بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

نمای کامپوزیت از جمله نماهای مورد استفاده در ساختمان های مدرن و امروزی است. این نما به دلیل مزایای زیادی که دارد در صنعت ساختمان سازی رواج زیادی دارد. لازم است با شناخت انواع ورق کامپوزیت و ویژگی ها و مزایا و معایب هرکدام به خرید نمای کامپوزیت متناسب با نیاز پرداخته شود. به منظور خرید نمای کامپوزیت لازم است تا از نظرات کارشناسان و یا کارشناسان تأمین کنندگانی که به فروش نمای کامپوزیت می پردازند استفاده کنیم.

نمای کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت از جمله نماهای رایج امروزی است که به دلیل زیبایی و جذابیت، نیاز کم به شستشو، سبکی و راحتی در نصب، قابلیت جابجایی، ایمنی، قابیلا اجرا شدن در شرایط آب و هوایی مختلف و متنوع، شکل پذیری بالا  و ... نسبت به دیگر نماها رایج تر است. این نما از جنس آلومینیوم بوده که لایه میانی آن از پلی اتیلن است و رنگ و رزینی بر روی لایه خارجی آلومینیوم کامپوزیت قرار می دهند. از آلومینیوم کامپوزیت در نمای خارجی و فعالیت های دکوراتیو داخل ساختمان استفاده می شود.

دو لایه ورق آلومینیوم نمای کامپوزیت از جنس آلومینیوم و به ضخامت 3 تا میلیمتر هستند. لایه میانی یا هسته مرکزی نمای کامپوزیت از جنس پلی اتیلن به ضخامت 3 تا 5 میلیمتر است. روی پنل آلومینیومی یک لایه پوشش اپوکسی رزین قرار داده می شود. همچنین روی اپوکسی رزین برای تثبیت رنگ لایه ای از PVDF قرار داده می شود.

انواع نمای کامپوزیت

قیمت نمای کامپوزیت به نوع آن وابسته است. از جمله انواع نمای کامپوزیت به موارد زیر می توان اشاره کرد:

·         آلومینیوم کامپوزیت معمولی: قیمت آلومینیوم کامپوزیت معمولی اغلب ارزان تر از سایر مدل ها است. اجرای این مدل از کامپوزیت نیز نسبت به سایر آلومینیوم کامپوزیت ها ساده تر است.

·         آلومینیوم کامپوزیت رنگی: آلومینیوم کامپوزیت رنگی در واقع همان آلومینیوم کامپوزیت ساده و معمولی است. تنها تفاوت در رنگ آن است. این الومینیوم کامپوزیت جذابیت بیشتریدارد ولی با مرور زمان رنگ آن دچار تغییر خواهد شد.

·         آلومینیوم کامپوزیت نانو: در این آلومینیوم کامپوزیت از تکنولوژی نانو استفاده شده است. آلومینیوم کامپوزیت نانو استحکام و مقاومت بالاتری داشته و قدرت ضد آلایندگی داشته و ذرات معلق در هوا جذب آن نمی شوند و نیاز به شستشو نخواهند داشت.

·         آلومینیوم کامپوزیت طرح چوب و سنگ: استفاده از نمای الومینیوم کامپوزیت طرح سنگ و چوب از اجرای نمای سنگی، آجری، چوبی و ... به مراتب بهتر خواهد بود. قیمت نمای کامپوزیت با آلومینیوم کامپوزیت طرح چوب و سنگ به مراتب از نمونه اصلی چوب و سنگ ارزان تر خواهد بود.

·         آلومینیوم کامپوزیت ضد باکتری: این نوع از نمای کامپوزیت به دلیل قابلیت ضد باکتری بودن و عدم جذب آلودگی و باکتری ها در مراکز درمانی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

·         آلومینیوم کامپوزیت خش دار: خش دار بودن آلومینیوم کامپوزیت مورد استفاده در این نما به جذابیت و زیبایی ظاهری این نما کمک بسیاری خواهد کرد. در ساختمان های لوکس اداری و تجاری از این نما استفاده می شود.

·         آلومینیوم کامپوزیت نسوز: نمای کامپوزیت ضد حریق و نسوز به نسبت ضد حریق بودن قیمت بالاتری نسبت به سایر پنل های آلومینیومی خواهند داشت.

خرید نمای کامپوزیت

به منظور خرید نمای کامپوزیت از تأمین کنندگان باجربه و دارای سابقه که به فروش نمای کامپوزیت باکیفیت از برندهای مختلف می پردازند می بایست اقدام کرد. یکی از کاربردهای نمای کمپوزیت جنبه طراحی و دکوراتیو بودن این نما است. بهتر است از طرح و رنگی برای آلومینیوم کامپوزیت استفاده شود که هماهنگ با محیط اطراف باشد و در این شرایط بهره مندی ازز یک کارشناس معماری می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

در برخی از شرایط آب و هوایی که رطوبت زیادی دارد بهتر است از آلومینیوم کامپوزیت ضد رطوبت استفاده شود. ایمنی و مقاومت و استحکام نمای کامپوزیت اجرا شده ارتباط زیادی با زیرسازی نمای کامپوزیت دارد. بهتر است مطابق نقشه های اجرایی از پروفیل و اتصالات با ضخامت مناسب استفاده شود تا نما کامپوزیت در برابر زلزله و طوفان مقاومت لازم را داشته باشند. به منظور آب بندی ورق کامپوزیت بهتر است از چسب سیلیکونی و یا از لاستیک های آب بند استفاده شود.

در برخی شرایط و برحسب نیاز لازم است از ورق کامپوزیت ضدحریق استفاده شود و به منظور تست یکی از ورق ها را با سوزاندن کنترل می کنیم در صورت ضد حیق بودن ورق تا مدت زمان معینی در برابر حریق مقاومت خواهد کرد. برای تعیین مرغوبیت ورق کامپوزیت بهتر است تا آن را خش بیندازیم. در صورت عدم خش روی ورق، ورق کامپوزیت از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

بهتر است از تأمین کنندگانی که با فروش نمای کامپوزیت به خریدار گارانتی ارائه می دهند استفاده شود تا در صورت لزوم از خدمات پس از فروش نمای کامپوزیت استفاده شود.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها