بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷


گیاهان دارویی از هزارسال پیش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و هر گیاهی را برای درمان بیماریهای خود مورد استفاده قرار می دهند.

برخی از گیاهان شناخته شده را می توان در هر منزلی مشاهده کرد که می توان به گل گاو زبان اشاره نمود که افراد برای کاهش استرس و اضطراب خود مانند دمنوش استفاده می کنند.

برخی از گیاهانی که از کوه جمع آوری می شوند ممکن است سمی و خطرناک بوده و فرد مصرف کننده از آن بی اطلاع باشد که بهتر است در این خصوص از مشاوران آراد برندینگ کمک بگیرید.

در واقع گل گاو زبان باعث تسکین دردهای روحی و آرامش قلب است و می تواند آرام کننده اعصاب و درمان افسردگی را به دنبال داشته باشد.

آویشن گیاهی کوهی است که به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گیاهان پرخاصیت به شمار می رود.

این گیاه را در زمانهای قدیم برای درمان سرماخوردگی مصرف می کردند که همراه با عسل می تواند تقویت کننده ی خوبی برای سلامتی بدن باشد و تمامی ویروسها و میکروبهای بدن را نابود کند

.

بسیاری از خانمهای خانه دار و افرادی که به دنبال داروهای شیمیایی نیستند در منزل خود از این محصولات دارند و در زمان ایجاد مشکل برای تسکین درد آن را مصرف می کنند زیرا سلامت خود را در ارجحیت قرار می دهند و از داروهای شیمیایی که برای بدن مضر می باشند دوری می کنند.

این گیاهان در طب سنتی بسیار شناخته شده هستند و برای بهبودی امراض از این گیاهان به بیماران خود تجویز می کنند که از نظر اطباء سنتی دارای نشان بوده و هر گیاهی مزیت و کاربردهای فراوانی را دارا می باشد.

تولید گیاهان دارویی

این گیاهان یک طیف گسترده ای را به وجود آورده اند که پس از جمع آوری از دل کوه و طبیعت آنها را خشک و سپس بسته بندی می نمایند.

اگر جزو افرادی طبیعت گرد باشید و برای تفریح به کوه و دشت بروید گیاهان متعددی مانندگیاه روناسرا مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آنها دارای خواص و فواید زیادی می باشند و مانند یک دارو موثر هستند.

گیاهان دارویی کوهی در کشور ایران به دلیل آب و هوای متغیر بسیار فراوان بوده و هر کدام از آنها در فصولی مختلفی رویش می کنند.

گیاهان دارویی کوهی در مراتع و از دل کوه یافت می شوند که هر فرد می بایست به شناسایی این گیاهان خبره باشد و نوع گیاه را بشناسد

.

به همین دلیل جمع آوری و تولید گیاهان دارویی کوهی مانندمریم گلی خشکمی بایست زیر نظر فرد گیاه شناس مورد بررسی قرار بگیرد و سپس به بازارهای فروش مانند عطاریها عرضه و توزیع شود.

گیاهان دارویی در ایران

گیاه رزماری که با نامهای رومان یا اکلیل کوهی هم شناخته می شود، یکی از گیاهان خانواده نعنا است که معطر می باشد و برگهای سوزنی شکل و همیشه سبز دارد.

بوی بی نظیر و خواص معجزه آسای برگهای رزماری باعث شده تا از گذشته این گیاه شگفت انگیز در مصارف آشپزی به عنوان ادویه و چاشنی استفاده شود.

همچنین این گیاه مصارف درمانی بسیار ارزشمندی برای سلامتی پوست و مو و درمان امراض بدنی دارد.

رزماری یکی از محصولات گیاهی است که به صورت ارگانیک و بدون استفاده از سموم و کودهای شیمایی پرورش داده می شود.

با این حال بهتر است برای خرید گیاهان دارویی در ایران به مراکز و سایتهای معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و سالم بودن گیاه اطمینان کامل را داشته باشید، زیرا مراکز معتبر این گیاهان را توسط اطباء طب سنتی مورد ارزیابی قرار می دهند تا محصولی بهداشتی و درجه یک را از هر گیاه به دست خریداران گرامی برسانند.

محصولات ارگانیک معمولا لوکس نیستند اما از نظر سلامتی بسیار سالم تر از محصولات معمولی هستند و همین امر باعث افزایش بازار صادراتی این محصولات شده است

.

گیاهان دارویی از گذشته در فرهنگ و طب سنتی ما جایگاه خاصی داشتند؛ بنابراین خط تولید این گیاهان فعالیت رو به رشدی داشته و سودآوری حاصل از صادرات آنها بسیار زیاد می باشد.

از سال 1382 به دلیل عواملی چون: تحریمها، کمبود آب، آلوده شدن منابع آبی، عدم مدیریت صحیح در حوزه مرتع و جنگلداری و استفاده از سم و کود شیمیایی، صادراتو تجارتگیاهان دارویی کاهش پیدا کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها