بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

یکی از مشکلاتی که مردان مختلف در تیپ خود با آن درگیر هستند، بحث ترکیب رنگی و استفاده از پیراهن­های مختلف است. در این مقاله قصد داریم ترکیب­های رنگی مختلف را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید؛ پس تا انتهای مقاله با ما بمانید.

توجه به رنگ­ها

برای استفاده از ترکیب­های مختلف ابتدا نیاز است که رنگ­ها را به خوبی درک کنید. معمولا پیراهن مردانه با کت و کراوات ست می­شود اما دست شما برای استفاده از انواع دیگر پوشاک باز است. درک رنگ­ها به ما کمک می­کند که متوجه شویم از چه ترکیب­هایی باید اجتناب کرد و چه ترکیب­هایی را باید انجام داد. برای درک بهتر بیایید نگاهی به چرخه رنگی بیاندازیم:

چرخه رنگی را بشناسید

چرخه رنگی یک دایره کامل است که در آن تمام رنگ­های اصلی و بخشی از رنگ­های فرعی به ترکیب تنالیته قرار گرفته­اند. در این چرخه هر رنگی را که انتخاب کنید مکمل آن در سمت روبرویی قرار دارد.

برای مثال اگر به تصویر زیر نگاه کنید متوجه خواهید شد که مکمل سبز ثانویه یعنی رنگ قرمز اولیه دقیقا روبه‌رویش قرار دارد. در این دایره رنگ­های مشابه نیز در کنار همدیگر قرار دارند. اما چگونه باید از اطلاعات موجود در چرخه استفاده کنیم؟ ساده­ترین نوع ست کردن ترکیب رنگ انتخابی با نوع متضاد آن است. برای اینکه ترکیب دلپذیر­تر و چشم­نواز­تری داشته باشید سایه و روشن­ها را در دو رنگ تغییر دهید.

پیراهن­های مختلف نیاز به راهنمای خاص دارند

تحلیل چرخه به احتمال زیاد برای همه افراد کار راحتی نباشد. به همین خاطر گروهی متشکل از افراد متخصص این کار را انجام داده­اند و برای پیراهن­های مردانه یک راهنمای ست تهیه کرده­اند. در ادامه راهنمای ست هر پیراهن را به شما معرفی می­کنیم تا کار ساده­تری در این مسیر داشته باشید.

راهنمای پیراهن آبی

اگر قصد دارید که با پیراهن آّبی کراوات بزنید بهتر است که از رنگ­های آّبی تیره برای این کار استفاده کنید. سایه روشن آبی همیشه یک ترکیب برنده خواهد بود. خصوصا اگر پیراهن شما روشن و عامل مکمل تیره باشد. همچنین می­توانید آبی را با نارنجی و نارنجی سوخته ست کنید. این رنگ­ها به خوبی یکدیگر را کامل می­کنند و ترکیب زیبایی برای شما خواهند ساخت. سبز شباهت زیادی به آبی دارند پس می­توانید برای ترکیب نیم نگاهی به سبز هم داشته باشید.

راهنمای پیراهن صورتی

آبی متضاد صورتی است؛ پس اگر پیراهن صورتی دارید می­توانید برای ست کردن از آّبی سرمه­ای کمک بگیرید. آبی تیره شما می­تواند دارای طرح یا فاقد آن باشد. بنفش نیز شباهت زیادی به صورتی دارد و هم خانواده آن محسوب می­شود. پس برای ترکیب مناسب است. سبز را به عنوان یک مکمل دیگر در این ترکیب قرار دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید. در کت شلوار، پیراهن صورتی به خوبی با کراوات سبز یا خاکی ترکیب خواهد شد.

راهنمای پیراهن چارخانه

اگر قصد خرید پیراهن مردانه جدید داشتید و طرح آن چارخانه بود، باید بدانید که این مدل به سختی با کراوات ترکیب می­شود. برای اینکه از دست این مشکل فرار کنید باید طرحی را برای کراوات برگزینید که از طرح چارخانه پیراهن شما بزرگ­تر باشد. البته طرح چارخانه پنجره­ای استثنی است و با این روش ست نمی­شود. قوانین چرخه رنگی درمورد پیراهن­های چارخانه نیز اعمال خواهد شد.

راهنمای پیراهن راه راه

هنگام پوشیدن پیراهن راه راه حتما از رنگ­های مکمل تیره و ساده استفاده کنید تا طرح راه راه بیشتر به چشم بیاید. یک نکته روانشناسی نیز در مورد پیراهن راه راه وجود دارد. اگر می­خواهید کشیده­تر جلوه کنید از راه راه عمودی استفاده کنید و اگر می­خواهید عریض­تر دیده شود پیراهنی با راه راه افقی بخرید. پیراهن راه راه را می­توان با کراوات راه راه نیز ست کرد تا زمانی که اندازه آنها مثل هم باشد. الگو­هایی مثل خال­خالی و پازلی نیز دیگر طرح­های مخصوص ست کردن با راه راه هستند.

راهنمای پیراهن سفید

پیراهن سفید برای شما به مانند صفحه سفید بوم نقاشی است که می­توانید هر چیزی در آن ایجاد کنید. سفید با هر چیزی ترکیب خواهد شد و از بابت ترکیب رنگی محدودیتی نخواهید داشت. ترکیب­های مختلف را امتحان کنید تا بهترین نتیجه از نظر خودتان مشخص شود چراکه قانونی برای رنگ سفید نیست.

راهنمای پیراهن مشکی

رنگ مشکی در چرخه رنگی ما موجود نبود اما این به معنای ترکیب­ناپذیری آن نیست. مشکی را می­توان با یکی از رنگ­های اصلی آّبی، خاکستری یا قرمز ست کرد. برای کلاسیک کردن ترکیب نیز کافیست سفید و سیاه را ترکیب کنید. در مد فعلی استفاده از رنگ زرد برای ترکیب با پیراهن مشکی زیادی در چشم است. به همین دلیل معمولا چنین چیزی توصیه نمی­شود. برای مراسم­های رسمی می­توانید به جای کراوات پاپیون بزنید و زیر آن پیراهن مشکی بپوشید.

راهنمای پیراهن قرمز

پیراهن قرمز یکی از ترکیب­های خطرناک است که به راحتی می­توانید تیپ شما را خراب کند. برای استفاده از این پیراهن در کت شلوار تا جای ممکن احتیاط کنید و ترجیحا کراوات را ساده نگه دارید. پیراهن رنگ قرمز نباید با رنگ­های متضادش ست شود چراکه به لحاظ زیبایی­شناسی مشکل ایجاد خواهد کرد. برای استفاده از پیراهن قرمز نوع مراسم را حتما در نظر بگیرید. به گفته کارشناسان مد این پیراهن برای مراسم عروسی مناسب نیست.

ست کردن پیراهن مردانه؛ امری سلیقه‌ای و ساده

ترکیب رنگی کار سختی نیست و شما می­توانید به پیروی از قوانین ساده­ای به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. حتما قبل از خرید پیراهن نوع مراسم را در نظر بگیرید و بدانید که به چه قصدی باید تیپ بزنید. چرخه رنگی را همانند یک راهنما پیش روی خود نگه­ دارید و تمام رنگ­ها را با آن آزمایش کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم بهترین ترکیب را بسازید
برچسب ها: تدبير24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها