بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

امروزه در ایران یکی از انواع متداول‌ و پرطرفدار‌ گازهای خانگی، گازهای رومیزی یا توکار است که در دو نوع شیشه ای و استیل وجود دارد. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی، هنگام پاکسازی این اجاق گازها دچار مشکلاتی می‌ شوند که برطرف کردن آن، اغلب با ساده ترین ترفند‌ها، قابل آموزش و یادگیری است.

در این متن سعی بر آن داریم تا با استفاده از ابزارهای ساده موجود در هر خانه، گازهای رومیزی مثل گاز رومیزی اخوان  را مثل روز اول پاکیزه و درخشان کنیم.

انواع روش های تمیز کردن گاز رومیزی

در ادامه به معرفی چند روش کاربردی برای پاکسازی گازهای رومیزی از چربی ها و آلودگی ها خواهیم پرداخت.

تمیز کردن گاز رومیزی اخوان با سرکه سفید و جوش شیرین

مقدار کمی جوش شیرین را با سرکه‌ سفید مخلوط کرده و روی سطح گاز اسپری کنید. سپس یک دستمال که ترجیحا با آب داغ خیس شده و آب اضافه‌اش را گرفته‌اید، روی سطح گاز بکشید. در آخر با استفاده از یک دستمال تمیز، گاز را خشک کرده و مثل روز اول تحویل بگیرید.

پاکیزه کردن گاز توکار اخوان با سیب زمینی و نوشابه

ابتدا سیب زمینی را به صورت دایره‌ای برش زده و روی لکه‌ها قرار دهید و مقدار کمی سرکه روی آن بریزید. بعد از گذشت ۵ دقیقه سیب‌ زمینی را برداشته و با استفاده از یک دستمال خشک، آن را پاک کنید. اگر احساس کردید که درخشندگی گاز رومیزی اخوان مثل قبل نیست میتوانید در آخر مقداری نوشابه روی سطح گاز صفحه شیشه ای بریزید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید. اگر برای خرید گاز توکار اخوان می خواهید اقدام کنید از لینک زیر استفاده کنید.

https://sazehkala.com/cat/akhavan-desktop-stove/

 

درخشندگی گاز رومیزی اخوان با جوش شیرین و آبلیمو

اگر احساس می‌کنید که رنگ شیشه یا استیل اجاق گاز شما نسبت به قبل کدرتر گشته، فقط کافیست مقدار کمی جوش شیرین را به آبلیمو اضافه کرده و آن ها را باهم به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را به سطح اجاقتان اسپری کنید و پس از ۲۵ الی ۳۰ دقیقه با دستمال، سطح گاز را تمیز کنید.با این شیوه سطح گاز شما براق و تمیز خواهد شد.

تمیز کردن گاز توکار اخوان با استفاده از مواد شوینده

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای پاک کردن صفحه اجاق گازهای اخوان، استفاده از پنبه آغشته به الکل است و همینطور برای براق‌تر شدن و درخشندگی بیشتر می‌توان از شیشه پاک کن و دستمال جادویی نیز استفاده کرد.

انواع روش های تمیز کردن چدن گاز رومیزی اخوان

 با استفاده از روش‌های زیر می‌توان نسبت به تمیز کردن چدن‌ها یا سرشعله های روی گاز اقدام نمود:

پاک کردن چدن روی گاز توکار اخوان با آب داغ و تاید

در این روش کافی‌است تمام سرشعله‌ها و چدن‌های روی اجاق گاز را داخل محلول آب داغ و تاید فرو کرده تا با گذشت زمان چربی‌های چسبیده به چدن ها از آن جدا شده و سپس آن‌ها را با اسکاچ تمیز کنید. پس از خشک شدن آنها را در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن چدن‌های گاز توکار اخوان با کمک سرکه

در این روش کافیست مقداری سرکه را روی سر شعله‌ و قطعات چدنی اجاق گاز بپاشید و بعد از ۱۵ دقیقه، به کمک یک تکه پارچه‌ی تمیز سطح گاز را کاملا پاک کنید.

تمیز کردن چدن‌های گاز رومیزی اخوان با استفاده از جوش شیرین

در ابتدا با استفاده از مایع ظرفشویی و آب ولرم تمامی قطعات چدنی گاز خود را بشویید تا لایه‌های چربی از سطح چدن‌ها پاک شود. سپس از ترکیب آب و جوش شیرین محلولی غلیظ تهیه کنید. تمامی قطعات چدنی اجاق گاز را داخل محلول انداخته و پس از ۲۰الی ۳۰ دقیقه با استفاده از یک اسفنج باقی چربی را به خوبی پاک کرده و با آب ولرم آن را شست و شو دهید.

تمیز کردن چدن‌های گاز توکار اخوان با کمک آمونیاک

قطعات چدنی اجاق گاز را داخل کیسه‌ای ضخیم بریزید و به ازای هر سرشعله‌ی چدنی، یک چهارم فنجان آمونیاک که با آب حل شده و به میزان کافی رقیق است به آن اضافه کنید. توصیه می‌شود که برای احتیاط بیشتر، کیسه را داخل پلاستیک دیگری قرار دهید تا از نشت آمونیاک جلوگیری کند. اجازه دهید که قطعات چدنی برای یک ساعت در محلول باقی بمانند. سپس سرشعله‌ها و قطعات چدنی را از کیسه بیرون آورده و کاملا تمیز کنید.

نکاتی کلیدی برای تمیز کردن گاز رومیزی اخوان

      سعی کنید در اولین فرصت اقدام به تمیز کردن چربی‌ و لکه‌ها کنید. گذر زمان، فرآیند پاکسازی را سخت‌تر می‌کند.

      استفاده از مواد خانگی بهترین ترفند برای تمیز کردن اجاق گازهای اخوان است.

      استفاده از الکل برای براق کردن، مناسب است ولی اگر دسترسی نداشتید یا به دلایلی نمی‌توانید از الکل استفاده کنید از پاک کننده‌های چند منظوره استفاده کنید.

      برای خراشیدن غذاهای چسبیده و سوخته از کفگیر سیلیکونی استفاده کنید.

      برای پاک کردن چربی از روی شیشه بهتر است هفته‌ای یک‌بار گاز را با آب و صابون (در یک کاسه آب ولرم چند قطره صابون بریزید) تمیز کنید.

      سعی کنید برای تمیز کردن از اسفنج هایی استفاده کنید که نرم باشد.

      در هنگام تمیز کردن، فشار زیادی بر روی گاز نیاورید.

      سعی کنید لکه‌های آب که بر روی آن می‌افتد را با یک پارچه تمیز و به همراه مقداری سرکه سفید پاک نمایید.

در پایان این نکته را مد نظر داشته باشید که رسیدگی و توجه به وسایل مصرفی مورد استفاده، علاوه بر آن که احساس خشنودی و رضایت را برای شما به همراه دارد، باعث می‌شود که عمر مفید دستگاه شما بیشتر شود و سالیان بیشتری مهمان خانه‌هایتان باشد‌‌‌.

 

 

 

برچسب ها: تدبیر24 ، ترفند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها