بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

شاید گمان کنید این جمله داستانی شبیه لوبیای سحرآمیز است که می تواند صاحب خود را ثروتمند کند اما این یک داستان نیست بلکه واقعیت دادر چرت که من با فعالیت روی محصول سویا توانستم به ثروتی برسم که هر کس مرا می بیند می گوید سویای تو سحر آمیز بود البته که حق دارند زیرا باور چنین ثروتی برای هرکسی سخت است.

سویا آجیلی

سویا آجیلی حاوی میزان بسیار زیادی پروتئین هستند که آن را در کنار پروتئین های حیوانی قرار می دهد و برای تقویت ماهیچه ها و استحکام عضله ها بسیار مفید فایده می باشند.

سویا ها حاوی برخی مواد شیمیایی مفید همچون کاروتنوئید و ایزوفلاون هستند که برخی از آنها خواص و ساختار همانند استروژن داشته و در پیشگیری از بسیاری از بیماری های سخت از جمله سرطان پستان موثر می باشند.

مصرف سویا به طور چشمگیری به کاهش کلسترول در بدن کمک می نمایند.

سویا دارای مقادیر زیادی چربی های اشباع از جمله امگا 3 و امگا 6 بوده که به بهبود عملکرد قلب کمک شایانی می کند و از حمله های ناگهانی قلبی و مشکلات عروقی پیشگیری می نماید.

سویا دارای مواد معدنی فراوان به خصوص مس، فسفر، منگنز و پتاسیم است که برای سیستم عصبی بدن ضروری است.

این دانه های ارزشمند سرشار از فیبر خوراکی بوده که بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک نموده و از بروز یبوست نیز جلوگیری می کند.

سویا خشک

سویا خشک ممکن است سطح قندخون را پایین بیاورد پس افراد دیابتی یا کسانیکه قندخون پایینی دارند باید با احتیاط آن را مصرف کنند.

افرادی که دچار کم خونی، فیبروز کیستیک یا اختلالات تیروئید، معده، روده، سیستم ایمنی و قلبی دارند، باید با احتیاط مصرف شود.
افراد مبتلا به نقرس بهتر است مصرف سویا را کم و محدود نمایند.

تفاله سویا یا سویای فرآوری شده که پسماند کارخانه‌های روغن کشی است دارای آلودگی مواد شیمیایی می‌باشد و مصرف آن برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی خطرناک است و باید از مصرف آن خودداری کرد.

سویا خوراکی

سویا خوراکی همچنین به صورت دانه ی سویای بو داده در آجیلهای خشکبار به صورت مخلوط و به صورت تکی یافت می شود. سویای بو داده به دلیل داشتن انرژی بسیار بالا و همچنین دارا بودن انواع ریز مغذیها برای کودکان و سالمندان و همچنین ورزشکاران پیشنهاد می شود.

دانه های سویا را در آب خیس می کنند تا به رنگ قهوه ای شود سپس آن را بو می دهند این نمونه از سویا طعمی شبیه به طعم بادام زمینی دارد.

سس سویا که یک چاشنی بسیار لذیذ و خوش طعم است نمونه ی دیگری از محصولات سویا می باشد که در گذشته اکثرا در کشورهای آسیایی مثل چین و ژاپن و کره یافت می شد اما با پیشرفت اطلاعات و تکنولوژی این محصول لذیذ در تمام نقاط دنیا یافت می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها