بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

آیا شما نیز دوست دارید در بازر کسب و کار بدرخسید و کسب و کار با ارزشی داشته باشید، کسب و کار با ماهی بسیار آسان است ما در این مقاله به معرفی چند نوع از گونه های ماهی می پردازیم تا انتهای مطلب با ما باشید. همانطور که می دانید ماهی یک خوراکی خوشمزه است که بسیاری از افراد ظان را در برنامه غذایی شان قرار می دهند ماهی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که برا یبدن بسیار مفید است به همین دلیل ماهی می تواند یک کسب و کار پر رونق برای شما باشد.

ماهی مولی

نحوه تکثیر این نوع ماهی به صورت آمیزش نر و ماده با یکدیگر است و نوزاد این نوع ماهی در شکم ماهی ماده رشد میکند و سپس به صورت زنده از ماهی ماده متولد می شود. تعداد ماهی های آکواریومی از این نوع بسیار زیاد می باشد. از نظر زیستگاه اصلی ماهی مولی باید بگوییم که؛ این نوع ماهی بومی آب های گرم می باشند و تقریباً بیشتر به صورت طبیعی در کشورهایی چون آمریکای مرکزی، ایالات جنوبی آمریکا، آرژانتین و آمریکای جنوبی رشد و زندگی می کنند. توصیه می‌شود افراد تازه کار برای شروع ابتدا از ماهی‌مولی را نگهداری کنند، زیرا که نگهداری و تکثیر آن بسیار ساده است و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل‌آلا از انواع ماهی‌های سرد آبی است که در زیرگروه ماهی‌های آزاد قرار می‌گیرد. این ماهی بدنی فشرده و دمی بزرگ‌تر از سایر ماهی‌های آزاد دارد. تعداد فلس‌های ماهی قزل آلا بین باله و خط جانبی، بین 14 تا 19 عدد است. ماهی قزل‌آلا انواع مختلفی دارد که ازاین‌بین می‌توان به قزل‌آلای ببری، کت رویت، پولادسر، پشت آبی، گاوی، طلایی، آپاچی، رنگین‌کمان، خال قرمز و جویباری اشاره کرد. علت اختلاف انواع نژاد قزل‌آلا در نوع تغذیه، آب، مکان زندگی، میزان اکسیژن و ph آب و برخی مسائل دیگر است.

ماهی سوف

ماهی سوف یکی از مهم‌ترین ماهیان اقتصادی دریای خزر است که شامل ماهیان آب‌های شور و شیرین است و در قسمت‌های جنوبی دریای خزر زندگی می‌کند و از کمیاب‌ترین ماهیان اقتصادی شیلات شمال به شمار می‌رود. ماهی سوف در چهار نوع معمولی، سفید، سیاه و حاجی‌طرخان شناخته می‌شود که رودخانه سفیدرود، مرداب انزلی و خلیج گرگان بهترین مکان تخم‌ریزی این گونه آبزی است که در هر نوبت بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تخم می‌ریزد. با این حال از دهه ۶۰ به بعد، صید بی‌رویه و عدم‌مدیریت مناسب، تخریب زیستگاه‌ها و آلودگی‌های وارد شده به رودخانه‌ها، تالاب و دریای خزر باعث کاهش شدید ذخایر این گونه از ماهیان شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها