بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

به نظر من بزرگ فکر کردن در رسیدن به نتیجه مطلوب از اهمیت بسزایی برخوردار است و می توان گفت که معجزه می کند، من همیشه دوست داشتم یکی از تاجران بزرگ در زمینه ادویه جات شوم و با دنبال کردن هدف و قرار گرفتن در مسیر درست توانستم به آن برسم.

زیره

زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و دارای طبع گرم و خشک می‌باشد. دانه‌های زیره با چوب، کوبیده می‌شود. این دانه به صورت خودرو در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، مکزیک و شیلی رشد می‌کند. این دانه در فلسطین به صورت خودرو رشد نمی‌کند اما در زمان گذشته در آنجا کشت می‌گردید.

گیاه آن شبیه بوته هویج است برگ‌هایش 20 الی 30 سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود 50 سانتی‌متر است. میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می‌شود) به اندازه دو میلی‌متر و هلالی شکل و دارای 5 خط برجسته‌است. بیشترین زیره در ایران، در شهر کرمان رشد می‌کند. بهترین و مرغوبترین زیره مربوط به شهرستان بافت استان کرمان می‌باشد که به صورت خودرو رشد می‌کند.

زیره یک منبع خوب از آهن، منگنز، منیزیم، کلسیم، مس، روی، پتاسیم و فسفر است. دیگر ویتامین‌های موجود در آن را شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین‌های A، C، E، K و ویتامین B6. همچنین در زیره چربی‌های اشباع، سدیم و کلسترول بسیار پایین است.


پودر فلفل

فلفل قرمز به خاطر طعم تندی که دارد، یکی از پرطرفدارترین ادویه‌ها است. بیشترین میزان مصرف آن در کشور هند است. برای ماندگاری بیشتر این گیاه، آن را خشک می‌کنند و به صورت پودر فلفل به فروش می‌رسانند. خواص پودر فلفل قرمز همانند میوه تازه آن است، با این تفاوت که ماندگاری آن بسیار بیشتر از فلفل قرمز تازه است. پودر فلفل قرمز در پخت انوع غذاها، تهیه سالاد، سوپ و سس‌های متخلف کاربرد دارد. یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده پودر فلفل قرمز، کپسایسین است. دلیل تندی آن و ایجاد حس گرما پس از خوردن فلفل قرمز همین ترکیب است. خرید پودر فلفل قرمز برای ایجاد طعمی متفاوت در غذاها انجام می‌شود.

پودر فلفل قرمز از طریق خشک کردن فلفل قرمز تند به دست می‌آید. به همین دلیل آب خیلی کمی دارد. این پودر از کروهیدرات، فیبر، چربی‌های غیر اشباع و پروتئین تشکیل شده است. میزان قابل توجهی از ویتامین‌های C ،B و K در آن وجود دارد. همچنین منبعی غنی از املاح معدنی مس و پتاسیم است. این ادویه بتاکاروتن دارد که جذب آن به بدن موجب تولید ویتامین A می‌شود. به دلیل وجود ویتامین C در پودر فلفل قرمز، این ادویه سبب افزایش جذب آهن به بدن می‌شود.

سیاه دانه

سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و از آسیب اکسیداتیو به سلول ها جلوگیری می کنند.تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند تأثیر قدرتمندی بر سلامت و بیماری داشته باشند.در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها ممکن است در برابر چندین نوع بیماری مزمن، از جمله سرطان، دیابت، بیماری قلبی و چاقی محافظت کنند.ترکیبات متعددی که در کلونجی یافت می شوند، مانند تیموکینون، کارواکرول، تی آنتول و 4-ترپینئول، مسئول خواص آنتی اکسیدانی قوی آن هستند.یک مطالعه لوله آزمایشی نشان داد که اسانس کلونجی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آنتی اکسیدان های موجود در کلونجی چگونه بر سلامت انسان تأثیر می گذارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها