بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
عزت الله ضرغامی ، مدیر نام آشنایی که تا قبل از انتخابش به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و فضای مجازی به دلیل فعالیت هایش در توییتر و اینستاگرام گاهاً نامش بیش از دیگر مسئولان بر سر زبان ها افتاده بود که یک مدیر در قامت وی چه جوان پسند و مردمی در فضای مجازی فعالیت دارد و چه ارتباط منحصربفردی با مردم در کامنت ها و پُست ها ایجاد کرده است، این روزها هم شیوه ابداعی خود را ادامه می دهد.
عزت الله ضرغامی ، مدیر نام آشنایی که تا قبل از انتخابش به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و فضای مجازی به دلیل فعالیت هایش در توییتر و اینستاگرام گاهاً نامش بیش از دیگر مسئولان بر سر زبان ها افتاده بود که یک مدیر در قامت وی چه جوان پسند و مردمی در فضای مجازی فعالیت دارد و چه ارتباط منحصربفردی با مردم در کامنت ها و پُست ها ایجاد کرده است، این روزها هم شیوه ابداعی خود را ادامه می دهد. حالا که وزیر شده است هم پست هایی را که سیاسیون و کارشناسان خطاب به وی منتشر میکنند و گاهاً هم از او انتقاد می کنند، با صبر و حوصله می خواند و به آن ها پاسخ می دهد.

این شیوه به خوبی خود منحصربفرد و زیباست و البته ابداعی ضرغامی! می توان گفت آقای وزیر از مدت ها پیش شیوه ای را تحت عنوان دیپلماسی مجازی پایه ریزی کرده و با قدرت هم در حال ادامه دادن آن است، اما ذکر چند نکته به ایشان خالی از لطف نیست؛ آقای ضرغامی سابقه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشان دهنده وجود تیمی ضعیف در مدیریت ها و معاونت های مختلف از جمله بخش های گردشگری و اطلاع رسانی است، همانطور که اگر به خاطر داشته باشید، علی اصغر مونسان و تیمش از نظر خبری و پوشش رسانه ای بسیار مظلوم واقع شده بودند و از همه جا صدا می آمد غیر از ساختمان وزارت گردشگری. آن هم در روزهای کرونایی و بحران گردشگری که گوشه بسیار وسیعی از نوک پیکان آن، این صنعت و اقتصاد وابسته به آن را نشانه رفته بود.

سکوت خواسته یا نا خواسته مونسان و تیم اطلاع رسانی اش باعث حرکت در سایه ای شده بود که سابقه ضرغامی آن را نمی پسندد، وزیری که از روزهای ابتدایی عنوان شدن نامش برای وزارت گردشگری سعی کرده در فضای رسانه ای و مجازی قوی وارد شود و با دیدارهای شخصی اش با بخش خصوصی و دولتی آن هم به صورت صمیمانه و متفاوت، همواره خواسته جدید و البته مؤثر عمل کند. چه بسا همان روزهای نخستین ضرغامی کسی را به عنوان دستیار رسانه ای اش انتخاب کرد که سابقه مدیریتش در این حوزه روشن و شفاف بوده و گزینشش بارقه های امید را دل فعالان عرصه گردشگری ایجاد کرد.

پس آقای ضرغامی در قالب توصیه ای دوستانه خطاب به شما پیشنهاد می شود هرچه سریع تر برای تغییر و یا اصلاح معاونت ها و مدیریت های منفعل در بخش های مختلف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله اطلاع رسانی دست به کار شوید که هم وقت تنگ است و هم مدیریت شما منحصربفرد و پر ایده! اجازه دهید دیپلماسی نوین شما تحت عنوان دیپلماسی مجازی و فعالیت های رسانه ای شما که حقا این روزها درخشان ظاهر شده، منسجم تر و سازمان یافته تر دیده شود.
برچسب ها: عزت الله ضرغامی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها