بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸

از زمان متولد شدن کودک تا پنج سال  به بالا دوران طلایی برای او است که بر روی کردار کودک تاثیر می گذارد، در این مدت شخصیت فیزیکی، اجتماعی و شناختی کودک تشکیل می شود. برای کودکان بالای پنج سال محور اصلی در دنیا خانواده می باشد. درست است که کودک شما باید با کودکان دیگر ارتباط برقرار کند و بازی کند، اما وابستگی احساسی او همچنان در خانه وجود دارد. کودک تقریبا تا شش سالگی به امور خانواده وابستگی بسیاری دارد و ممکن است زمانی که به مدرسه می رود دچار استرس شوند.

نکته های طلایی برای رشد کودکان بالای پنج سال چیست؟

o مهارت های اجتماعی:

تشخیص خوب و بد را از هم

بازی های گروهی را بیشتر از تنها بازی کردن دوست دارد.

با جنس مخالف بازی می کند ولی بازی با هم جنس خودش را بیشتر دوست دارد.

به دنبال تشویق از طرف بزرگ ترها و هم سن و سالانش می باشد.

o مهارت شناختی:

متوجه شدن مفهوم، خواندن و نوشتن، تشخیص دادن کلمه های آشنا، و هر تلاشی که در کودک شما فرصت خلاقیت بدهد و بطور صحیح از آن استفاده شود مفید است.

o مهارت فیزیکی:

از نظر فیزیکی، کودکان بالای پنج سال نسبت به سال های گذشته تسلط زیادی بر روی انجام کارهای خود دارند. مثلا لی لی بازی می کنند، به توپ ضربه می زنند و آن را می گیرند پرتاب می کنند بازی وسطی برای آنها جذاب بنظر می رسد. بازی‌های تحرکی برای پیشرفت در مهارت کودکان بسیار مهم است و  باعث کشیدگی عضلات، محکم تر شدن استخوان ها می شود، به خواب و بهتر غذا خوردن کودک شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید : تست هوش کودک

 

تربیت کودکان بالای 5 سال!

اگر کودک شما در این دوره سنی هست حتما به این موضوع پی برده اید که او در این  بازه سنی مستقل‌تر شده و اعتماد بنفسش نیز بیشتر شده است. این تغییرات هنگام برخورد والد با کودک بسیار تاثیر گذار است. برای این که بتوانیم ارتباط مناسب تری با کودک خود برقرار کنیم و مسائل تربیتی را به درستی به او انتقال دهیم، لازم است که روش تربیت خود را با شرایط سنی، قابلیت ها و ویژگی های کودک هماهنگ کنید.

مشکلات رفتاری در کودکان بالای پنج سال!

والد عزیز می‌توانید، شاهد مشکلات، رفتار کودک خود در مدرسه باشید. امکان دارد او به طور مداوم با کودکان دیگر سر کوچیک ترین مسائل دعوا و کتک کاری کند. این رفتار زمانی بیشتر می‌شود که کودک ازطرف هم سن و سالانش حذف شود. اکثرا لجباز می‌شود. خانواده و دیگران ممکن است رفتار او را عذاب آور بدانند و رفتارهای کودک نامناسب تر دیده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقویت هوش کودک به این صفحه مراجعه نمایید.

 چگونه با کودکان بالای پنج سال رفتار مناسب داشته باشیم؟

راه های مناسب برای مقابله با مشکلات رفتاری کودک:

o    آسان بگیرید

در این سن نمی توان منطق کودک را درک کرد. توضیح دادن کودک را گیج می کند و باعث سخت تر شدن شرایط می شود. زمانی که شما رفتاری دارید که کودک تمایلی به انجام آن ندارد، شروع به بد اخلاقی می کند. در این شرایط به کودک خود درباره رفتارش با لحن آروم و به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهید. درباره اشتباه اش صحبت کنید و از او مؤدبانه بخواهید تا آن را تکرار نکند.

o    با حوصله باشید

کودک شما یک روزه به ایده‌آل شما تبدیل نخواهد شد و رفتاری پی در پی خواهد داشت، به همین علت او بین احساس و منطق خود گیر کرده، همچنین از طریق روش های مختلف به نامناسب بودن رفتارش تذکر دهید و او به مرور زمان متوجه خواهد شد.

o    علت را متوجه شوید

با کودک خود صحبت کنید و دلیل رفتارش را بپرسید. اگر او با شما صحبت نکرد، اتفاقات را در ذهن خود تکرار کنید تا ببینید به تازگی چه چیزهایی تغییر کرده و باعث ایجاد این رفتار شده است.

o    کلیدی صحبت کردن

آزادانه صحبت کردن نیاز هست و بهتر است شما جایگاهی را تعیین کرده و در آن سکوت کنید اجازه دهید کودک شما بدون قضاوت شدن هر چیزی که می­‌خواهد بگوید.

o    داشتن یک روش بر روی همه کودکان موثر نیست

این امکان وجود دارد که از روش های متفاوتی در جهت تربیت فرزندتان استفاده کنید برخی از این روش ها برای عده ایی می تواند کارساز باشد و برای عده دیگری نه. بهتر است دنبال روش های مناسبی برای کودکانتان باشید.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر می توانید استعدادیابی کودکان را انجام دهید.

 

مشکلاتی که در کودکان بالای ۵ سال  وجود دارد باعث می شود تاثیر منفی بر روی اعصاب پدر و مادر بگذارد.

اگر می خواهید درباره این مطلب بیشتر بدانید می توانید در سایت هوش نیک آن را مطالعه کنید.

و همچنین اگر از خواندن این مقاله لذت بردید می توانید لینک زیر به دوستان خود ارسال کنید.

منبع :

https://hooshenik.com

برچسب ها: تدبیر24 ، کودک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها