بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
گل های آپارتمانی مقاوم؛ راهکاری فوق‌العاده برای زیباکردن محیط

 تدبیر24»برای کسانی که به نگهداری گل و گیاه در خانه یا محل کار خود علاقه دارند اما فرصت لازم برای رسیدگی به آن را ندارند، خرید گل های آپارتمانی مقاوم یک جایگزین مناسب برای سفارش دسته گل  است. در یکی دو دهه گذشته که زندگی آپارتمانی جایگزین زندگی در خانه‌های ویلایی شده است، نیاز افراد به تماشای گیاهان و در کنار خود داشتن آن‌ها، به یک موضوع جدی در زندگی روزمره آن‌ها تبدیل شده است و خیلی‌ها برای برطرف کردن این نیاز به سراغ خرید گیاه و نگهداری آن در خانه خود می‌روند. اما همانطور که می‌دانید گیاهان نیاز به توجه و رسیدگی منظم دارند و سالم نگه داشتن و رشد دادن آن‌ها کار هر کسی نیست.

برای حل این مشکل افراد مختلف به سراغ گیاهانی می‌روند که نگهداری از آن‌ها نیازمند توجه و انرژی زیادی نباشد و خود گیاه نیز بتواند در مقابل عوامل محیطی مختلف، تا حد زیادی از خودش مواظبت کند. این گیاهان، به گل های آپارتمانی مقاوم معروفند. در این مطلب مقاله قصد داریم درباره گیاهانی صحبت کنیم که دارای این ویژگی‌ها هستند و دسته بندی گل های آپارتمانی مقاوم را ذکر کنیم. در صورتیکه به نگهداری از گل و گیاه در خانه خود علاقه دارید، می‌توانید با خیال راحت از این گیاهان در محیط اطراف خود استفاده کنید.

ویژگی گل های آپارتمانی مقاوم

بهترین راه برای اینکه گیاهان مقاوم را شناسایی کنیم، توجه به معیار‌هایی زیستی و طبیعی است که باید به عنوان یک گیاه آپارتمانی در آن‌ها وجود داشته باشد. اولین ویژگی یک گیاه آپارتمانی مقاوم، نیازمندی اندک گیاه به آب است. خیلی از افراد برای آبیاری منظم گیاهان دچار مشکل می‌شوند و بهتر است که گیاه نیاز کمی به آب داشته باشد و آن را در خودش ذخیره کند.

ویژگی دوم مقاومت در برابر تغییرات آب و هوا و دمای محیط است. در فصول سرد سال این اتفاق به وفور رخ می‌دهد و نیاز است که گیاه به یک نوع خاص از آب و هوا عادت نداشته باشد. در بسیاری از خانه‌های آپارتمانی امکان رسیدن نور خورشید به گیاه فراهم نیست، پس بنابراین ویژگی سوم یک گیاه مقاوم توانایی رشد در محیط کم نور یا بی‌نور است.

سانسوریا؛ زیباترین گیاه مقاوم

احتمالا همه شما این گیاه را در خانه‌ها یا مکآن‌های اداری مختلف مشاهده کردید. این گیاه اولین انتخاب اکثر افراد برای قرار دادن یک گیاه در گوشه‌ای از خانه یا محیط کار است و واقعا هم انتخاب شایسته‌ای است. گیاه سانسوریا به دلیل بافت قوی برگ‌هایش، به این سادگی‌ها دچار آفت نمی‌شود و با ظاهر آراسته‌اش همیشه به محیط انرژی می‌بخشد. سانسوریا به دلیل نیاز خیلی کمش به آب، در محیط‌های کاری محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید هفته‌ای یک بار در فصول گرم سال به آن آب بدهید و در فصول سرد سال نیز این زمان می‌تواند به یک ماه برسد.

گیاه سانسوریا از زیباترین گل های آپارتمانی مقاوم نیز به شمار می‌رود. این گیاه هم‌اکنون با مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد ولی در عمده مدل‌هایش، رنگ برگ‌ها سبز، سبز فسفری، زرد و سفید است که ترکیب آن‌ها با یکدیگر نیز ظاهر جذابی به ارمغان می‌آورد. سانسوریا به نور خورشید هم نیاز چندانی ندارد و برای آپارتمآن‌هایی که به نور خورشید دسترسی ندارند، بهترین انتخاب است.

گیاه آپارتمانی مشهور پوتوس

پوتوس یا پتوس یکی از گل های آپارتمانی مقاوم آسیایی است که لقب پیچک شیطان نیز به او داده شده است. اگر تا به حال از هیچ گیاهی نگهداری نکرده‌اید، پوتوس گزینه مناسبی برای شروع شما است. این گیاه در نور متوسط رشد خوبی دارد ولی اگر در محیط بدون نور هم قرار بگیرد، باز هم از خودش مواظبت کرده و به رشد (با سرعت کمتر) ادامه می‌دهد. برای نگهداری از این گیاه بهتر است سرشاخه‌های آن را با نخ به دیوار وصل کنید تا در طی رشد خود روی دیوار را بپوشاند.

این طرز رشد (رونده بودن) باعث شده که این گیاه در محیط‌های کاری خیلی مورد توجه قرار نگیرد. پوتوس علاوه بر جلوه بخشیدن به محیط، هوای اطراف خود را نیز تصفیه می‌کند. برای آبیاری این گیاه هم نیاز نیست نگران شوید، هر چند وقت یکبار به خاک گلدان نگاهی بی‌اندازید و اگر خشک بود به آن آب بدهید.

گیاه مقاوم برگ عبایی

بدون شک یکی از سرسختترین گل های آپارتمانی مقاوم، برگ عبایی است. این گیاه که ریشه‌ای آسیایی دارد، در سختترین شرایط محیطی هم دوام می‌آورد و ظاهرخود را به شکل سرحال حفظ می‌کند. برگ عبایی در خاک‌های مختلف به رشد خود ادامه می‌دهد و به آب زیادی هم برای ادامه حیات نیازی ندارد. این گیاه با توجه به ظاهر سبز یکدست خود و همچنین مقاومت بسیار بالایی که در برابر آب و هوا دارد، یک گزینه بسیار مناسب برای جایگیری در مکآن‌های عمومی مانند سرویس بهداشتی است.

زیبایی همراه مقاومت در گیاه کالانکوئه

اگر طرفدار ظاهر یکدست سبز گیاهان نیستید و دوست دارید گل و گیاه رنگی در خانه خود نگهداری کنید، پیشنهاد ما گیاه کالانکوئه است. این گیاه که یکی از گل های آپارتمانی مقاوم به شمار می‌رود علاوه بر برگ‌های متعدد، دارای گل‌هایی به رنگ‌های صورتی، قرمز و نارنجی است که حس نشاط خوبی به محیط می‌بخشد. ویژگی بارز گیاه کالاکوئه مقاومت بسیار بالای آن در محیط‌هایی با آب و هوای گرم و خشک است. این گیاه به دلیل ساختار خاصش، آب را در برگ‌های خود ذخیره می‌کند و به مرور زمان از آن استفاده می‌کند. به همین دلیل نیازی نیست که به صورت مرتب آن را آبیاری کنید. در ضمن گیاه کالاکوئه در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت خیلی خوبی دارد.

حداقل یک گیاه مقاوم در منزل یا محیط کارتان داشته باشید

در پایان باید بگوییم که با توجه به روحیه ذاتی انسان‌ها، تماس با گل و گیاه و تماشای آن به شما روحیه و انرژی می‌بخشد. اگر شما هم مشتاق تزریق یک حس خوب به خانه خود هستید، استفاده از گل های آپارتمانی مقاوم را فراموش نکنید و با شناخت دسته بندی گل های آپارتمانی مقاوم، بهترین نوع از این گیاهان را متناسب با محیط منزل یا محل کار خود خریداری کنید.

در دنیای مدرن امروز، دسته گل (bouquet) یا بوکت گل یک تکنیک منحصر به فرد، در عین حال ساده  برای آماده سازی یک کادو بی نظیر برای مناسبت های مختلف است. قدمت این کلمه فرانسوی به ۴۹۰ سال قبل میلاد مسیح باز میگردد که از آن زمان تاکنون رسم پرت کردن دسته گل عروس نیز بنا نهاده شد. دسته گل، با عقبه ای که دارد جزو جدانشدنی گلفروشی های دنیاست و در میان انواع دیزاین های گل هنوز هم طرفداران دو آتیشه خود را دارد.

هدف دسته گل های ما در آغوش گرفتن عزیزان شما و شاد کردنشان از طرف شماست.

 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها