بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

 قفسه ریلی،فایل ریلی یا همان بایگانی ریلی به هر سازه ای که از فلز و چوب یا پلاستیک ساخته شده باشد و دارای سطح هایی باشد که قابل بارگذاری و دسترسی بوده و دارای ریل برای حرکت باشد، گفته می شود. صنعت قفسه ریلی از گذشته تا به امروز کاربرد بالا و نقش بسزایی در ساماندهی و نظم دهی و چیدمان و نگهداری اقلام داشته است و در همه ابعاد زندگی شخصی، کاری، اجتماعی،...نیاز به این صنعت وجود دارد. یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در این سازه پیچ ام دی اف میباشد که در این مقاله به همه موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.

 

سابقه صنعت قفسه ریلی در ایران  70 سال قدمت دارد و برای صرفه جویی در فضای موجود و رفع نیازهای انبارداری با الگو برداری از شرکت های اروپایی نقش بسزایی ایفا می کند. با پیشرفت سریع تکنولوژی و حجم بالای عرضه و تقاضا در صنایع و سازمان‌ها نیاز شدید به صرفه جویی در فضای موجود و تسریع در نقل ‌وانتقال کالا و محصول احساس می شود. سیستم‌های قفسه‌بندی انبار بسته به فضا و نیاز کاربران آن دارای قابلیت اجرا به‌صورت یکپارچه، ترکیبی و یا مکانیزه می‌باشند.

 

انواع قفسه ریلی

قفسه ریلی مشبک (پیچ ام دی اف و مهره ای) را می‌توان جز متداول‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع قفسه‌بندی نام برد که جهت نگهداری اقلام سبک و کم‌حجم استفاده می شود و به‌صورت دستی قابل بارگذاری می باشند.

مشاهده انواع کمد بایگانی ریلی به همراه مشخصات فنی بایگانی ریلی کلیک کنید

این سازه از نبشی‌های سوراخ‌دار، پانل‌ها یا کفه‌ها و پیچ و مهره تشکیل‌شده است و مونتاژ بسیار آسان و سریعی دارد. این نوع قفسه ها در رنگ‌های استاندارد طوسی، آبی، سفید ارائه می‌گردد. جهت نگهداری و انبارش ملزومات، ابزارآلات، قطعات یدکی و سایر اقلام در انبارها، انباری‌های منازل، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، سالن‌ها و مجموعه‌های اداری و بایگانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نصب این سازه به‌سادگی و با کمترین ابزار و در سریع‌ترین زمان امکان‌پذیر است و نیاز به تخصص خاصی در زمینهٔ آشنایی با نصب قفسه ریلی ندارد.

- در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع

- قابلیت دسترسی آسان به اقلام باوجود طبقه‌های متعدد

- امکان نصب پلکان، نرده، راهرو و بالابر

- نصب سریع و آسان

- قابلیت کاهش یا افزایش ارتفاع و تعداد طبقات

- قابل‌استفاده جهت ساخت دیواره‌های کاذب، سقف سبک، بالکن و میز کار

 

- قابلیت جابجایی ارتفاع طبقات

- تنوع در اندازه‌ها و تحمل‌های طبقات

- دسترسی آسان به طبقات بارگذاری

- قابلیت اتصال پیچ و مهره‌ای قفسه‌ ریلی به یکدیگر

- طراحی و اجرا به‌صورت چندین طبقه و متناسب با ارتفاع و ابعاد فضای موجود

قفسه ریلی کفپوشدار سبک

قفسه ریلی کفپوشدار سبک یا (لانگ اسپن) شبیه قفسه‌بندی راک کفپوشدار سنگین است با این تفاوت که برای نگهداری بارهای حجیم و نیمه سنگین استفاده‌شده ولی تحمل بارگذاری کمتری دارد و توسط نفر جابجا می‌شوند. اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، کف‌پوش‌های طبقات (در ابعاد و تحمل‌های مختلف) می‌باشد. رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای طبقات نارنجی، کف‌پوش‌های طبقات طوسی یا گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه می‌باشند. در انبارهای مواد، انبارهای محصول، انبار قطعات یدکی و سردخانه‌ها کاربرد دارد.

- طراحی و اجرا به‌صورت یک یا چندطبقه در ارتفاع، متناسب با ارتفاع سالن

- همراه با راهروهای ارتباطی پلکان، نرده، بالکن و بالابر

- امکان خرده برداری به دلیل سهولت در دسترسی کلیه طبقات

- امکان اجرا در ارتفاع و به صورت طبقات متعدد

- امکان قفسه‌بندی در حداکثر ارتفاع فضاهای موجود

- پشتیبانی از تأسیسات سالن و انبار مانند سیستم‌های روشنایی و اطفاء حریق

- افزایش چشمگیر نظم و سطح ایمنی انبار و کالاهای بارگذاری شده

- قابلیت اتصال تمامی قفسه‌ها به‌صورت پیچ و مهره‌ای

- قابلیت اجرای سریع و کاهش یا افزایش ابعاد

قفسه بندی خود راهرو (درایوین)

قفسه‌ ریلی خود راهرو (درایوین) دارای تونل‌هایی است که علاوه بر محل بارگذاری بارهای پالتی، مسیر تردد لیفتراک نیز هستند و راهروهای اضافی در این سیستم حذف ‌شده است. در این سیستم آخرین بار گذاشته شده، اولین بار قابل‌برداشت است.این سیستم از نظر بازو، ریل‌ها و تعدادی از مهاربندها سایر اجزا شباهت زیادی به قفسه ریلی پالت راک دارد. اجزای این سیستم شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازوهای شیب‌دار (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، بازوهای مهار سقف (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، مهاربندهای پشت و بین قاب، ریل‌های طبقات، استپ پالت و اتصالات است. رنگ استاندارد قاب‌ها طوسی، بازوهای شیب‌دار نارنجی، ریل‌ها نارنجی یا گالوانیزه، مهاربندها نارنجی یا طوسی و اتصالات گالوانیزه می‌باشند. در سردخانه‌ها و انبارهای مواد و انبارهای محصول بهترین کاربرد و بهره‌وری را حاصل می‌نماید.

- افزایش حجم پالت گذاری در سطح و ارتفاع انبار به چند برابر، به دلیل استفاده از تونل‌های بارگذاری به‌عنوان راهرو

- بارگذاری توسط لیفتراک از انتهای تونل و بالعکس برای تخلیه بار از ابتدای تونل برداشت انجام می‌گردد

- اولین خروجی پالت آخرین ورودی است(LIFO)

قفسه ریلی بازویی (کانتی لور)

قفسه ریلی بازویی (کانتی لور) برای نگهداری بارهای سنگین، حجیم لوله‌ای، شاخه‌ای و یا رولی و ورقی که توسط لیفتراک جابجا می‌شوند طراحی ‌شده است. قفسه ریلی بازویی (کانتی لور) با حداکثر ارتفاع 12 متر و ابعاد مختلف قابلیت اجرا در انبارهای کوچک و بزرگ را داراست. اجزای این سیستم شامل پایه و ستون، بازو، مهاربندهای افقی و ضربدری، پین اتصال بازو، پین جلوگیری از ریزش بار و سایر اتصالات است. رنگ ستون‌ها و پایه ستون‌ها طوسی، بازوها نارنجی، مهاربندها طوسی و سایر اتصالات گالوانیزه می‌باشند. مناسب استفاده بارهای شاخه‌ای مثل لوله‌های فلز، پروفیل‌های سبک و سنگین، الوار، ورق‌های چوبی و نئوپان، میلگرد، جعبه‌های حجیم و سنگین و رول‌های فرش و فرشینه (موکت).

- نداشتن ستون در جلوی قفسه‌ ریلی که حداکثر دسترسی در بارگذاری اقلام با ابعاد متنوع را فراهم می‌نماید

- قابلیت اجرا در مؤلفه‌های ارتفاع، طول بازو، دهانه‌ها و تحمل بار مختلف

- قابلیت بارگذاری توسط لیفتراک

- تنظیم ارتفاع بازوهای طبقات با فواصل 15 سانتیمتر

فایل بندی ریلی

سیستم قفسه ریلی کتابخانه ای دیگر به نام کمد ریلی کتابخانه  طبقه بندی دفتری برای نگهداری بارهای سبک و لوازم دفتری و کتابخانه‌ای استفاده می‌گردد. بهترین کاربرد قفسه ریلی دفتری در مراکز کتابخانه‌ای و بایگانی‌های دفتری و واحدهایی که نگهداری اسناد را دارند است. اجزای این سیستم شامل ستون، بست اتصال ستون‌ها، بازو، کفه یا طبقه، کفی ستون، کلیپ تکیه‌گاه کفه و درپوش پلاستیکی ستون است که معمولاً به رنگ سفید ارائه می‌گردد.

- جهت استفاده در مصارف خانگی، اداری و بایگانی

- برای مصارف فروشگاهی و انبار کالاها و قطعات یدکی

- تنوع در ابعاد دهانه، عمق، ارتفاع

- دسترسی آسان و سریع به اجناس و زیبایی سیستم

- قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات به دلیل وجود شکاف‌های متوالی در طول ستون و تغییر تعداد طبقات

قفسه ریلی فروشگاهی

 

جزء متداول ترین و پرمصرف ترین سیستم های طبقه بندی، قفسه ریلی فروشگاهی است که مناسب برای فروشگاه های زنجیره ای , هایپرمارکتها و سوپر مارکت ها می باشد. فایل بندی فروشگاهی جهت بارگذاری اقلام سبک تا نیمه سنگین مناسب است و در انواع دیواری، یک طرفه و دو طرفه خودایستا اجرا می گردد.

اجزای این سیستم شامل ستون‌های دیواری یا خود ایستا، لچکی طبقات، کفه‌ها یا طبقات، کتیبه جلو یا پاخور، پانل‌های پشت، جا کارتی و ... در ابعاد و رنگ‌های مختلف ارائه می‌گردد.

بایگانی ریلی متمرکز: طبقه بندی، کد گذاری، تنظیم و نگهداری پرونده های سازمان متمرکز و در یک جا می باشد. از فواید این نوع سیستم های بایگانی  می توان به جلوگیری از تشکیل پرونده های تکراری مشابه، صرفه جویی در تعداد کاربران، اعمال صحیح مدیریت و تقسیم کار اشاره کرد.

فایل ریلی غیر متمرکز:  در این بایگانی ریلی واحدهای سازمانی دارای دسته بندی مستقل می باشند و پرونده های مربوط به خود را تنظیم و نگهداری خواهند کرد، از فواید این نوع طبقه بندی  می توان به نزدیک بودن پرونده ها به کارکنان، آشنا بودن به عناوین پروند ها، احساس تعلق بیشتر اطلاعات به اداره خود و کارایی بیشتر اشاره کرد.

قفسه بندی ریلی پراکنده: در طبقه بندی پراکنده هر یک از اقدام کنندگان موظف به نگهداری اسناد و مدارك و سوابق اداری خود شان هستند و این گونه سازماندهی، مورد تایید سازمان های اداری نیز نمی باشد.

حرکت دادن فایل ریلی

هنگامی که فضای کافی در محیط اداری وجود ندارد، استفاده از فایل های ریلی نیز گزینه های بسیار خوبی برای کمدهای دیواریی هستند که شما ناچارید آن ها را با چکش زدن یا پیچ خوردن به سطح کف زمین متصل نمایید. اگر بخواهید تصمیم بگیرید آن را جدا کنید یا به مکان دیگری منتقل کنید، حفره های ناخوشایندی روی کف زمین باقی می گذارد. حرکت فایل ریلی همچنین به شما امکان می دهد قفسه های کف به سقف خود را بهتر تنظیم مجدد کنید. از این نوع بایگانی ها برای نگهداری و انبار در مراکز تعمیر تلویزیون سونی نیز استفاده میشود

 

برچسب ها: تدبیر۲۴
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها