر، توجه به سبک و مدل لوستر است. قبل از خرید لوستر باید به نوع چیدمان منزلتان که سنتی است یا مدرن توجه کنید و شاید هم تلفیقی از سبک های مدرن و سنتی را می پسندید. در فضای کوچک خانه نیازی نیست که از لوسترهای بزرگ استفاده کنید. بنابراین بهتر است نسبت به فضای خانه، تناسب اندازه لوستر را در نظر بگیرید. از زیبایی ابعاد لوستر نیز بگذریم، روشن کردن تعداد زیادی لامپ، با توجه به اینکه امروزه مدام شعار لامپ اضافی خاموش را میشنویم، کار درستی نیست. اما از طرف دیگر اگر نور فضا یا اتاق کم باشد باعث دلگیر شدن آن فضا می شود. برای درک بهتر این موضوع که چه لوستری در چه ابعادی برای منتزلتان مناسب است، با ما همراه باشید.

یک قانون کلی برای انتخاب درست ابعاد لوستر وجود دارد: ابتدا باید طول و عرض اتاق را بر حسب فوت با هم جمع کنید که عدد به دست امده قطر لوستر شما بر حسب اینچ خواهد بود. در مورد ارتفاع نیز کافی است ارتفاع اتاق را به 4 و 5 تقسیم کنید که اگر ارتفاع اتاق شما 3 متر باشد یک بار آن را به چهار و یک بار به 5 تقسیم کنید. عدد اول به دست امده 75 سانتی متر است و در تقسیم دوم عدد به دست امده 60 سانتی متر خواهد بود، در نتیجه ارتفاع مناسب و ایده ال اتاق شما 60 تا 75 سانتی متر است. قبل از خرید آباژور یا لوستر اول باید بدانید که سقف خانه کوتاه یا بلند است. اگر سقف بلند باشد دست شما را برای انواع متنوع لوستر باز می گذارد که امکان دارد شما به سراغ لوسترهای بلند و چند شاخه بروید. اما در شرایطی که سقف اتاق شما کوتاه باشد چنین لوسترهایی نمای نامناسبی را به اتاق می دهد و برای افرادی که دارای قد بلند هستند مشکلاتی را به وجود می آورد. بهترین گزینه برای سقف های کوتاه، لوسترهای سقفی است یا همان لوسترهایی که به سقف می چسبند و شاخه های متعددی ندارند.

رنگ لوستر را چگونه اتنخاب کنیم؟

در انتخاب رنگ لوستر بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با رنگ های مختلف خانه یا محل کار به خوبی هماهنگ شود زیرا لوستر از آن دسته لوازمی نیست که مدام برای تنوع بخواهید آن را تعویض کنید. زیرا امکان دارد شما در طی چند سال پرده، رومبلی و کوسن خود را عوض کنید اما احتمال اینکه به فکر عوض کردن لوستر باشید کم باشد.

هدف خریدن لوستر چیست؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که اهل نورانی کردن فضا نیستند و فکر می کنید که لوستر پدیده زیبایی است و برای خانه یک وسیله ضروری محسوب می شود، پیشنهاد ما لوستر چند شاخه ای است که نور کافی را برای فضای خانه تامین می کند. در هر صورت، اگر دلتان یک لوستر چشم نواز و زیبا می خواهد حتما قبل خرید لوستر به سبک دکوراسیون خانه تان توجه کنید که کدام مدل لوستر مناسب تر است.

چه تعداد لوستر نیاز دارید؟

تعداد لوستر نیز به اندازه فضا بستگی دارد. برای مثال اگر خانه شما دارای یک اتاق بزرگ و سالن وسیع است مطمئنا شما به چند عدد لوستر نیاز پیدا خواهید کرد. البته بحث سلیقه هم در اینجا شرط است که بعضی ها دوست دارند برای فضای منزل خود از لوسترهای تجملاتی و بزرگ در مرکز سقف خانه استفاده کنند و برخی ها ترجیح می دهند از لوسترهای کوچک در نقاط مختلف منزل خود استفاده کنند. استفاده از لوسترهای کوچک در قسمت های مختلف خانه، ترکیب زیبایی ایجاد می کند.

لامپ های لوستر باید چطور باشد؟

سعی کنید از لامپ های لوستر که دارای مدل های عجیب غریبی هستند استفاده نکنید، زیرا هنگامی که یکی از آنها اسیب ببیند تهیه آن نمونه سخت می شود که جای خالی آن ظاهر لوستر را مانند دندانی که افتاده باشد تحت الشعاع قرار می دهد. ایده ای که شاید به دردتان بخورد این است که در انتخاب نوع لامپ لوستر ترکیبی از لامپ های آفتابی و مهتابی را در نظر داشته باشید زیرا تلفیق نور زرد و سفید در فضا، روشنایی مناسب تری ایجاد می کند. اگر بیشتر جنبه تزئینی لوستر برای شما مهم است، انتخاب لوستری با تعداد لامپ های کمتر منطقی است.

شکل قرار گرفتن لامپ ها چگونه باشد؟

فرم لامپ های هر لوستر در نورپردازی تاثیر زیادی دارد. بعضی لوسترها هستند که لامپ های آنها رو به بالا و به طرف سقف است که در این نوع لوستر نور به سقف می خورد. اما در نوع دیگر لوسترها نحوه قرارگیری لامپ ها رو به پایین است که نور را به سمت پایین هدایت کرده و اشیای زیر سقف را روشن می کند. نوع سقفی نیز بیشتر برای خانه هایی استفاده می شود که دارای سقف کوتاهی هستند و نور را بیشتر به سمت دیوارها معطوف می کنند. همچنین یکی دیگر از تاثیرات پخش نور حباب داشتن یا نداشتن لوستر است.

برچسب ها: لوستر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها