بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

می توانم بگویم یکی از روش های ثروت سازی فعالیت در حوزه هایی است که کمتر شناخته شده است، به عنوان مثال شاید کمتر کسی با محصول الکترود که ابزاری کاربردی در صنعت جوشکاری است آشنا باشد اما این محصول بسیار سودآور است چراکه من با ورود به این حوزه توانستم در مدت کوتاهی شاهد ثروت آفرینی در زندگی خود باشم، در ادامه می توانید با انواع پرکاربرد این حوزه آشنا شوید.

الکترود استیل

الکترود استیل جوشکاری در حقیقت مناسبترین الکترود برای جوشکاری فلزات غیر متشابه به یکدیگر می باشد. بویژه برا ی جوشکاری فولادهای آستنیتی منگنز بالا به فولادهای کربنی آهنگری یا ریختگی انتخاب مناسبی به شمار می آید. استحکام بالا ومقاومت در برابر بروز ترک، از خواص دیگر این الکترود هاست. الکترود جوشکاری یا سیم جوش مفتول فلزی یا گرافیتی است که دور تا دور آن به وسیله ی پوششی به نام فلاکس احاطه می شود و جریان برق از ان عبور می کند. به عبارت دیگر این سیم فلزی که به کمک آن می توان مراحل جوش را انجام داد الکترود نامیده می شود و جنس الکترود به تجهیزاتی که در جوشکاری استفاده می شود بستگی دارد. کاربرد الکترودهای جوشکاری پر کردن فضای خالی بین دو سطح به صورت دائم و مستحکم می باشد.

الکترود نسوز

می توان گفت الکترود نسوز یکی از پرکاربردترین انواع الکترودها می باشد، الکترودها قطعه‌‌ هایی هستند که یک طرف آن‌‌ها به بخش غیر فلزی شامل الکترونیک یا مواد نیمه رسانا متصل می‌شود و طرف دیگر در تماس با قطعات فلزی قرار می گیرد. در هنگام عملیات جوشکاری بخش غیرفلزی به جریان الکتریسیته وصل می‌شود. خود الکترود یک مفتول از جنس فلز است و بر روی این مفتول فلزی، یک لایه قرار دارد که اصطلاحاً به آن پوشش فلاکس گفته می‌ شود. جنس پوشش فلاکس از موادی مانند اکسید سدیم، آزبست، خاک رس، آهک و یا سلولز است و به بهبود عملیات جوشکاری کمک می‌کند، از جوش حاصل برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر استفاده می ‌شود . الکترود پس از ذوب شدن در فضاهای خالی بین قطعات قرار می‌گیرد و آن‌ها را محکم به یکدیگر می ‌چسباند. پوشش فلاکس باعث پایداری قوس الکتریکی ایجاد شده می ‌گردد. در عین حال بعنوان عایقی جهت ایجاد گاز محافظ و شکل‌گیری سرباره شناور بر روی سطح موردنظر قرار می‌گیرد و از این طریق مدت زمان خنک شدن جوش را افزایش می ‌دهد. قطر پوشش فلاکس از روی قطر مغزی آن محاسبه می‌ گردد.

الکترود گرافیتی

برای توضیح الکترود گرافیتی قبل از هرچیز نیاز است که با گرافیت آشنا شوید. آشنایی با ترکیب گرافیت، به مصرف کننده در درک کاربردهای الکترود گرافیتی کمک می کند. فرمول شیمیایی گرافیت C است. گرافیت یک آلوتروپ کربن است، به این معنی که آن ترکیب شیمیایی همانند کربن است، اما دارای مشخصات فیزیکی متفاوت است. کربن قادر به تشکیل سه آلوتروپ طبیعی است: کربن آمورف، گرافیت و الماس. هنگامی که اتم های کربن ساختار بلوری شش ضلعی را تشکیل می دهند، گرافیت تشکیل می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها