بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
امیرساعدی دریانی، فعال سیاسی:
غربی ها با زیرکی و پشت هم اندازی، دهه ها مذاکره و مکاتبه روسیه با خودشان را از چشم افکار عمومی دنیا دور نگه داشته اند و حاضر نیستند بگویند هیچ کدام از توافقات امنیتی شان با مسکو را جامه عمل نپوشانده اند

 تدبیر24»یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه روسیه اگر امروز در خیابانهای اوکراین نمی جنگید، فردا باید در کوچه های مسکو و سنت پترزبورگ می جنگید، اظهار کرد: بر خلاف غوغاسالاری حاکم بر رسانه های غربی، منطق روس ها به درستی برگزیده شده است.

امیر ساعدی دریانی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که دیدگاهی که شما در توییتی بیان کرده اید -«روسیه اگر امروز در خیابانهای اوکراین نمی جنگید، فردا باید در کوچه های مسکو می جنگید»- از چه رویکردی نشات می گیرد، گفت: این نیاز به تحلیل پیچیده ای ندارد، مسلم است که غرب طی حدود سه دهه قدم به قدم، مرزهای جغرافیایی، سیاسی و نظامی خود را به سمت روسیه پیش آورد(کافیست به نقشه ناتو در جوار مرزهای روسیه نگاهی بیاندازید) و هرقدر که روسیه تلاش کرد از مسیر و مجاری دیپلماتیک با آنها مصالحه کند که چنین نکنند،‌ گوش شان بدهکار این حرفها و تلاش ها نشد. پس بدیهی بود که روسیه صبر نکند تا یک روز صبح شهروندانش بیدار شوند و ببینند نظامیان آمریکایی و ناتو در حال قدم زدن در خیابانهای مسکو هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد: من تنها کاری که کرده ام این است که مرعوب هژمونی رسانه ای غربی ها نشده ام. این درست همان کاری است که سیاستگذار اصلی کشور ما در حوزه راهبردی یعنی مقام معظم رهبری سالهاست دارند می گویند که نباید ما در تحلیل هایمان مرعوب جریانات رسانه ای غربی ها شویم و جبهه حق و جبهه باطل را از هم تمییز ندهیم.

ساعدی دریانی افزود: غربی ها با زیرکی و پشت هم اندازی، دهه ها مذاکره و مکاتبه روسیه با خودشان را از چشم افکار عمومی دنیا دور نگه داشته اند و حاضر نیستند بگویند هیچ کدام از توافقات امنیتی شان با مسکو را جامه عمل نپوشانده اند. در عوض به جای این کار بلندگوهای تبلیغاتی شان را رو به افکار عمومی کرده اند تا این دروغ بزرگ را که روسیه آغازگر تهاجم و تجاوز نظامی است و نه غرب، جار بزنند؛ یعنی آنقدر این دروغ را بگویند تا همه باور کنند.

دریانی در ادامه بیان کرد: شما نمی توانید یک تحلیلگر منصف بین المللی را پیدا کنید که بگوید، غربی ها چاره ای جزعملیات نظامی را هم برای روسیه باقی گذاشتند. روسیه باید چه کار می کرد؟ لابد باید دست تسلیم را بالا می برد تا فردا اوکراین هم مانند تمام اقمار شوروی سابق و بلوک شرق به ناتو بپیوندد و انواع و اقسام سامانه ها و پایگاه های موشکی و نظامی را در مرزهای غربی روسیه مستقر کنند! کدام عقل سلیمی که به قدر یک ارزن از امنیت ملی بداند، می تواند چنین چیزی را تحمل کند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بگذارید من تنها یک قلمش را بگویم که همین جمهوری های لوهانسک و دونتسک که در روزهای پیش از وقوع درگیری نظامی، محل بحث و جدل روسیه و اوکراین بودند، به گواه چندین توافق رسمی و بین المللی که میان روسها و اوکراینی ها و با حضور و ضمانت ایالات متحده و بریتانیا و ... منعقد شده، بنا بود که توسط دولت اوکراین و ایضا غربی ها به رسمیت شناخته شوند، اما در عوض اوکراین چه کار کرد؟ آمد و بسیاری از روس تباران و روس زبانان دونباسی را، یا از دم تیغ گذراند و یا به زندان و تبعید و ... فرستاد. این که شما می بینید آقای پوتین در همان سخنرانی روز اول عملیات ویژه نظامی سخن از نازی زدایی از اوکراین گفت، ناظر بر همین موضوع توافق روس ها و اوکراین با حضور و ضمانت غربی ها بود؛ توافقی که آنها، آن را نادیده گرفتند. کیست که انکار کند ناسیونالیستهای دوآتشه و آمریکاپرست اوکراینی چه بلاهایی بر سر روس تباران اوکراین آورده اند. همانهایی که آشکارا دولت قانونی یانوکوویچ را با کودتایی تمام آمریکایی به نام انقلاب سرنگون کردند.

اینها البته نسخه هایی هستند که غربی ها در کشورهایی نظیر کشور ما هم به دنبالش بودند و به اصطلاح جنبش سبز که رهبری انقلاب به زیبایی و درستی آن را فتنه غربی ها نامیدند، نمونه ای آشکار از این اقدامات غربی هاست. یادتان هم که هست، آنها چه حمایت تمام عیاری از این فتنه کردند غافل از اینکه، ایران، اوکراین نیست که بتوانند در آن هر کاری دلشان خواست بکنند.

امیر ساعدی دریانی در پایان اظهار داشت: بر خلاف هوچی گری های رسانه ای داخل و خارج کشور که اخیرا سعی دارند رهبری و نظام جمهوری اسلامی را مطیع و تابع روس ها جلوه دهند، تحلیل و باور من این است که اتفاقا «پوتین» به تبعیت از داوری و درایت رهبری معظم انقلاب و سیاست خارجی جمهوری اسلامی، برای پیشگیری از جنگ خانگی در روسیه، جنگ را در عمق استراتژیک کشورش یعنی جایی مثل اوکراین قرار داد؛ همان کاری که رهبری انقلاب سالها قبل در ایران انجام دادند و برای آنکه ما در کرمانشاه و همدان و تهران، به دام داعش و سرکردگان غربی اش نیفتیم، ناچار باید در دمشق و حلب و بغداد می جنگیدیم.

به گفته این فعال و تحلیلگر سیاسی اصولگرا: دشمنان انقلاب اسلامی آنقدر خام دست و مفلوک و حسود اند که نمی توانند ببینند ابرقدرتی نظامی مانند روسیه، در راه و روش سیاست خارجی، می تواند تابع روش سیاسی جمهوری اسلامی ایران باشد. آنهایی که روزی مفهوم «عمق استراتژیک» را نادیده و یا حتی به تمسخر می گرفتند، امروز کجا هستند که ببینند تمام دعوای روسیه و غرب، بر سر همین مفهوم است و کارکردهای واقعی اش. مفهومی که الحمدلله جمهوری اسلامی پیش از همه به درک و تثبیت واقعی آن روی زمین اقدام کرد و امروز، ما تا کرانه های دریای مدیترانه، نفوذی همه جانبه داریم. ورشکستگانی مانند رژیم صهیونیستی هم اگر بخواهند شیطنتی کنند، ‌دیدید که چطور موشک های غیرقابل مذاکره ی نقطه زن ما، در اربیل روی سرشان آوار می شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها