بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

از همان دوران جوانی به فکر راه اندازی کسب و کار خود بودم و خوشبختانه در مسیر درست نیز حرکت می کردم. من آبنبات را برای حوزه ی کاری خود انتخاب کردم و با تلاش شبانه روزی به موفقیت مطلوب رسیدم. حوزه ی کاری من تمام انواع آبنبات را پوشش می دهد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

آبنبات جرقه ای

آبنبات جرقه ای نوعی خوراکی شیرین به شکل قطعه‌ای کوچک، گرد و جامد است که معمولا از آب و شکر تهیه می‌شود و سپس طعم‌ها و مواد دیگری به آن اضافه می‌شوند. آبنبات تقریبا در هر فروشگاهی یافت می‌شود زیرا این خوراکی توسط بسیاری از شرکت‌ها تولید می‌شود. بسیاری از افراد عاشق آبنبات هستند و طعم آن را خیلی دوست دارند. آبنبات انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها دارای طعم، بافت و شکل متفاوتی هستند. اگرچه خوردن آبنبات به‌خصوص در میان کودکان بسیار رایج است اما ازآنجایی‌که قند بسیار زیادی دارد خیلی سالم نیست. در ادامه با آبنبات، تاریخچه و انواع آن آشنا می‌شوید.

به سختی می‌شود کسی را یافت که از آب‌نبات، شکلات و آدامس خوشش نیاید. تنوع این‌ها چنان بالا است که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. البته فقط تنوع آن‌ها زیاد نیست،‌ بلکه باورها و اطلاعات غلطی که رواج یافته هم متعدد است. شاید شما هم گاهی آنها را باور کرده باشید.

آبنبات شکر پنیر

یکی از محبوب‌ترین موضوعات در مجله شیرینی و شکلات، تاریخچه انواع شیرینی ها و شکلات‌ کاکائویی ست. در ارتباط با تاریخچه آبنبات لازم است بدانید اولین آبنبات شکر پنیر مدرن درواقع در قرن شانزدهم ساخته شدند و ساخت آبنبات از قرن نوزدهم به‌سرعت پیشرفت کرد که کشورهای آسیای جنوب شرقی ازجمله هند، ایران و یونان در این امر پیشرو بودند. در آن زمان آبنبات قدیمی با جوشاندن آب نیشکر و عسل تهیه می‌شد اما در جنگ جهانی اول، آبنبات به شکل امروزی تولید شد.

در جنگ جهانی اول، آبنبات‌ها به شکل قطعاتی کوچک تولید می‌شد و سپس میان سربازان آمریکایی توزیع می‌شد. این امر باعث شد که پس از جنگ جهانی اول، بیش از 40 هزار آبنبات تولید شود. در قرن نوزدهم، آبنبات‌های دارای طعم نعنا فلفلی و لیمو محبوبیت بسیار زیادی داشتند که در همین دوره، جوزف فرای در سال 1847 اولین آبنبات شکلاتی را ابداع کرد. این آبنبات از کره کاکائو، کاکائو و شکر ساخته می‌شد.

آبنبات

گرچه آبنبات‌های خوش‌طعمی در بازار وجود دارند اما شما می‌توانید آبنبات‌های خوشمزه‌ای را نیز در خانه تهیه کنید. برای تهیه آبنبات در خانه نیاز به مواد تشکیل‌دهنده زیر دارید:

شکر: به 2 پیمانه شکر گرانول نیاز دارید.

شربت ذرت: دوسوم فنجان شربت ذرت برای کمک به شیرین شدن و غلیظ شدن آب نبات استفاده می‌شود.

آب: برای حل شدن شکر به دوسوم فنجان آب نیاز دارید.

رنگ خوراکی: استفاده از رنگ خوراکی اختیاری است اما اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید می‌توانید هر رنگی که می‌خواهید را انتخاب کنید و درنتیجه، آبنبات رنگی داشته باشید.

روغن طعم‌دهنده: یک قاشق چای‌خوری روغن طعم‌دهنده کافی است. برای مثال، می‌توانید از طعم دارچینی آن استفاده کنید.

پودر قند: استفاده از یک‌چهارم فنجان پودر قند باعث می‌شود که آبنبات‌ها به یکدیگر نچسبند.

مخلوط را تا زمانی که به 260 درجه فارنهایت برسد حرارت دهید.

در صورت تمایل، رنگ خوراکی را به مخلوط اضافه کنید.

به حرارت دادن مخلوط تا زمانی ادامه دهید که به دمای 300 درجه فارنهایت برسد.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و سپس روغن طعم‌دهنده را به آن اضافه کنید. هنگام انجام این کار بر روی قابلمه خم نشوید زیرا بخار آن می‌تواند پوست شما را بسوزاند.

مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا همه چیز ترکیب شود.

مخلوط را بر روی کاغذ پخت بریزید و اجازه دهید سفت شود و سپس آن را تکه‌ تکه کنید. پس از این، بر روی آبنبات‌ها پودر قند بپاشید تا به یکدیگر نچسبند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها