بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
حسین دهباشی:
 تدبیر24»آساره کیانی - حسین دهباشی، پژوهشگر تاریخ، مستندساز و روزنامه نگار، پس از تماشای نمایش پروین، در سالن اصلی تئاتر شهر تهران، با نگاهی به محتوای این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، مردم را به دیدن این اثر نمایشی دعوت کرد. 

او اظهارات خود در مورد نمایش پروین را اینگونه آغاز کرد: «واقعیت این است که در بین دسته های مختلفی که در اهل فرهنگ وجود دارد، اگر من هم به یکی از آن ها متعلق باشم، جزو دسته ی ناامیدها محسوب می شوم اما خیلی خوشحالم که نمایش پروین را دیدم هم به جهت اینکه که کاری مربوط به یکی از شخصیت‌های تاریخی ما بود که هنوز و بیش از این ها نیاز به کار شدن دارد. هم اینکه می بینم تئاتر هنوز زنده است.

دهباشی، کمک به زنده ماندن  تئاتر را امری حیاتی دانست و گفت: «برای زنده بودن تئاتر، صرف تلاش کارگردان، بازیگران و سایر عوامل هنری کافی نیست. برای زنده ماندن تئاتر و هر هنر دیگری در این بلبشو و در این سختی، حضور تماشاگران می تواند بسیار، کمک کننده باشد.»
او ادامه داد: «ما در شرایط سختی به سر می بریم و اگر دلمان برای این شعله های باقی مانده در عرصه های هنر و نمایش می سوزد، باید کمک کنیم. هیچ راهی جلوی ما جز حمایت کردن از آثار هنری، آثار نمایشی و مخصوصا آثار نمایشی خوبی مثل پروین وجود ندارد.»

با آغاز اجرای نمایش پروین، نظراتی راجع به طولانی بودن این اثر دو ساعت و نیمه، طرح شد. دیدگاه حسین دهباشی راجع به زمان اثر را بخوانید: «ما تحت تاثیر محیط هستیم. روز به روز کم حوصله تر می شویم. شاید شبکه های اجتماعی جدید مثل توئیتر که ما را وادار می کند کل حرف دلمان را در یک تعداد حروف محدود بگوییم، ما را بی حوصله تر کرده، شرایط روزگار هم، حوصله ی چندانی برای ما به جا نگذاشته اما اگر بخواهیم وسعت سینه پیدا کنیم و جای بیشتری برای نفس، نفس کشیدن، نفس را حبس کردن و نفس داشتن، برای خودمان باقی بگذاریم باید با آثار هنری که در قد و قواره ی خودشان، برای گفتن حرف خودشان نیاز به زمان دارند، بیشتر از این مؤانست داشته باشیم؛ بیشتر از این همراهی کنیم.»

به اعتقاد او،«چند ساعت هم نشینی و هم نفسی با بازیگران کاری که تا این حد برای آن زحمت کشیده شده، فضای بیشتری را برای ما ایجاد می کند. شاید این دم به دم هنر دادن و نمایش دادن، ما را قدری حوصله مندتر کند.»




نمایش پروین، به تهیه کنندگی داود نامور، در تیرماه سال ۱۴۰۱، همه شب به استثنای شنبه ها، ساعت ۱۹ در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود. در این نمایش بازیگرانی چون نرگس محمدی، امین زندگانی، مهران رنج بر، جواد یحیوی،‌ مجید رحمتی، جواد مولانیا، مریم ندایی، آتنا تندرو، سهیل ملکی و اکرم محمدی، با حضور هوشنگ قوانلو  به ایفای نقش می پردازند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها