بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

تدبیر24»برای تهیه این ترکیب و معجون شفابخش سیر و لیمو ترش شیرازی ابتدا باید هسته لیمو را خارج کرده و با چند حبه سیر صادراتی درون مخلوط کن بریزید.

سپس بعد از له شدن کامل آن را با یک لیتر روی شعله بگذارید تا به جوش آید.

با جوش اول آن را خاموش کرده و از صافی رد کنید و در نهایت مخلوط صاف شده را درون ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال بگذارید.

حتما به این نکته دقت کنید که فقط یکبار جوش بخورد.

یکی از مخلوطها یا معجونهای موثر در سلامتی لیمو ترش شیرازی با سیر خام می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

از جمله تاثیرات آن افزایش فیبرینولیتیک، کاهش فشار خون و کلسترول و تری گلیسیرید می باشد.

این نوشیدنی باعث کاهش کلسترول و رفع رسوب گرفتگی رگهای عروقی بدن می باشد.

همچنین برای کاهش وزن و لاغری ترکیب بسیار مفیدی است که می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

از جمله فواید دیگری که می توان برای معجون لیمو ترش شیرازی با سیر همدان عنوان کرد شامل موارد زیر می باشد:

رفع انواع گرفتگی عروق و رگهای قلب

رفع LDL و چربی خون بالا

رفع سایش دندان یا دندان قروچه

کاهش جرم دندان

کاهش فشار خون و کبد چرب

طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست

لیمو ترش، حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است، که برای سرماخوردگی بهترین گزینه می باشد. ترشی لیمو ترش با پوست بسیار خوش مزه می باشد و برای افرادی که طعم ترش را دوست دارند بهترین گزینه است و می توانند با انواع غذاها آن را مصرف کنند.

شما می توانید ترشی لیمو ترش برای صورت را به راحتی در منزل تهیه کنید. به خاطر سرد بودن این میوه می توان در داخل ترشی آن، از زیره یا سیاه دانه استفاده کرد. زیرا این دو گیاه طبع گرمی دارند و باعث می شوند سردی لیمو گرفته شود. این ترشی خوش مزه که خاستگاه آن از شهرهای جنوبی کشور است و این میوه اغلب در این مناطق بسیار مشهود است. اکثرا این ترشی را به صورت تند مصرف می کنند، که فلفل قرمز بیشتر از ادویه های موجود در آن است و همچنین پوست لیمو ترش در ترشی طعم بی نظیری به آن می دهد.

در نظر داشته باشید، نمک ترشی لیمو با پوست باید زیاد باشد و بهتر است از نمک دریا در آن استفاده شود. نمک دریا حاوی منیزم و کلسیم فراوان بوده و سبب می شود در خوردن ترشی لیمو ترش احساس تشنگی نداشته باشید. این نمک را به صورت لایه لایه در ظرف با مواد اضافه کنید.

ترشی لیمو ترش صدف بیوتی، طعم بسیار خوش مزه ای دارد و همراه با غذا اشتها را زیاد می کند . بخاطر اسیدی بودن لیمو ترش فرد دچار اضافه وزن نمی شود و یکی از خوش عطر ترین نوع ترشی ها است. لیمو ترش را می توان در گلخانه ها نیز پرورش داد و دمای آن را با توجه به شرایط رشد این میوه تنظیم می کنند

.

دستور ترشی لیمو بندری با ساده ترین روش

اقسام مختلفی از چاشنیها و ترشیجاتی که تهیه می شوند برای این است که خوردن آن در کنار غذاهای مختلف، طعم دلچسب تری را به آنها می دهد.

دستور تهیه هر یک از انواع مختلف ترشیها با یکدیگر متفاوت بوده و برای آماده شدن هر کدام باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت.

اگر بخواهیم ترشی لیمو و دستور کار تهیه آن را با یکدیگر مرور کنیم، ما سعی کرده ایم تا مراحل مختلف آن را مو به مو به شما توضیح بدهیم.

ممکن است هر شخصی با توجه به ذائقه خود اقدام به تهیه ترشی به طرز خاصی نماید و مراحل و مقدمات در هر فردی با دیگری تفاوت داشته باشد ، اما در بین همه روشهای مختلف، همیشه چیزهای ثابتی هستند که تغییر نمی یابند و متغیرها بیشتر مختص امور جزئی و سلیقه ای است، اما روش اصولی در تمامی دستور کارها یکسان است.

شایان به ذکر می باشد که در تهیه ترشی لیمو بندری مواد خاصی نیاز است لیمو ترش، آب لیمو، تخم گشنیز، زردچوبه، فلفل، نمک و سیاهدانه که از مواد ضروری ترشی لیمو می باشند و هر یک را به دلخواه خود و با توجه به میزانی که دوست دارید آماده می کنید ، اندازه هر کدام از آنها بستگی مستقیم به میزان نیاز و مصرف شما و مقدار چاشنی ها نیز ارتباط تنگاتنگی با ذائقه شما دارد که می توانید بر طبق آن مقدار آن را کم یا زیاد کنید

.

ابتدا سعی کنید تا در خرید لیمو دقت لازم را به خرج دهید و ترجیحا" لیمو های نورس و تازه را برای این کار انتخاب کنید لیمو های پوست نازکی که رنگ زرد دارند برای این ترشی مناسب تر هستند.

پس از خرید لیمو ، آنها را تمیز شسته و اجازه می دهیم تا کاملا رطوبت آن از بین برود و سپس آنها را به حلقه های باریک اسلایس می کنیم، در این مرحله هسته های لیمو را نیز از آن جدا می نماییم چرا که باقیماندن هسته در لیمو سبب برگشتن طعم ترشی، و تلخ شدنش می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها