بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
با افزایش سن ، طبیعی است که رنگ مو تغییر کند و سفید شود. اما موهای سفید می توانند زودتر از پیری و بالا رفتن سن روی سر فرد ظاهر شوند.

. بعضی از افراد حتی ممکن است در سن 20 سالگی رشته های موی سفید در قسمت داخلی داشته باشند ، بدن انسان از میلیون ها کیسه کوچک مو یا فولیکول تشکیل شده است که پوست را می پوشاند. فولیکول ها سلول های رنگی هستند که حاوی ملانین هستند و وظیفه رنگ آمیزی مو را بر عهده دارند. این فولیکول ها با گذشت زمان رنگدانه داخلی خود را از دست می دهند و باعث سفید شدن مو می شوند.

عوامل مختلفی در ریزش مو در سنین میانسالی نقش دارند. بعضی اوقات تنش عصبی ، اختلال در عملکرد تیروئید ، رژیم غذایی نامناسب یا کمبود منگنز در غذاها از مهمترین عواملی است که منجر به تغییر رنگ مو می شود. به گفته درمانگران سنتی ، اصلاح هر یک از این اختلالات می تواند روند سفید شدن را کاهش داده و در نهایت از تغییر رنگ مو جلوگیری کند. قرار دادن سیر در وعده های غذایی یکی از ساده ترین راه ها برای جبران کمبود منگنز در بدن است.

اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده های اصلی غذایی خود اضافه کنید ، تأثیر مستقیم در کاهش روند سفیدی مو خواهید داشت. این سیر هم می تواند کمبود منگنز در بدن شما را جبران کند و هم در عین حال باعث کاهش عوامل سفید کننده مو در بدن شما شود.

استرس عامل اصلی سفیدی مو

استرس می تواند تأثیرات منفی زیادی بر روی بدن بگذارد. یکی از اثرات بد آن تغییر رنگ مو است. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که استرس تاثیر بسزایی در تغییر رنگ مو دارد. استرس باعث از بین رفتن ملانوسیت ها می شود ، اعصاب سمپاتیک در هر فولیکول مو گشاد می شوند و در پاسخ به استرس آدرنالین آزاد می کنند. در بیشتر موارد ، سلولهای بنیادی ملانوسیتی در فولیکول تا رشد موهای جدید خاموش هستند.آدرنالین سلول های بنیادی را فعال می کند. آنها آدرنالین را جذب می کنند و به شدت آسیب می بینند. زندگی پرتنش امروز حتی در ظاهر ما نیز منعکس می شود. اگر راهی برای بازیابی آرامش درونی خود پیدا نکنیم ، اثرات پیری زودرس در ما ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت مو اصفهان

زیاد از حد رنگ کردن موها

رنگ موهای شیمیایی باعث سفید شدن موها در سریع ترین زمان ممکن می شود. ساده ترین راه برای جایگزینی رنگ مو استفاده از حنا است. خواص بسیار زیادی برای حنا در طب سنتی توصیف شده است. حنا به گرم شدن مغز شما کمک می کند ، همچنین یک آنتی بیوتیک بسیار قدرتمند برای درمان شوره و چربی پوست سر است و در نهایت حافظه را تحریک می کند و نور چشم را افزایش می دهد.

همچنین مهم است که بدانید اگر می خواهید رنگ دهی حنا را کاهش دهید ، اما به همان میزان قدرت و خواص حنا را حفظ کنید ، بهتر است آن را 5 دقیقه بجوشانید و سپس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو تهران

شستن موها با عصاره معجزه گر

اگر عجله دارید و می خواهید خیلی سریع با سفید و خاکستری شدن مو خداحافظی کنید ، توصیه می کنیم برای شستن موهای خود از لوسیون بابونه استفاده کنید. برای تهیه عصاره بابونه می توانید 3 قاشق غذاخوری برگ خشک بابونه را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی آتش قرار دهید و بگذارید نیمی از آب آن باقی بماند.

این جوشانده را صاف کرده و تمام برگ های خشک شده را با استفاده از آبکش جدا کرده و اجازه دهید این عصاره خنک شود. سپس از این عصاره برای شستن موهای خود استفاده کنید. هر روز پس از شستن موهای خود با شامپو گیاهی ، از این عصاره برای شستن موهای خود استفاده کنید و بگذارید روی موهایتان خشک شود.

مواد غذایی حاوی ید

ید ماده معدنی دیگری است که در حفظ رنگ مو بسیار مهم است. غذاهای غنی از ید شامل موز ، هویج ، اسفناج و ماهی است. و سلنیوم ، سلنیوم همچنین می تواند به جلوگیری از تغییر رنگ مو و سفیدی آن کمک کند. غذاهای سرشار از سلنیوم شامل صدف ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ذرت ، گندم ، دانه های سویا ، گردو و دانه های آفتابگردان است.

بیشتر بخوانید: کاشت مو یزد

مصرف ویتامین ها

در گذشته موهای خاکستری نشانه پیری در افراد بود ، اما امروزه بیشتر افراد سفید شدن موهای خود را قبل از 30 سالگی شروع می کنند ، که مطمئناً نشانه پیر شدن انسان نیست. یکی از مهم ترین دلایل سفید شدن مو در این افراد ژنتیک و کمبود مواد مغذی در بدن است. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع سفید شدن موها ، ویتامین هایی مانند ویتامین ب5 ، ویتامین ب 6 ، ویتامین ب 9 ، ب 12 ، ویتامین دی ، کلسیم ، مس ، آهن و پروتئین مصرف کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها