افراد با توجه به شرایط زندگی که دارند دغدغه های متفاوتی دارند اما تا به حال
به این موضوع فکر کرده اید، افرادی که در کسب و کارشان فرد موفقی هستند چه دغدغه
ای دارند؟
افراد موفق دائما در این فکر هستند که چگونه کارهای خود را به نحو احسن انجام
دهند و همواره به فکر گسترش کار خود و شروع فعالیت های جدید و درآمدزایی هستند،
اگر شما نیز قصد شروع فعالیت جدیدی در حوزه پوشاک را دارید، مطالعه این مقاله به
شما کمک می کند.
پوشاک کاج
آیا صادرات فقط برای اجناس بومی هستند؟ اساسا وقتی در مورد صادرات صحبت می شود
ذهن بسیاری از افراد به سمت اجناسی مانند فرش، زعفران، پسته، انار و اجناسی مانند پوشاک کاج که محصولات
بومی ایران هستند، می رود و به نوعی برند کشور شناخته شده اند.
بازارهایی که کمتر دیده می شوند با این که ظرفیت های بومی و داخلی دارد می توان
آن ها را گسترش داد و با فعال کردن آن، بخش تولیدی هم به حرکت درمی آید و ظرفیت های
خود را افزایش می دهند و قدرت بیشتری پیدا می کنند.
نمونه هایی از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد؟ ظرفیت هایی در کشور وجود دارد
که متاسفانه کمتر دیده می شود و این ظرفیت ها اگر درست شناسایی شوند و تاجران به این
سمت کشیده شوند قطعا ایران بازاری پایدار و گسترده در دنیا خواهد داشت و یکی از این
محصولات پوشاک است.
مثال سنگ های ساختمانی و صیفی جات یکی از محصولاتی که ظرفیت بومی آن در کشور فراهم
است و در این زمینه مزیت رقابت و صادرات وجود دارد.
پوشاک زنانه
راحتی یکی دیگر از ویژگی های ممتاز انواع پوشاک زنانه از جمله پیراهن
مجلسی است، در طراحی و دوخت این لباس ها، از پارچههایی با کشسانی بالا استفاده میشود.
اندازه لباس در قسمتهای مختلف استاندارد است و لباس مشکلاتی مانند تعریق را در
فرد ایجاد نمیکند، این موارد در کنار هم موجب میشوند که لباسهای بیرونی، احساس راحتی
و آسایش را برای فرد مورد نظر فراهم نماید.
زیبایی یکی از دیگر ویژگیهای البسه زنانه است، در تولید لباسها به اصل زیبایی
و شیک بودن لباس توجه میشود، اما در لباسهای بیرونی یا مجلسی که معمولا دختر در مجالس
و مهمانیها به تن میکند، از طرحهای شیک و زیبا و رنگهای شاد و روشن استفاده میشود
که زیبایی و جذابیت لباس را برای خانم ها دو چندان مینماید.
پوشاک شفق
سهم بزرگی از اقتصاد کشور ایران در اوایل دهه هفتاد شمسی مربوط به نساجی بود یعنی
چیزی حدود بیست درصد اقتصاد غیر نفتی ایران از طریق نساجی و پوشاک شفق بود و اکنون
به سه درصد کاهش پیدا کرده است.
برای کشور ترکیه در این بخش از پانزده درصد به سی درصد افزایش داشته است.
سی درصد اقتصاد ترکیه در حال حاضر نساجی تشکیل می دهد و در ایران لباس های ترکیه
بسیار معروف و پرکاربرد است تا جایی که تجار ایرانی لباس یا پارچه تولید شده را به
نام نساجی ترکیه به بازار عرضه می کنند.