بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

همه ما از دوران مدرسه تا به امروز، همواره با متون انگلیسی سر و کار داشته‌ایم. بسیاری از ما می‌توانیم منظورمان را به زبان انگلیسی بیان کنیم. پس ویرایش نیتیو به چه کار می‌آید؟ اگر یک انگلیسی‌زبان کارمان را بخواند، جمله‌بندی‌های‌مان را ببنید و با نحوه ویرایش‌مان مواجه شود، چه نظری خواهد داشت؟ بالطبع، خواننده نیتیو یا انگلیسی‌زبان نظری متفاوت خواهد داشت! در این‌جا، ویرایش نیتیو انگلیسی می‌تواند ساختار و زبان متن‌تان را به زبان نیتیو نزدیک کند. اما چرا باید سعی کنیم متنی با ساختار نیتیو بنویسیم؟ ویرایش نیتیو در چه مواردی ضروری است؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ویرایش نیتیو بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

ویرایش نیتیو چیست؟

 

به زبان ساده، ویرایش نیتیو به معنای استانداردسازی ساختار و زبان متن انگلیسی است. در واقع، وقتی نویسنده غیرانگلیسی‌زبان متنی انگلیسی را می‌نویسد، احتمالاً، ساختارش متفاوت از ساختار استاندارد زبان انگلیسی است. بنابراین، باید شخصی که دانش زبانی بالایی دارد و زبان انگلیسی را به خوبی می‌شناسد، ساختارش را به انگلیسی استاندارد نزدیک کند، تا جایی‌که خواننده انگلیسی‌زبان متوجه نشود شخصی غیرانگلیسی آن را نوشته است.

چه کسی ویرایش نیتیو را انجام می‌دهد؟

اما چه کسی ویرایش نیتیو را انجام می‌دهد؟ ویرایش نیتیو را شخصی انجام می‌دهد که کاملاً مسلط به زبان انگلیسی است و به خوبی، می‌داند چگونه باید زبان و ساختار متنی را به انگلیسی استاندارد نزدیک کرد. ویرایش نیتیو مقاله‌تان را به ویراستاری بسپارید که دانشی هم‌سطح با دانش شخصی نیتیو داشته باشد. بدین ترتیب، هیچ خواننده‌ای متوجه نخواهد شد متنی را نویسنده‌ای انگلیسی زبان نوشته است یا نویسنده‌ای غیرانگلیسی زبان.

چه متونی به ویرایش نیتیو نیاز دارند؟

و اما چه متونی به ویرایش نیتیو نیاز دارند؟ اصلاً چرا باید متنی را به ویرایش نیتیو بسپاریم؟ دلایل مختلفی برای سپردن کار به ویراستار نیتیو وجود دارد، از انتشار مقاله تا وب‌سایت. در ادامه، برخی کاربردهای سرویس ویرایش نیتیو انگلیسی را برای‌تان خواهیم گفت.  اگر می‌خواهید متن‌تان را برای ژورنالی انگلیسی‌زبان بفرستید، باید ویرایش مقاله‌تان را به ویراستار نیتیو بسپارید. 

·         مقالات آکادمیک

اگر می‌خواهید مقاله‌ای علمی یا دانشگاهی را در ژورنالی انگلیسی‌زبان منتشر کنید، باید به فکر ویرایش نیتیو باشید. ویرایش نیتیو از شروط اصلی برخی ژورنال‌های انگلیسی‌زبان است. اما فرقی نمی‌کند ژورنال یا مجله مورد نظرتان ویرایش نیتیو را از شما بخواهد یا خیر، در هر صورت، بهتر است مقاله‌ای در خور را به ژورنال مورد نظرتان تحویل دهید. برای ثبت سفارش می توانید وارد https://b2n.ir/z92807 این لینک شوید.

·         روزمه

اگر می‌خواهید رزومه تحصیلی یا شغلی‌تان را برای نهادی معتبر ارسال کنید، گزینه ویرایش نیتیو را از یاد نبرید. چنین موارد مهمی را باید به بهترین شکل ارائه دهید.

·         انگیزه‌نامه

انگیزه‌نامه یکی دیگر از موارد مهمی است که به ویرایش نیتیو نیاز دارد. همان‌‌طور که می‌دانید انگیزه‌نامه می‌تواند تأثیر شگرفی بر نظر استاد مورد نظرتان در مورد شما داشته باشد. بنابراین، بهتر است انگیزه‌نامه‌ای را ارسال کنید که از لحاظ محتوا و ظاهر کاملاً بی‌نقص و کامل باشد. ویراستار ساختار انگیزه‌نامه را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند انگیزه‌نامه‌ای با ویرایش مناسب را تحویل‌تان دهد.

·         وب‌سایت

تصور کنید مخاطب انگلیسی‌زبان سری به وب‌سایت انگلیسی‌تان بزند و اشتباهات ساختاری متعددی را در محتوای وب‌سایت‌تان مشاهده کنید. این یعنی فاجعه! هیچ‌کس دوست ندارد مخاطب خارجی بدین شکل با وب‌سایت و کسب‌وکارش مواجه شود. در این‌جا، ویرایش نیتیو می‌تواند کمک‌تان کند و هرگونه خطای ساختاری و ظاهری را از محتوای وب‌سایت‌تان بزداید.

·         کاتالوگ و بروشور

 

کاتالوگ و بروشور نیز یکی دیگر از مواردی است که دوست داریم مخاطب آن‌ها را بی عیب و نقص ببیند. برای این‌که زبان بروشور و کاتالوگ‌تان را به زبان نیتیو نزدیک کنید، می‌توانید از ویرایش نیتیو بهره بگیرید.

گواهی ویرایش نیتیو چییست؟

در تبلیغات برخی موسسه‌های ترجمه، عبارت «ارائه گواهی ویرایش نیتیو» را مشاهده می‌کنیم. اما گواهی ویرایش نیتیو چه کاربردی دارد؟ آیا نمی‌توانیم بدون آن، کاری از پیش ببریم؟ برخی ژورنال‌ها، برای چاپ مقاله‌تان، از شما گواهی ویرایش نیتیو درخواست می‌کنند. به عبارت ساده، تا این گواهی را تحویل‌شان ندهید، مقاله‌تان را بررسی و منتشر نمی‌کنند.

بنابراین، برای انتشار مقاله انگلیسی در چنین ژورنال‌ها و مجله‌هایی، باید ویرایش نیتیو مقاله‌تان را به موسسه‌ معتبری بسپارید که گواهی ویرایش نیتیو را نیز صادر می‌کند. البته صدور گواهی ویرایش نیتیو به معنای تضمین انتشار مقاله نیست. ممکن است ژورنالی، با وجود ارائه گواهی ویرایش نیتیو، مقاله‌تان را رد کند.

سخن آخر

ویرایش نیتیو همان چیزی است که باعث می‌شود خواننده نیتیو احساس کند متن را نویسنده‌ای انگلیسی‌زبان نوشته است، نه نویسنده‌ای غیرانگلیسی. ویرایش نیتیو را ویراستاری انجام می‌دهد که زبان انگلیسی را به خوبی می‌شناسد. اگر می‎‌خواهید مقاله‌تان را در ژورنالی انگلیسی‌زبان منتشر کنید یا این‌که قصد دارید رزومه و انگیزه‌نامه‌تان را برای شخض یا نهادی مهم ارسال کنید، حتماً به سراغ گزینه ویرایش نیتیو بروید. همچنین، برای محتوای وب‌سایت و بروشور و کاتالوگ نیز به ویرایش نیتیو نیاز دارند. برخی ژورنال‌ها از شما گواهی ویرایش نیتیو می‌خواهند. می‌توانید این گواهی را از موسسه‌های ترجمه دریافت کنید. ویرایش نیتیو متن‌تان را به ویراستاری ماهر و مجرب بسپارید تا نتیجه‌ای مطلوب را دریافت کنید.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها