بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
سازمان بسیج جامعه پزشکی که سالیان درازی است خود طلایه دار حضور و ارئه ی خدمات سلامت در دورترین مناطق محروم و مرزی کشور می باشد، بیشتر از هر نهاد دیگری این ضرورت را درک و لمس کرده است و بر رفع هر چه سریعتر نیازمندیهای بهداشتی و درمانی در این مناطق تاکید دارد.
سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پیامی به رییس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی نسبت به طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی واکنش نشان داد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رییس و اعضای محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی
سلام علیکم
ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار از دغدغه و عنایت آن شورای محترم به حوزه سلامت و تلاش برای دسترسی هر چه بهتر مردم عزیز کشورمان به خدمات پزشکان محترم تشکر و قدردانی مینماییم.

سازمان بسیج جامعه پزشکی که سالیان درازی است خود طلایه دار حضور و ارئه ی خدمات سلامت در دورترین مناطق محروم و مرزی کشور می باشد، بیشتر از هر نهاد دیگری این ضرورت را درک و لمس کرده است و بر رفع هر چه سریعتر نیازمندیهای بهداشتی و درمانی در این مناطق تاکید دارد .لذا در خصوص طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی که قرار است در جلسه آتی آن شورای  محترم  مطرح شود نکات ذیل را به استحضار میرساند:

۱- لازم است رفع محرومیت بهداشتی درمانی با فراهم کردن همه ی اجزای بسته سلامت و نه تنها پزشک،آنهم برای زمان حال و نه با طرحی که ۱۴ سال بعد فقط متخصص را افزایش می دهد مورد عنایت قرار گیرد.

۲-در حالیکه بدلایل نامناسب بودن زیر ساختها و عدم اجرای کامل نظام ارجاع ،تعداد بسیار زیادی از پزشکان محترم عمومی کشورمان از چرخه ارائه خدمات سلامت خارج مانده اند،رفع موانع و فراهم کردن شرایط برای استفاده از ظرفیت عظیم آنها نسبت به هر طرح دراز مدت دیگری در اولویت است.

۳- بدون شک با حضور پزشکان محترم عمومی در خط اول درمان در نظام ارجاع، احساس کمبود دسترسی به پزشک متخصص در اسرع وقت و با زمینه سازی و بهبود شرایط برای ادامه تحصیل آنان در دوره ی دستیاری ،کمبود پزشک متخصص، حداکثر در ۴ سال آینده رفع خواهد شد و نیازی به ارائه طرحی اختلاف برانگیز با نتایج نامشخص برای ۱۴ سال آینده نخواهد بود.

۴- افزایش ظرفیت همه رشته های پزشکی امری میباشد که توقف بردار نیست و بطور مرتب در طی سالیان گذشته صورت گرفته است اما افزایش بی رویه و ناگهانی ظرفیت پزشکی در حالیکه تمامی صاحب نظران  و ارگانهای ذیربط با آن مخالف هستند ،نه تنها ضامن افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت نخواهد بود که نتایج و عوارض خطرناکی را بدنبال خواهد داشت.

۵- جایگاه والای آن شورای مهم ایجاب میکند که طبق سند نقشه جامع علمی کشور،خواستار بهبود دسترسی مردم به خدمات سلامت به صورت یک بسته کامل در اسرع وقت شود و افزایش ظرفیت رشته پزشکی را متناسب با توان آموزشی کشور و سایر مولفه های بسته سلامت و زیرساختها ی آن الزام نماید و عدد ورقم آن را بر عهده دستگاههای اجرایی مسول قرار دهد.
توفیقات آن شورا و اعضای بزرگوار آن را در عمل به وظایف خطیر خود از خداوند منان خواستاریم.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها