بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
به بهانه ی بازی اکرم محمدی در نمایش پروین به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی
از مادرِ علی حاتمی تا مادرِ پروین

 تدبیر24»او هر شب می میرد. با مرگ پروین هرشب می میرد چراکه او یک مادر است و مگر یک مادر می تواند مرگ فرزندش را به همین سادگی ها بپذیرد! برای همین است که «اکرم محمدی» می گوید این نمایش، دو مرگ دارد.

کمی به عقب برمی گردیم و بازی درخشان خانم محمدی در فیلم سینمایی مادر ساخته ی زنده یاد علی حاتمی را به یاد می آوریم. او که در انتخاب نقش بسیار سخت گیر است، می گوید همیشه سعی کرده نقشی را یپذیرد و کاری را قبول کند که حرفی برای گفتن داشته باشد و «پروین» پر از حرف است.

نمایش پروین که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر تهران به روی صحنه می رود اثریست به قلم و کارگردانی حسین کیانی که داود نامور تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفته است. این اثر، به برشی از زندگی پروین اعتصامی شاعر بزرگ ایرانی می پردازد و سعی دارد تا به گفته ی حسین کیانی، مخاطب را با خویشتن خویش، مواجه کند.

اکرم محمدی، بازیگر شناخته شده ی کشورمان که در این نمایش، نقش مادر پروین اعتصامی را بازی می کند و به باور بسیاری از مخاطبان و منتقدان آثار نمایشی، مادری در جان او نشسته، می گوید مهم ترین بخش انتخابش در نمایش پروین، زنانگی نمایش بوده و اینکه پروین اعتصامی جزو شاعرانی بوده که مهجور واقع شده. از نظر او زنانی مثل پروین سوای اینکه در چه زمانه ای زندگی کرده اند، از جور و جفای زمانه در امان نبوده اند و سایر زنان نمایش هم از جنس پروین هستند. مادر و صنمی، خدمتکار خانه هم اسیر جریان محدودکننده ی زنان هستند.

او توضیح می دهد که مادر نمایش پروین شاید در ظاهر زنی قدرتمند است که تلاش دارد اوضاع خانه را باثبات نگه دارد اما در واقع از مظلوم ترین زنانی ست که دیده ایم به این دلیل که هیچ وقت برای خودش زندگی نکرده.

خانم محمدی می گوید: پرداختن به این قصه های می تواند بسیار آموزنده و خوب باشد چراکه جامعه ی ما در شرایط حاضر هم درگیر چنین مسائلیست. او می پرسد؟ چرا شرایط اجتماعی ما جوری شده که به زنان ظلم می شود؟ چرا نیمی از جامعه دیده نمی شود و در هر دوره ای به نحوی زنان مورد تبعیض واقع می شوند؟

از همین روست که از نظر خانم محمدی، پرداختن به مسائلی که حقوق زنان را گوشزد می کند آن هم از دید یک نویسنده و کارگردان مرد(حسین کیانی)، اتفاق بزرگی ست.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها