بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

تدبیر24»نرگس محمدی، اکرم محمدی و مریم ندایی در سالن اصلی تئاتر شهر، این روزها راوی سه زیست، سه فرهنگ، سه باور و سه موقعیت متفاوت زن ایرانی شده اند.

سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران این روزها صحنه اجرای نمایش پروین به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، یکی از هنرمندان تحسین شده تئاتر ایران است.

کیانی که آخرین نمایش خود با عنوان«چشم براه میرغضب» را سه سال قبل در تماشاخانه سنگلج تهران روی صحنه برد، اکنون پس از سه سال، نمایش پروین را در بستری کاملا واقع گرایانه در چهار پرده و با بازی بازیگران مطرح هنر نمایش کشور از جمله نرگس محمدی، امین زندگانی،اکرم محمدی، جواد یحیوی، مهران رنجبر، مجید رحمتی، مریم ندایی و ... روی صحنه برده است.

در این نمایش که به سالهای پایانی زندگی پروین اعتصامی شاعره شهیر ایرانزمین پرداخته، فرازی از زندگی این شخصیت برجسته تاریخی و فرهنگی ایران در برابر دیدگان مخاطب قرار می گیرد که او دورانی از خستگی، دلزدگی از جامعه و رنج عمیق خود از عشق را تجربه می کند؛ تصویری از پروین اعتصامی که به جرات می توان گفت تا کنون هیچ نویسنده و روایتگری به آن نپرداخته است.

جدای از شخصیت محوری پروین، «اخترالملوک» مادر وی و «صنمی»، پیشخدمت خانه ی پروین، کاراکترهایی هستند که حسین کیانی در نمایشنامه خود به خوبی لایه های مختلفی از زندگی آنها را در برابر چشم مخاطب شکافته است و به این اعتبار، نمایش پروین، به گفته کارگردان این اثر، روایتی از جدال و همزیستی سه زن ایرانی با افکار و روحیاتی متفاوت است.

همچنین به گفته نرگس محمدی، بازیگر نقش پروین، این نمایش، گذرگاهیست که مخاطب در آن، سیمایی از عشق و باور شکست خورده به زندگی و رنج و ملال زن متفکر معاصر ایرانی را به تماشا می نشیند.

گفتنی است تجربه همزیستی این سه زن در نمایش پروین در کنار آمد و شد شخصیت های دیگر مانند سرهنگ فضل الله همایون فال همسر سابق پروین- که امین زندگانی نقش او را در بازی ای کاملا متفاوت ایفا می کند- و ابوالفتح اعتصامی و نصرالله اعتصامی برادران پروین که به ترتیب جواد یحیوی و مهران رنجبر نقش آنها را ایفا می کنند، از پروین، نمایشی تماما ملی ساخته که می تواند مخاطب ایرانی را با خود به دالان های پیچ در پیچ تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران ببرد.

این نمایش از نیمه خرداد تا پایان تیر ۱۴۰۱ هرشب ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران روی صحنه می رود.

لازم به ذکر است تهیه بلیط نمایش پروین از طریق سایت تیوال و گیشه تئاتر شهر امکانپذیر است.


برچسب ها: تدبیر24 ، پروین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها