بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹

 

 تدبیر24»طبق تحقیقات اخیر مشخص‌ شده است که عصاره کنگر دارای خاصیت چربی سوزی می‌ باشد و افراد اگر آن را به ‌طور مرتب مصرف کنند می ‌توانند درصد زیادی از چربیهای بدن خود را کاهش دهند همچنین به دلیل وجود سینارین در کنگر سبب شده‌ است تا این ماده غذایی برای کبد نیز بسیار مفید واقع شود زیرا به دلیل وجود دسته ‌ای از ترکیبات درون خود سبب کاهش مقدار سموم بدن شده و همچنین وجود آنتی ‌اکسیدانها نیز کمک می‌ کند تا تمامی سموم را از کبد خارج کند.

می بایست فرق این گیاه از لحاظ ظاهری را با گیاهان دیگر تشخیص داد تا به طور اشتباه تهیه و خریداری نشود از ای نرو در هنگام خرید این محصول همواره سعی نمایید تا نمونه اصلی آن را تهیه و مورد استفاده قرار دهید تا از خواص بسیار بالایی این گیاه و ویژگیهای بسیار مثبت آن در درمان و همچنین تقویت بدن خود استفاده نمایید و حتما از مراکز معتبری مانند مجموعه بزرگ آراد برندینگ اطلاعات کافی را کسب کنید و آن را خریداری نمایید.

کنگر فرنگی در مشهد

کنگر گیاهی از خانواده خار مریم از تیره سینارا است که گلوب یا کنگر فرنگی رایج ترین گونه این سبزی سبز رنگ می باشد که بیشتر در کالیفرنیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا رشد می کنند اما در شهرهای ایران مانند مشهد، شیراز، و ارومیه نیز دیده می شوند این گیاه نوعی سبزی محبوب در غذاهای اروپایی و هم چنین ایالات متحده است.

کنگر یکی از نو برانه های فصل بهار است که در تهیه سوپ دال عدس و سالاد و ... استفاده می شود و فراید درمانی بسیاری دارد و می توان از انواع آن به کنگر فرنگی در مشهد شیراز ارومیه اشاره کرد. کنگر جوانه گل نارس خار است و به عنوان یک سبزی خورده می شود و در آشپزی به در دسته سبزیجات طبقه بندی می شود در واقع این گیاه از خانواده ستاره‌ ها بوده و جوانه آن قبل از شکوفه برداشته می ‌شود. همان طور که می دانید در مشهد برای پختن کنگر فرنگی روشهای خاصی وجود دارد و کنگر فرنگی مشهد باید قبل از خوردن پخته شود، کنگر معمولاً با پختن، جوشاندن، کباب کردن، مایکروویو یا برشته کردن مصرف می شود و هم چنین بخارپز کردن کل کنگر فرنگی نیز یکی از ساده ترین و محبوب ترین روشهای پخت است و نیز قلب کنگر فرنگی نیز به انواع غذاها از جمله دیپ، پاستا پنه و سوپ اضافه می شود و تهیه صحیح کنگر فرنگی برای پخت و پز، تجربه خوردن آن را بسیار لذت بخش تر می کند.

 

 

فروش کنگر فرنگی

این میوه طبیعی می تواند بیماری نقرس و آسم را درمان کند و بیماری پسوتی مانند کهیر و اگزما را درمان می کند و در افرادی که از سردی زیاد دچار سردرد می شوند نیز می تواند ریزش موهایشان را درمان کند.

کیفیت و قیمت کنگر فرنگی بسیار بالاتر از میوه سایر کشورها می باشد که با تولید این محصول در  کشور توانسته ایم از واردات این محصول جلوگیری کنیم و با توجه موقعیت منطقه ای کشورمان صادرات این میوه درمانی پرفایده و پر سود بوده و می توان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه ارسال نمود.

در کشور ایران فروش کنگر فرنگی رشد خوبی دارد و کاشت و داشت کنگر فرنگی می تواند در مناطق سردسیری نیز کشت شود و توجه به وضع آب و هوایی می تواند در دمای کشور ایران بخوبی رشد کند و برای اینکه بتوانند شرایط جوی مانند گرما و رطوبت را حفظ نمایند در گلخانه از آن استفاده می کنند.

برای زیر کشت بردن کنگر فرنگی بذر آن را در گلدان پلاستیکی می کارند و با نور طبیعی یا نو لامپ فلورسنت در دمای مناسب نگه داری می کنند که بعد از یک هفته جوانه می زند و سر از خاک می زدند و بعد از آنکه نشا به عمل آمد می توانید به زمین کشاورزی رو باز منتقل کنید و دمایی کمتر از 45 درجه باید نگه داری شود و اگر دمای بیشتری داشته باشد ممکن است به بوته این گیاه آسیب وارد شود.

نشا عمل آمده را 3 تا 4 هفته در زمین نگه داری می کنند و قبل از یخبندان به زمین اصلی منتقل می کنند که و باید برگهای آن بزرگ شود تا بتواند نور خورشید را جذب کند و آب زیادی نیاز دارد تا بتواند بعد 10 ماه آماده برداشت شود و ساقه های محکم این و دوبرگ و ریشه اگر قدرتمند رشد کنند میوه بعمل آمده آن آبدار شده و براحتی از ساقه جدا می شود.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها