بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

اکثر خانم های خانه دار در کنار کار خانه کسب و کاری هم دارند.که از لحاظ مالی کمک حال همسران خود هستند. اگر خانم خانه داری علاقه دارد در کنار خانه داری بتواند کسب و کاری داشته باشد میتواند با بادمجان کسب درآمد کند و پولدار شود. با این مقاله با ما همراه باشید.

بادمجان مجلسی

مصرف بیش از حد بادمجان می تواند عوارض جانبی برای خانم های باردار به همراه داشته باشد. بادمجان نرسیده دارای مقدار زیادی فیتوهورمون است و به همین دلیل برای درمان بیماری امنوره استفاده می شود.

اگر زنان باردار در مصرف ان زیاده روی کنند دچار دردهای زایمان و سقط جنین می شوند. از غذا های که سرشار از مواد مغذی و ویتامین است، میتوانیم به بادمجان اشاره کنیم چرا که بادمجان در بارداری می تواند به سلامت جنین و مادر کمک کند.

بادمجان سرشار از اسیدفولیک است و علاوه بر کمک به رشد گلبول های قرمز در حفاظت از جنین در مقابل نقص عضو هم موثر می باشد.

می دانیم که حساسیت به بادمجان مجلسی اصولا در دوران کودکی بروز می کند. افرادی که به گوجه، سیب زمینی، فلفل و به طور کلی به خانواده تاجریزی حساسیت دارند به احتمال زیاد به بادمجان هم حساسیت نشان می دهند.

بادمجان له شده

بادمجان خواص زیادی دارد و برای تقویت روده ها، معده و دستگاه گوارشی ما و همچنین رفع یبوست و پاکسازی روده بزرگ و کوچک مفید است. جالب است بدانید که بادمجان بر خلاف تصور عموم در دسته میوه جات قرار دارد و یکی از میوه هایی است که تقریبا برای تمام اجزای بدن مفید می باشد و خود به تنهایی یک غذای کامل به شمار می رود. برای جلوگیری از این امر باید قبل از پختن و مصرف به مدت پنج دقیقه آن را با پوست در آب بجوشانیم تا سم های موجود در زیر پوست آن خارج شود و بعد می توانیم به سمت طبخ بادمجان پاکسازی شده برویم که ترجیحا نوع آبپز آن سالم تر و لذیذتر می باشد.

بادمجان له شده به نوعی هم می تواند دارای سم خطرناکی باشد، زیرا در زیر پوست آن غده هایی موجود می باشد که خوردن آن موجب ایجاد تومورهایی در مغز می شود.

بادمجان لامپی

یکی از صیفی جات مهم و پر مصرف با ارزش غذایی بالا کشک بادمجان می باشد، این صیفی در انواع مختلف نژاد و شکل ظاهری متفاوت تولید و روانه ی بازارهای فروش می شود که یکی از با کیفیت ترین نوع بادمجان، بادمجان لامپی صادراتی است که به مراتب قیمت بالاتری نسبت به ارقام دیگر دارد. می توان گفت کشورهای آسیایی و اروپایی شرقی بیشترین استفاده از بادمجان لامپی دارند و در کشورمان ایران نیز خوراک های بسیاری با آن تهیه می شود، از این رو با توجه به نیاز بازار داخلی و حتی خارجی به این محصول کشاورزی، این مجموعه به عنوان مرکز تولید و پخش با کیفیت ترین نوع از بادمجان یعنی بادمجان لامپی صادراتی درصدد تامین نیاز بازار داخلی و خارجی است. همان طور که گفته شد بادمجان انواع نژادهای مختلف دارد که با توجه محل کشت و کشور تولید کننده و نوع بذر کشت شده می تواند متغیر باشد اما به طور کلی بادمجان گیاهی بوته ای از خانواده سیب زمینی ها است که می توان گفت این گیاه برای اولین بار در کشور هند کشت شده است.

این گیاه یکساله می باشد که بیشتر در مناطق گرم و مرطوب کشت آن انجام می شود و آن را جز صیفی گرمسیری دسته بندی کرده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها