بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

به جای اینکه با کسی که بودین، سازگار باشید، با کسی که می خواین باشین سازگار بشین. اگه می خواهین میلیونر شین، الان باید مثل یه شخص دیگه شروع به کار کنین و محصولات مناسب شغلتونو که در این مقاله هم چند نمونه از معروف ترینش آمده را بشناسین و برای موفقیت خودتون تلاش کنین.

پرتقال شیرین

پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که قیمت پرتقال شیرین بسیار مناسب است و بشر از آن تاکنون استفاده کرده است. حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده است.

پرتقال اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده است.

درخت پرتقال یکی از درخت هایی است که به طور گسترده در سرتاسر جهان کاشته می شود. این میوه در میان افراد بسیار محبوب است زیرا شیرینی طبیعی دارد و می توان از آن در موارد مختلف همچون تهیه آب پرتقال، تهیه مارمالاد و ماسک صورت استفاده کرد.

طبع پرتقال به طعم آن بستگی دارد، پرتقال ترش و شیرین طبع یکسانی ندارند. برخی از متخصصان طب سنتی معتقدند، طبع پرتقال شیرین سرد و‌تر است و برخی دیگر طبع آن را معتدل می‌دانند، هرچه پرتقال شیرین‌تر باشد، طبع آن به گرمی نزدیکتر است.

پرتقال ریز

میوه‌ای از خانوادهٔ مرکبات که شبیه پرتقال است و پوست نارنجی رنگ دارد. درون آن مانند سایر مرکبات لایه لایه است، ولی اندازه و شکل آن مانند خرما است. این میوه معمولاً با پوست خورده می‌شود و از آن مربا نیز تهیه می‌گردد و می توان گفت قیمت پرتقال ریز نسبت به مزه ی آن عالی است. این میوه در شمال ایران هم می‌روید.

این میوه زمستانه – بهاره از خانواده مرکبات بوده و از لحاظ طعم باسایر مرکبات متفاوت است. این میوه ترش مزه و با اسانس بسیار خوش عطر و متفاوت را می‌توان به صورت درسته و با پوست مصرف کرد اما مصرف اصلی آن به صورت مربا می‌باشد.

درخت پورنج دارای برگ‌های ریز و همیشه سبز است و بومی بخشی از کوه‌های جنوب شرق چین است و در حال حاضر به منظور بهره‌برداری از میوهٔ لذیذ آن و همچنین به عنوان یک گیاه تزئینی در نقاط دیگر دنیا از جمله ایالات متحده کشت و پرورش داده می‌شود.

پرتقال زرد

درختان پرتقال بومی آب و هوای گرم با آفتاب کامل هستند و ترجیح می دهند که در فاصله زمانی بین دوره های آبیاری، خاک تا حدودی خشک شود و قیمت پرتقال زرد نسبت به جغرافیای آن مشخص می باشد. اگر رطوبت بیش از حد در اطراف ریشه های درخت پرتقال شما وجود داشته باشد، این می تواند باعث زرد شدن برگ ها به عنوان نشانه استرس شود.

بهترین شرایط رشد درختان پرتقال زمانیست که دو اینچ بالای خاک قبل از آبیاری تا حدودی خشک شود. این به معنای آبیاری یک بار در هفته است. البته آبیاری باید بگونه ای باشد که خاک کاملا خیس شود.

آبیاری مکرر منجر به زرد شدن برگ‌ها (و احتمال ریزش) می‌شود. رطوبت شرایط را برای پوسیدگی ریشه بیماری قارچی ایجاد می‌کند که می‌تواند درخت پرتقال را بکشد.

منبع گرما و رطوبت محیط داخلی بسته تفاوت زیادی با محیط باز بیرون دارد. رطوبت و منبع نور و دما باید مانند محیط باز شبیه سازی شود. بهترین نقطه کنار پنجره با نور زیاد است. البته در فضایی که تهویه هوا وجود دارد و رطوبت هوا از بین میرود نیز درخت پرتقال نمی تواند رشد کند.

آبیاری خیلی کم درختان پرتقال نیز می تواند علت زردی برگ درخت پرتقال باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها