بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰

امروزه پول و ثروت حرف اول را می زند و اگر پول داشته باشید در رفاه کامل زندگی خواهید کرد البته پولی که از راه تلاش خود بدست می آورید لذت بخش تر خواهد بود پس با انتخاب کسب و کاری درست زندگی خود را غرق در شادی کنید در ادامه با انواع روغن های گیاهی بیشتر آشنا شوید.

روغن شتر مرغ

اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم می گردید به شما توصیه می شود که استفاده از روغنهایی مانندروغن شتر مرغ طبیعیبه صورت بکر و یا تصفیه شده را در رژیم خود جای داده شما حتی می توانید از انواع خارجی و یا صنعتی استفاده کنید لازم به ذکر است که انواع غیر خوراکی روغن شتر مرغ در بازار یافت می شود و مواظب باشید تا این دو نوع را باهم اشتباه نگیرید.

در مورد روغن شتر مرغ می توان گفت این روغن در دو نوع تصفیه شده و نوع بکر دسته بندی می شود اما تفاوت این دو نوع روغن در این است که روغن زیتون بکر با روشهای مکانیکی و یا فیزیکی استخراج می شود و عملیات فراوری دیگری بر روی آن انجام نمی شود و به شکل مستقیم از دانه زیتون روغن گرفته می شود.

این نوع روغن به دلیل آن که در هنگام عملیات روغن گیری دچار فراوری خاصی نمی شود ترکیبات مفید و بی نظیر زیتون را در خود حفظ می کند و می تواند انتخاب مناسبی برای انجام تفت و یا پخت و پزهای روزانه و ساده با درجه حرارت ملایم و پایین باشد.

روغن سویا

یکی از بهترین روشهایی که روغن سویا از آن استفاده می شود استفاده از آن در ترکیب با سالاد و دیگر غذاها به کار می رود از طرفی به این دلیل که این نوع روغن در درجه حرارت مناسبی تولید می شود در ساختمان گلیسیریدهای آن تغییری ایجاد نمی شود و از همین جهت برای سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که این روغن از ویتامینهای آ و ای و دی سرشار می باشد در باره نکته پایانی در مورد این روغن می توان گفت این روغن در دسته روغنهای بو دار است و هنگام خوردن آن بوی زیتون به واضحی حس می شود. اما روغن زیتون تصفیه شده به طوری فرآوری می شود که بویی نداشته باشد و بی بو باشد.

همچنین به آن درجه حرارت بیشتری نسبت بهروغن سویا می دهند این روغن به علت حرارت دیدن و بو نداشتن مزه تندی هم ندارد و برای کسانی مناسب است که از بو و مزه روغن سویا از نوع بکر علاقه ای ندارند و خوششان نمی آید اما دیگر مزیت روغن زیتون تصفیه شده این است که برای تفت دادن بسیار مناسب بوده و ولی توصیه می شود این کار به علت مناسب بودن روغن سیاه دانه برای تفت دادن می توان از آن به عنوان روغن گیاهی استفاده کرد و اگر از آن در حرارتهای کم استفاده می کنید و اگر در دسته افرادی قرار می گیرید که از خوردن روغن سرخ کردنی منع شده اند می توانید آن را به راحتی و بدون ممنوعیت مصرف کنید.

اما به طور کلی لازم به ذکر است که اگر از هرکدام از انواع روغن زیتون استفاده می کنید باید بدانید که از یک ماده غذایی مفید و سالم استفاده می کنید پس باید از اصالت و سالم بودن کیفیت آن نیز اطمینان حاصل کنید.

همانطور که یک سری اجناس و کالاها به کشورمان وارد می شود روغن زیتون هم به صورت تصفیه شده و خارجی در بازار یافت می شود کشورهای صادر کننده روغن زیتون عبارت اند از یونان مصر ترکیه مراکس و اسپانیا که اسپانیا مهم ترین کشور صادر کنندهروغن زیتون رویالمی باشد و سهم بزرگی نسبت به دیگر کشورها در این باره دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها