بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

اگر به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود و رسیدن به معامله های میلیاردی هستید باید بگویم حوزه تجهیزات چنین پتانسیلی را در خود جای داده و می توان با تولید انواع تجهیزات مورد نیاز بازار به ثروت و موفقیت رسید و من توانستم با تولید تجهیزاتی که در ادامه معرفی خواهم کرد تبدیل به فردی ثروتمند شوم.

انکوباتور نوزاد

دستگاه انکوباتور نوزاد دستگاهی است که برای مراقبت های ویژه بعد از تولد نوزاد استفاده می شود. این دستگاه با ایجاد یک محیط بسته و ایزوله، دما، رطوبت و اکسیژن مورد نیاز نوزاد را تامین می کند و امکان نگهداری و ارائه خدمات درمانی را تسهیل می کند.

دقت دمایی تجهیزات آزمایشگاهی با موارد متعددی از جمله دقت کنترلر ، همدمایی و نوسان دمایی شناخته میشود و دقت دمایی به تنهایی معنای درستی ندارد . طبق استاندارد DIN 12880 دقت دمایی در تجهیزات آزمایشگاهی عبارت است از : میزان همدمایی دستگاه ، مقدار نوسان دمایی و دقت کنترلر. در انکوباتورهای اف جی دقت کنترلر 0.1 درجه است و برای بررسی دقیق مقدار همدمایی و نوسان دمایی انکوباتورهای اف جی به datasheet دستگاه مربوطه مراجعه کنید.

انکوباتور یخچال دار

انکوباتورها به سه دسته ی صنعتی ، پزشکی و آزمایشگاهی تقسیم میشوند و در محیط آزمایشگاهی از انواع انکوباتورهای معمولی یا حرارتی ( رنج دمایی از ۳۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد)، انکوباتور یخچال دار( رنج دمایی به طور متوسط از ۵- تا ۷۰+ )، انکوباتور های تحت گاز CO2 و انکوباتور های شیکردار استفاده میشود.

انکوباتورها معمولا دارای کنترلر دما ، دریچه تخلیه هوا(جهت خروج بخارات ورطوبت داخل دستگاه ) و تایمرهستند که در مدلهای پیشرفته مانند انکوباتورهای FG، قابلیتهایی مانند برنامه ریزی ، تنظیم شیب حرارتی (RAMP) و تایمر تاخیری (جهت تنظیم زمان روشن شدن دستگاه ) نیزوجود دارد. توجه نمایید که دریچه تخلیه هوا و میزان ورود هوای تازه یکی از نکات مهم انکوباتور آزمایشگاهی است که در بسیاری استانداردهای معتبر به آن اشاره شده است و اگر هوای مرطوب از دستگاه خارج نشود، مواردی همچون خیس شدن نمونه های داخل دستگاه اتفاق می افتد.

انکوباتور

به طور کلی انکوباتور یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که با ایجاد حرارت یکنواخت و کنترل دما و رطوبت و همچنین میزان اکسیژن و دی اکسید کربن محیط مناسبی جهت رشد انواع میکروارگانیسم ها و باکتری ها فراهم میکند .این دستگاه یکی از ابزار های مهم در آزمایشگاه های داروسازی ، تشخیص طبی ، میکروبیولوژی ، زیست شناسی ، سلولی و صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی ، نفت و گاز ، آرایشی بهداشتی و مراکز تحقیقاتی از جمله کشاورزی میباشد. انکوباتور ها برای بسیاری از کارهای تجربی در زیست شناسی سلولی، میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی ضروری هستند و برای کشت سلول های باکتریایی و یوکاریوتی استفاده می شوند.

ساده‌ترین انکوباتورها جعبه‌های عایق‌دار با هیتر قابل تنظیم هستند که معمولاً تا 60 تا 65 درجه سانتی‌گراد (140 تا 150 درجه فارنهایت) افزایش می‌یابند اما دمای برخی از انکوباتور ها تا دمای 100 درجه سانتیگراد نیز قابل افزایش است. بیشترین دمای مورد استفاده برای باکتری ها مانند E. coli و همچنین سلول های پستانداران تقریباً 37 درجه سانتیگراد (99 درجه فارنهایت) است، زیرا این موجودات در چنین شرایطی به خوبی رشد می کنند. برای سایر موجودات مورد استفاده در آزمایشات بیولوژیکی، مانند برخی مخمر ها، دمای رشد 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) بهینه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها